Ekonominio sunkmečio metu, brangstant vandeniui, šilumos ir elektros energijai, auga vartotojų įsiskolinimai tiekėjų įmonėms. Klaipėdiečių skolos siekia nuo keliasdešimt tūkstančių iki kelių milijonų.
Skolos augo nuo rugsėjo
Daugiausiai vartotojai yra įsiskolinę bendrovei „Klaipėdos vanduo“. Įmonės ir gyventojai jiems yra nesumokėję beveik 7 mln. litų. Tačiau, pasak bendrovės „Klaipėdos vanduo“ Pardavimų departamento vadovo Dangero Aleksandrovo, palyginti su lapkričiu, gruodį skolos sumažėjo 70 tūkst. litų.
„Metų pabaiga turi savo specifiką. Yra įstaigų, kurios vėluoja susimokėti, o metų gale atsiskaito. Vertinant sunkų periodą, vandens pabrangimą, abonentinių mokesčių įvedimą rugsėjo, spalio, lapkričio mėnesiais skolos buvo išaugusios. Skola gyventojui atsiranda tik išrašius sąskaitą. Norint sužinoti tikrąją situaciją reikia atmesti apie tris milijonus litų“, – aiškino vadovas.
D.Aleksandrovas aiškino, jog kol kas gyventojų skolų augimas nėra jaučiamas. Mažiau pinigų išieškoma iš senųjų skolininkų. Daugiau įsiskolina įmonės. Departamento vadovas nemano, kad ateityje skolos už šią paslaugą augs.
„Mokesčiai už vandenį sudaro mažiausią dalį iš visų komunalinių paslaugų. Gal šiek tiek pigesnės dujos. Kitos paslaugos – elektra, šiluma – brangesnės. Vargu ar gyventojai įsiskolins ateityje už vandenį. Mes jiems to neleisime padaryti“, – pabrėžė D.Aleksandrovas.
Daugiausia nemoka gyventojai
Įmonei „Klaipėdos energija“ vartotojai yra įsiskolinę apie 5 mln. litų. Didžiausią skolininkų dalį – 90 proc. – sudaro gyventojai.
Pasak bendrovės „Klaipėdos energija“ Skolų valdymo grupės vadovės Daivos Drungilienės, skolos įmonei auga. Gruodį jos buvo keliais šimtais tūkstančių litų didesnės nei lapkritį.
„Skola padidėjo, nes išaugo šilumos kainos. Nesusimokėjusių vartotojų skaičius išliko toks pat“, – tvirtino D.Drungilienė.
Nuo vasario uostamiestyje šiluma brangs dar 22 proc. Tačiau D.Drungilienė aiškino, jog įmonėje nuotaikos vyrauja optimistinės. Tikimasi, kad skolininkų skaičius nepadidės.
„Gal atsiras žmonių, kuriems bus sunkiau susimokėti, bet bus daugiau gaunančių kompensacijas. Vis daugiau klaipėdiečių supranta, kad skolos niekur nedings. Jų nemokėti nenaudinga, nes auga delspinigiai“, – pabrėžė vadovė.
Pabrangimas neturi įtakos
Bendrovei VST, praėjusių metų gruodžio duomenimis, klaipėdiečiai skolingi 70 tūkst. litų. Pasak įmonės VST Debitorinio skyriaus viršininko Domo Sabaičio, dar iki šių metų brangimo pastebėta, kad klientai prasčiau atsiskaito už suvartotą elektrą.
„Pastaruoju metu gausėja bankrotų. Ypač tai jaučiama mėsos ir medžio apdirbimo sektoriuose bei statybos įmonėse. Elektros pabrangimas nėra toks ženklus, kad galėtų turėti įtakos klientų mokumui. Suprastėję atsiskaitymai už energiją labiau siejami su bendra ekonomine situacija šalyje“, – dėstė D.Sabaitis.
Pasak skyriaus viršininko, jau keleri metai nuolatinis skolų mažinimas vienas iš prioritetinių įmonės tikslų. Kasmet jos bendrovei yra sumažinamos keliais procentais.
Viešins skolininkų pavardes
Vandens, elektros ir šilumos energijos tiekėjai skolas iš vartotojų siekia išieškoti kuo greičiau. Pirmiausia įmonės mėnesį vėluojantiems už paslaugas susimokėti gyventojams išsiunčia priminimą.
D.Drungilienės teigimu, visada atsižvelgiama į skolininko geranoriškumą. Įmonėje „Klaipėdos energija“ sudaromi ir individualūs skolos grąžinimo grafikai.
„Stengiamės kuo greičiau išieškoti skolą. Praktika parodė, kad kuo didesnis įsiskolinimas, tuo sunkiau susigrąžinti pinigus. Siūlome įvairius variantus. Žinoma, visada atsiranda piktybiškai vengiančių mokėti vartotojų. Jie nenori suprasti, kad skolos – jų problema. Žmonės, kurių skolos nėra įsisenėjusios, nebūtina vykti pas mus. Galima dėl grąžinimo susitarti telefonu, nurodytu ant priminimo“, – patarė D.Drungilienė.
Anot jos, sunkiausia pinigus atgauti iš socialiniuose būstuose gyvenančių asmenų, kurių skolos būna didžiausios. D.Drungilienė pabrėžė, kad skolininkai turėtų nepamiršti deklaruoti vandens skaitiklių rodmenų. Priešingu atveju mokestis jiems skaičiuojamas pagal normą.
Įmonėms, kurios nemoka už vandenį, yra nutraukiamas jo tiekimas. D.Aleksandrovo teigimu, su gyventojais yra kitaip. Nutraukti vandens tiekimą jiems sudėtinga, o kartais neįmanoma.
O bendrovė VST įsiskolinusiems klientams nutraukia elektros tiekimą. Gyventojai apie tai raštu informuojami prieš 15, įmonės – prieš 10 dienų. Šis laikas skirtas skolai sumokėti.
Elektros energijos tiekimas yra atnaujinamas skolininkui visiškai atsiskaičius: sumokėjus delspinigius bei elektros energijos tiekimo nutraukimo ir atnaujinimo išlaidas.
Jei klientai nesusimoka skolos, jos išieškojimas perduodamas antstoliams. Tokie vartotojai įtraukiami į nemokių klientų sąrašą, kuriame duomenys gali būti saugomi ir dešimt metų po susimokėjimo. D.Aleksandrovo teigimu, galvojama skolininkų pavardes skelbti viešai.
Box
Klaipėdiečiai įsiskolino įmonėms:
„Klaipėdos energijai“ – 4 mln. 500 tūkst. litų
„Klaipėdos vandeniui“ – 4 mln. 732 tūkst. litų
VST – 70 tūkst. litų
Citata
Naujausi komentarai