Pereiti į pagrindinį turinį

Karklės prieplauka – garbės reikalas

2014-03-31 09:21
DMN nuotr.

Gargžduose įkurta asociacija "Karklės prieplauka" nesėkmingai bando pramušti ledus dėl žvejams reikalingos prieplaukos statybos pajūryje, Karklėje.

Žvejai kraipo pečiais

Dar 2007 metais Vyriausybės patvirtintame Žuvininkystės sektoriaus strateginiame plane pažymėta, kad Karklėje numatoma sukurti prieplauką su žvejų laivų pakėlimo ir nuleidimo, žuvų iškrovimo, ledo gamybos, žuvų šaldymo įrenginiais, laivų remonto ir techninės priežiūros priemonėmis.

Kažin kaip čia atsitiko: ar ne tie, kam valdžia palanki, ėmėsi šio projekto, ar kas nors ko nors negavo, ko tikėjosi, tačiau situacija tokia, kad Karklės prieplaukos statybos reikalai per 7 metus taip ir nepajudėjo.

Specialiai buvo sukurta asociacija "Karklės prieplauka", kuri vienija visus Baltijos jūros priekrantės žvejus. Ji parengė paraišką naujos prieplaukos statybai. Tačiau vis surandama būdų, kaip prieplaukos statybą Karklėje atitolinti.

Paraiška kelis mėnesius svarstyta, netgi peržengiant tam numatytą terminą, kol vasarį buvo atmesta. Sukurtos naujos prieplaukos statybos taisyklės, kurios realiai ją "įšaldo".

Pasigirdo kalbų, kad pinigai – keli milijonai litų – bus "permesti" į Kuršių marias prieplaukoms statyti. Priekrantės žvejai tik kraipo pečiais. Kam reikalingos prieplaukos Kuršių mariose, jei Aplinkos ministerijoje visai rimtai diskutuojama, kad verslinės žvejybos ten ateityje neturėtų likti?

Pragariškas žuvų iškrovimas

Prieplauka Karklėje žvejams yra ypač reikalinga. Šios prieplaukos poreikį savo parašais patvirtino net 18 priekrantės žvejybos įmonių.

Klaipėdos žuvininkystės valdininkai parengė pažymą, kurią pasirašė Žuvininkystės tarnybos direktoriaus pavaduotojas Vaclovas Petkus. Esą žuvų iškrovimu Karklėje dabar užsiima trys įmonės. Nuo 2013 m. vasario 1 d. iki gruodžio 31 d. žuvys ties Karkle buvusios iškrautos 336 kartus. Iš viso buvo iškrauta 6,4 tonos žuvų.

Toje pat pažymoje pateikiama, kad per tą patį laikotarpį ties II Melnnrage buvusios iškrautos 11,5 tonos žuvų, o ties stovykla "Žuvėdra" – 13,1 tonos žuvų.

Tačiau ties Karkle žuvis gaudantys žvejai pateikia visai kitokius duomenis, tiesa, už 2012 metus. Karklėje registruota T.Araškevičiaus įmonė pranešė, kad per 2012 metus iškrovė 12,2 tonos žuvų, Baltijos priekrantėje ties Karkle žvejojati bendrovė "Drevernos žuvis" – 18,1 tonos žuvų, bendrovė "Gero vėjo žvejams" – 13,1 tonos, V.Razmos žvejybos įmonė – beveik 21 toną žuvų.

Kodėl tokie skirtumai tarp valdininkų ataskaitų ir realių sugavimų? Esmė ta, kad dauguma priekrantės žvejų yra priversti žuvis gabenti į Klaipėdą, nes dabar visame Baltijos pajūryje nėra nė vienos tinkamos vietos žuvims iškrauti iš laivų.

Tos kelios tonos ties Karkle iškrautos pragariškomis sąlygomis tempiant laivelius į krantą kartu su žuvų dėžėmis arba keliant žuvis iš laivų įsibridus į jūrą.

Pripažino vilkinimą

"Pastačius prieplauką Karklėje žvejams, būtų gerokai palengvinta veikla, nes nebereikėtų plaukti į Klaipėdą. Žvejai su nerimu laukia, kas bus Klaipėdos uoste, kai pradės plaukioti dujovežis ir bus ribojamas laivų eismas. Žvejams prie esamų sunkumų, mokesčių, prisidės dar ir papildomų ribojimų", – nuogąstavo asociacijos "Karklės prieplauka" valdybos pirmininkas Alfonsas Bargaila.

Jis kartu su Karklės prieplaukos statybos projekto vadovu Petru Cirtautu kreipėsi į Seimo pirmininkę Loretą Graužinienę, kad ši išanalizuotų, kodėl žvejams taip reikalingos prieplaukos statybai kuriamos dirbtinės kliūtys.

Apie žuvininkystėje vykstančius skaldytojiškus veiksmus buvo pranešta ir Klaipėdoje apsilankiusiam žuvininkystės sektorių valdančios Darbo partijos garbės pirmininkui Viktorui Uspaskichui. Šis gynėsi, kad apie žuvininkystės sektoriaus skaudulius nieko nežinojęs.

Seimo Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisijos pirmininkas klaipėdietis Raimundas Paliukas pripažino, kad žvejams aktualus Karklės uostelio statybos klausimas yra vilkinamas Žemės ūkio ministerijoje.

"Žvejai yra suinteresuoti, kad Karklėje būtų pastatyta prieplauka. Pasižadu, kad išanalizuosiu, iš kur kyla dirbtinės kliūtys prieš šį uostelį. Jei baigiantis mano kadencijai, uostelis Karklėje bus pradėtas statyti, manysiu, kad į Seimą buvau išrinktas ne veltui", – viltingus pažadus žvejams dalino Seimo Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisijos pirmininkas R.Paliukas.
 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų