Kelionė – it kruiziniu laivu
Dangės upėje pirmasis Lietuvoje elektrinis vandens autobusas pradėjo kursuoti praėjusiais metais. Jo maršrutas – Senamiestis–Tauralaukio tiltas.
Kelionė į vieną pusę L1 maršruto autobusu truko 1 val. 20 min., iš viso keliautojų laukė šešios stotelės: Senamiestis, Liepų tiltas, Danės slėniai, Senvagė, Botanikos sodas ir Tauralaukio tiltas.
Įlipus į vandens autobusą Senamiesčio stotelėje keleivius pasitiko paslaugus jo vairuotojas.
„Labai smagu jus matyti vieninteliame ir nepakartojamame Klaipėdos kruiziniame laive. Pasitikrinkite saugos diržus“, – šmaikštavo vairuotojas ir iškart nuteikė visus smagiai kelionės pradžiai.
Pirmas klausimas, kurį uždavė visi į autobusą įėję keleiviai, – kaip atsiskaityti už kelionės bilietą? Taip pat teiravosi, ar iš skaitytuvo išlįs pats bilietas? Buvo aktualu ir tai, ar galima atsiskaityti grynaisiais, o gal tik kortele?
Vairuotojas maloniai paaiškino, kad yra keli būdai tai padaryti: pirmasis – atsiskaitymas pridėjus bekontaktę banko kortelę prie skaitytuvo, antrasis – apmokėti kelionę perkant bilietą internetu per programėlę „e.Ticket“. Atsiskaityti galima ir „Klaipėdos keleivinio transporto“ kortele turint jos paskyroje pinigų.
Bankine kortele galima pirkti ir „draugo“ bilietą bendrakeleiviams. Informacija, kaip kortele nupirkti bilietą draugui, yra krante prie tvarkaraščių. Prireikus paaiškinimus gali duoti ir laivavedžiai, jie yra išklausę atitinkamą instruktažą.
Kelionės kaina į vieną pusę suaugusiajam – penki eurai, plaukiant autobusu atgal kaina nesikeičia – taip pat siekia penkis eurus. Tad kelionė iki Tauralaukio tilto stotelės ir atgal į Senamiesčio stotelę iš viso kainavo dešimt eurų.
Pastebi: ne visi keleiviai išlipa paskutinėje Tauralaukio stotelėje, dalis jų tuo pačiu vandens autobusu grįžta į miesto centrą. / Vestos Jašinskaitės nuotr.
Autobuse – saugu ir ramu
Iškart įlipus į autobusą buvo galima pasirinkti bet kurią iš dešimties vietų. Saugos diržų čia nėra, tačiau kadangi autobusas-laivas plaukia lėtai, kelionė – saugi ir rami.
Prie vairuotojo krėslo yra vaizdo stebėjimo kameros, gelbėjimosi ratas ir kiti būtini reikmenys.
Kaip ir įprastuose Klaipėdos viešojo transporto autobusuose, taip ir vandens autobuse, per garsiakalbį skelbiami stotelių pavadinimai. Yra ir apie tai informuojantis ekranas.
Karštą vasaros dieną vandens autobuse – malonus oras, kadangi keleivius vėsina pro langus ir atviras autobuso dureles patenkantis vėjelis.
Maršrutą administruojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ patarimas – rinktis ankstyviausius reisus, juose salonuose yra erdviausia. L1 maršruto grafikas yra skelbiamas įstaigos svetainėje www.klaipedatransport.lt Tvarkaraščių skiltyje.
Lepino istorijomis ir įspūdžiais
Autobuso svečius istorijomis apie Klaipėdą lepino ne tik vairuotojas. Kiekvienas keleivis gavo skrajutę, kurioje nuskenavus QR kodą galima pasiklausyti gido pasakojimų apie kiekvieną istorinį objektą ir su juo susijusias įdomybes.
Kelionė – šimtu procentų nuostabi.
Daliai keliautojų vis dėlto labiau patiko gyvas pasakojimas, tad klausinėjo vairuotojo pačių įvairiausių dalykų – apie autobusą-laivą ir kaip jis valdomas, ar veikia autopilotas, ar sunku jį vairuoti bei kieno idėja buvo sukurti šį vandens autobusą.
Vairuotojas atskleidė aibę faktų ir istorijų, tarp jų – ir Dangės upės gylį, kuris kai kur yra dešimt metrų, taip pat kalbėjo apie buvusią povandeninių laivų krantinę, Klaipėdos medieną, kaminą, baterijų gamyklą, istorinį vokiečių palikimą Klaipėdoje.
Supažindino ir su jau susiklosčiusia tradicija – prieš plaukiant po tiltu reikia sugalvoti svajonę, o praplaukus tiltą – paploti, kad ši išsipildytų. Tad visi keleiviai taip ir padarė – prieš plaukiant pro Liepų tiltą visi nutilo, o praplaukus garsiai paplojo.
Antys, gulbės, garnys, bebrai
Keleiviai ne tik kalbėjosi su vairuotoju arba tarpusavyje, bet ir telefonais fiksavo įvairius vaizdus – krantinėse prišvartuotas dešimtis katerių ir laivų, ant medinių lieptų besideginančius žmones, žuvų laukiančius žvejus, tiltus, augmeniją.
Vieni ypač dalijosi įspūdžiais apie gamtos grožį – vandenyje augančias lelijas, plukes. Kiti teigė, esą žvelgiant iš vandens Klaipėda atrodo visiškai kitaip, tarsi kitas miestas, šiek tiek primenantis užsienį.
Dar kiti pastebėjo, kad plaukiant nuo Liepų tilto atrodo, kad upės gylis – mažesnis nei dešimt metrų, kadangi iš čia labai gerai matyti augančių lelijų stiebai.
Plaukdami keleiviai išvydo ir gamtos gyventojų – dviejų gulbių ir jų jauniklių šeimą, taip pat antis su mažaisiais ančiukais, garnį. Vairuotojas pasakojo, kad plaukiant paskutiniu reisu, netoli Tauralaukio galima išvysti ir nemažai bebrų.
Paliko gerą įspūdį
Nė vienoje stotelėje išlipančių ar įlipančių keleivių nebuvo. Vieni keleiviai išlipo paskutinėje Tauralaukio stotelėje, kiti liko autobuse ir grįžo atgal į miestą.
Pasak keleivių, kelionė išties neprailgo ir paliko gerą įspūdį.
„Tai puiki pramoga ir proga kiekvienam, kuris nori pažinti Klaipėdą kitu kampu. Kelionės metu visiškai atsipalaidavau ir leidau sau pasinerti į ramybę, grožėtis vaizdais, gamta. Labai malonus ir vairuotojas, jis puikiai pasakojo apie Klaipėdos istoriją ir kitaip linksmino keleivius. Kelionė – šimtu procentų nuostabi“, – įspūdžiais dalijosi iš sostinės atvykę svečiai.
Naujausi komentarai