Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdiečiai įžvelgia sąmokslą: kodėl įstrigo statybos Marių gatvėje?

2019-11-02 10:00

Šių metų pradžioje Marių gatvėje, netoli Karinių jūrų pajėgų bazės, prasidėjusios valstybinio objekto statybos įstrigo kaip tik tuo metu, kai iš Klaipėdos jūrų uosto direktoriaus pareigų buvo atleistas Arvydas Vaitkus. Sąmokslų teorijų mėgėjai statybų sąstingį susiejo būtent su šiuo įvykiu. Vis dėlto priežastis, pasirodo, slypi žemės gelmėse.

Strigo: metų pradžioje pradėtos valstybinio objekto statybos Marių gatvėje staiga sustojo, o tai klaipėdiečiams sukėlė daug klausimų.
Strigo: metų pradžioje pradėtos valstybinio objekto statybos Marių gatvėje staiga sustojo, o tai klaipėdiečiams sukėlė daug klausimų. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Projektas strigo netikėtai

Pasirodo, po klaipėdiečių kojomis glūdi ne tik gintaro klodai, bet ir nemenkas durpių sluoksnis.

Tai paaiškėjo, kai Marių gatvės gale, prie Karinių jūrų pajėgų, pradėtas statyti laivyno bazės sandėlis.

Projekto užsakovas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) sutartį su generaliniu statybų rangovu bendrove "Žibai" pasirašė dar pernai lapkričio viduryje.

Įmonė įsipareigojo pastatyti laivyno bazę – 2,3 tūkst. kv. m ploto ir beveik 15 m aukščio pastatą.

Tačiau dar ankstyvą pavasarį, statybvietę aptvėrus tvora ir paklojus dalį trinkelių, viskas staiga sustojo.

Nėra ekspertų išvadų

Vietos gyventojai, kasdien matantys piktžolėmis užželiantį sklypą, greitai padarė išvadą, kad statybos strigo todėl, jog iš KVJUD pareigų atleistas A.Vaitkus.

Vis dėlto šie du įvykiai nesusiję.

Pavasarį buvo pradėti tik paruošiamieji statybos darbai, kuriems esą nereikėjo darbo projekto.

Tolimesniems darbams vykdyti jau buvo reikalingas darbo projektas, kurį turėjo parengti bendrovė "Žibai".

Tačiau iki šios dienos rangovas uostui esą nėra pateikęs darbo projekto su teigiama ekspertizės išvada, dėl to ir statybos darbai negali būti vykdomi.

Dėl visko kaltos durpės?

Susisiekus su bendrovės "Žibai" direktoriumi Steponu Kazlausku, paaiškėjo, kad šiuo atveju dėl stringančių statybų kalti ne rangovai, o statybvietės sklype, maždaug 6–9 m gylyje, glūdinčios durpės.

"Iki šiol niekaip negimsta darbo projektas, nes atlikus papildomus geologinius tyrinėjimus paaiškėjo, kad sklype 6 ir 7, taip pat 9 metrų gylyje yra durpių ir dabar niekaip nesusitaria ekspertai su užsakovais, ką toliau daryti. Dabar rengiamas papildomas darbo projektas su papildomais skaičiavimais, kur pasitelkti ir mokslininkai, kad būsimas pastatas stovėtų ant stabilaus grunto ir vėliau neatsirastų statinio įtrūkimų. Jei viskas būtų vykę sklandžiai, objektą jau būtume atidavę vertinti šiomis dienomis", – kalbėjo S.Kazlauskas.

Jis mano, kad iki gruodžio pradžios problemos bus išspręstos, ir statybos pajudės.

Rangovai uosto direkcijai yra įteikę prašymą, kad sutartį pratęstų dėl ne dėl jų kaltės atsiradusių aplinkybių.

Pagal pirminį susitarimą sutarties pabaiga numatyta 2020 m. gegužės 1 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų