Pereiti į pagrindinį turinį

Kapitonas lietuvybę puoselėjo ir jūroje

2014-07-22 08:38

Dienraštis "Klaipėda", jau šeštus metus skelbiantis Metų jūrininko rinkimus, tęsia gražią tradiciją per Jūros šventę pagerbti iškiliausius šios profesijos atstovus. Šiemet vienas iš trijų pretendentų į labiausiai nusipelniusio jūrininko titulą – Arvydas Aleksas Narmontas.

Kandidatas: vienas iš pretendentų į Metų jūrininko titulą – Uosto priežiūros tarnybos kapitonas konsultantas A.A.Narmontas.
Kandidatas: vienas iš pretendentų į Metų jūrininko titulą – Uosto priežiūros tarnybos kapitonas konsultantas A.A.Narmontas. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Dienraštis "Klaipėda", jau šeštus metus skelbiantis Metų jūrininko rinkimus, tęsia gražią tradiciją per Jūros šventę pagerbti iškiliausius šios profesijos atstovus. Šiemet vienas iš trijų pretendentų į labiausiai nusipelniusio jūrininko titulą – Arvydas Aleksas Narmontas.

Tralerio-fabriko direktorius

A.A.Narmontas – Uosto priežiūros tarnybos kapitonas konsultantas, daugiau nei 40 metų atidavęs jūrai ir daug prisidėjęs prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto raidos. Jis – ilgametis uosto kapitono pavaduotojas, vienas iš Jūrų kapitonų klubo kūrėjų.

Iš Žemaitijos kilęs vyras nustebo, kad pakliuvo tarp trijų pretendentų į Metų jūrininko titulą, ir pašmaikštavo: "Mano druska jau nudžiūvo ir gaivus vėjas iš galvos išgaravo, kam mane berinko."

A.A.Narmontas pasakojo, jog 1968 metais, kai baigė jūrinius mokslus, ėmė plaukioti mažaisiais žvejybiniais laivais, po dvejų metų perėjo dirbti į "superatlantiką" – didįjį žvejybos tralerį. 1982 metais tapo tokio laivo kapitonu.
Laivas buvo 104 m ilgio, ekipažą sudarė 87 žmonės.

Tarybiniais laikais A.A.Narmonto pareigos buvo neįprastos nūdienai. Jis buvo kapitonas-direktorius, o laivas vadinamas traleriu-fabriku.

Tvirta pilietinė pozicija

A.A.Narmontas džiaugėsi, kad ilgametės karjeros metu, vadovaujant laivui iki 1992-ųjų, jokių nelaimių nenutiko, o ir su įgula jis sutardavo puikiai.

"Pamenu, kai Lietuva paskelbė nepriklausomybę, laive iškėlėme trispalvę. Tada dirbome prie Pietų Afrikos krantų ir, kai įplaukėme į uostą išsikrauti žuvų krovinį, kadangi vėliava jiems buvo nematyta, ne Tarybų Sąjungos, kaip įprasta, už tai man teko sumokėti 100 dolerių baudą. Tačiau mes buvome laimingi", – pasakojo kapitonas A.A.Narmontas.

Esą tuo laiku, Nepriklausomybės atgavimo pradžioje, dauguma laivų iš Lietuvos iškeldavo trispalves.
A.A.Narmontas pasakojo, kad problemų su įgula dėl to nebuvo, nes apie 70 procentų jos sudarė lietuviai. Nacionaliniais klausimais nesutarimų laive nekildavo.

Dabar A.A.Narmontas dirba Uosto priežiūros tarnyboje kapitonu konsultantu. Šių metų rugpjūčio 30 dieną jūrininkas ketina baigti savo karjerą.

Tituluos per Jūros šventę

Daugiausia balsų pelnęs pretendentas liepos 25 d. Kruizinių laivų terminale bus nominuotas Metų jūrininku.
Jam bus įteikta klaipėdiečio skulptoriaus Svajūno Jurkaus sukurta statulėlė "Vaikystės svajonė" – jūreivio kepuraite mojantis berniukas.

Tokia pat skulptūrinė kompozicija Kruizinių laivų terminale jau kelerius metus pasitinka visus į jūrą išplaukiančius bei sugrįžtančius laivus.

Pirmąkart Metų jūrininkas Klaipėdoje išrinktas 2009 m. jubiliejinės – 50-osios Jūros šventės proga. Tada šiam titului buvo nominuoti net 34 su jūra susiję klaipėdiečiai. Pirmuoju Metų jūrininku tapo tolimojo plaukiojimo kapitonas Sigitas Šileris.

2010 m. šis titulas atiteko tolimojo plaukiojimo kapitonui Jakubui Jakubovskiui, 2011 m. – bocmanui Algirdui Traškevičiui, 2012 m. – jūrinio kelto kapitonui Vytautui Valterui, 2013 m. – tolimojo plaukiojimo kapitonui Aleksandrui Sbitnevui.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų