Artėjant atostogų, o kartu ir turistavimo sezonui, naudingos informacijos keliautojams nešykšti ir vartotojų teisių gynėjai. Specialistai pataria, jog nusivylusieji paslaugų kokybe turėtų neužmiršti pasirūpinti svariais įrodymais.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) dėl netinkamo kelionių organizavimo praėjusiais metais sulaukė 50 skundų, kurių didžioji dalis buvo pripažinti pagrįstais.
Keliautojai skundėsi dėl apgyvendinimo paslaugų kokybės, atidėtų skrydžių, nesuteiktos informacijos ar nurodydavo kitas priežastis, pradedant nemandagiu viešbučio personalu ir baigiant neteisingai kataloguose nurodytomis mokamomis ir nemokamomis paslaugomis.
Tarpininkaujant VVTAT, 17 poilsiautojų su kelionių organizatoriais susitaikė, 4 skundai buvo pripažinti nepagrįstais, o dar 2 skundų tyrimas nutrauktas dėl kitų priežasčių. Pagrįstais ar iš dalies pagrįstais pripažinti 27 skundai. 12 atvejų kelionių organizatoriai atsisakė vykdyti rekomendacinio pobūdžio VVTAT nutarimą, tad paslaugomis nepatenkintiems turistams liko galimybė savo teises ginti teismo keliu. Tarnybos nutarimų nevykdančių kelionių organizatorių, kaip ir kitų paslaugų teikėjų, sąrašas skelbiamas ir internete: vartotojoteises.lt.
VVTAT Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėja Solveiga Kuzienė įspėjo, jog nepatenkintieji kelionių organizatoriaus paslaugomis kartu su skundu privalo pateikti įrodymus dėl netinkamos kokybės paslaugų. Tai gali būti nuotraukos, garso ir vaizdo įrašai, kuriuose užfiksuoti viešbučių kambariuose sulūžę baldai, apipelijusios sienos ar įžūlus aptarnaujančio personalo elgesys. Antraip savo teises bus ginti sunkiau – dalį skundų tarnyba atmeta vien dėl to, kad vartotojai tokių įrodymų pateikti negalėjo.
S.Kuzienės duomenimis, dėl kelionių organizavimo paslaugų 2011 m. VVTAT išnagrinėjo 48 vartotojų prašymus. Kaip ir praėjusiais metais, užpernai daugiausiai skundų sulaukta dėl netinkamų apgyvendinimo ir vežimo paslaugų. Šių metų pirmąjį ketvirtį gauti ir išnagrinėti vos 6 vartotojų prašymai.
Naujausi komentarai