Uostamiesčio gatvėse viena po kitos buvo panaikintos pėsčiųjų perėjos. Tačiau klaipėdiečiai prie tokių permainų pratinasi itin sunkiai. Tose vietose, kur dabar jau pėstieji nebegali judėti, žmonės iš įpročio ir toliau eina per gatvę. Nepaisant to, mieste perėjų turėtų likti dar mažiau.
Vaikščios požeminėmis
Nesaugiomis pripažintų pėsčiųjų perėjų naikinimo darbai baigti prieš mėnesį. Šį kartą jie vyko pagrindinėse miesto arterijose.
Dviejų pėsčiųjų perėjų nebeliko Naujojo Sodo gatvėje. Viena buvo įrengta ties viešbučiu, kita – ties Jūros gatve. Statybininkų prospekte ištrinta perėja prie E.Balsio gimnazijos.
Jos praretintos ir Taikos prospekte. Perėjos abiejose pusėse pašalintos ties sankryža su Statybininkų prospektu, Naujakiemio gatve.
Šilutės plente pėsčiųjų perėjos panaikintos ties Paryžiaus Komunos, Šiaulių, Kauno gatvėmis. Šiaurės prospekte – dvi. Viena buvo netoli prekybos centro.
Nugrandyta ir buvusi Vilniaus plente prie degalinės, iš karto už žiedinės sankryžos su Šilutės plentu ir Baltijos prospektu.
Kauno gatvėje pėsčiųjų perėjos nebeliko ties 2-uoju namu, o šiek tiek anksčiau nuvalyta buvo ir Kretingos gatvėje ties Šiltnamių gatve.
Saugaus eismo komisija buvo rekomendavusi pašalinti daugiau pėsčiųjų perėjų. Tarp jų – esanti Taikos prospekte ties "Pempininkais", Naikupės gatve, dvi Statybininkų prospekte.
Tačiau pastarosios vietos buvo apvažiuotos dar kartą ir apsispręsta kol kas perėjas palikti. Statybininkų prospekte įrengtas ir kryptinis apšvietimas.
Dvi Šilutės plente nebuvo panaikintos, nes laukiama, kada bus suremontuotos požeminės.
Nesulaiko nė tvorelės
Pėstieji prie pokyčių sunkiai pripranta. Gatvę vietose, kur anksčiau buvo einama, jie kerta toliau.
Pakeisti maršrutų ir paėjėti iki kitos vietos nepaskatina net ryškūs geltoni ženklai, informuojantys, kad pėsčiųjų perėja šioje vietoje panaikinta.
Ten, kur ypač pavojinga, sumontuotos tvorelės, kad pėstieji nevaikščiotų. Viena tokių vietų – Naujojoje Uosto gatvėje ties Danės gatve.
Teigiama, kad čia žmonės saugiau gali pereiti gatvę atnaujinta požemine pėsčiųjų perėja.
Vairuotojai piktinosi, kad pėstieji nekreipia dėmesio į panaikintas perėjas. Būna net atvejų, kad žmonės, nekreipdami į nieką dėmesio, tiesiog išpuola į gatvę.
"Ypač pavojinga, kai taip būna išvažiuojant iš žiedinės sankryžos. Kartais tenka staigiai spausti stabdžių pedalą", – tvirtino vienas seniai vairuojantis vyras.
Kai kurie vairuotojai patys pamiršta, kad nebeliko perėjos, ir sustoja praleisti laukiančių pėsčiųjų. Tačiau tokie geranoriški yra toli gražu ne visi. Dalies vairuotojų nuomone, taip elgtis nereikėtų, kad pėstieji greičiau priprastų, jog pėsčiųjų perėja toje vietoje panaikinta.
Sulaukė gyventojų skundų
Nepatenkintų gyventojų skambučių dėl panaikintų pėsčiųjų perėjų sulaukė ir miesto valdžia.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus tvirtino, kad daugiausia pastebėjimų išsakyta dėl pašalintos perėjos prie Naujojo turgaus, Taikos prospekte, ties jo žiedine sankryža su Statybininkų prospektu.
"Čia pakabinome ir įspėjimą. Iš pradžių žmonės piktinosi, bet pastaruoju metu nusiskundimų negauname", – pasakojo vedėjas.
R.Mockus pabrėžė, kad pėsčiųjų perėjos buvo panaikintos ne šiaip sau. Jos buvo nesaugios. Perėjose buvo ir eismo įvykių, kuriuose sužaloti žmonės.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė atkreipė dėmesį, kad pėsčiųjų perėjoms yra taikomi nauji reikalavimai. Tad jais vadovaujantis ir buvo apsispręsta kai kurias panaikinti.
"Jei yra daugiau nei dvi eismo juostos, nebegali būti nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos. Naikinamos ir tos, kurios yra per arti šviesoforais reguliuojamų sankryžų. Atstumas turi būti ne mažesnis nei 100 metrų. Kai kurios buvo labai arti viena kitos. Statybininkų prospekte tarp kai kurių nereguliuojamų perėjų nebuvo nė 50 metrų", – aiškino vyriausiasis specialistas.
Įpročius pakeisti sunku
Pasak Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, sugrąžinti panaikintų pėsčiųjų perėjų tikrai nereikėtų, nors žmonės ir kerta gatvę tose vietose.
Vadovo nuomone, reikia tik laiko, kol klaipėdiečiai pakeis savo įprastus maršrutus į naujus.
"Žmonės per daug metų priprato taip elgtis. Iš karto jie negali pakeisti savo įpročių. Kartais įjungi šviesoforą, kuris daug metų neveikė, dega raudonas signalas, o visi pralekia net nepasižiūrėję", – palygino direktorius.
L.Dūdos teigimu, įspėjamųjų lentelių, kad šioje vietoje pėsčiųjų perėjos nebeliko, ar tvorelių reikėjo ne visose vietose. Tai buvo daroma ten, kur žmonės dažniausiai vaikščiodavo.
"Vietose, kur panaikintos pėsčiųjų perėjos, tikrai yra galimybių pereiti gatvę kitur. Taip elgėmės ne šiaip sau. Matėme, kad mieste per daug pėsčiųjų perėjų", – pabrėžė direktorius.
Tačiau pasitaiko atvejų, kai panaikinus pėsčiųjų perėją ji vėl sugrąžinama. Tokia situacija buvo Liepų gatvėje, ties K.Donelaičio aikšte.
"Tokie atvejai nėra dažni. Liepų gatvė – vienas pavyzdžių. Pirmiausia perėja buvo panaikinta, o tada sugrąžinta, tik truputį kitoje vietoje. Senoji perėja buvo supinta su automobilių stovėjimo vietomis. Tad nukėlėme ją toliau", – komentavo direktorius.
Įvertins ir kitas gatves
Uostamiesčio valdžia toliau planuoja naikinti nesaugias pėsčiųjų perėjas. Bus peržiūrėtos įrengtos Laukininkų, I.Simonaitytės, Liepojos gatvėse.
"Jei nustatysime, kad kažkurios nesaugios, naikinsime ir jas arba perkelsime į kitas vietas", – tvirtino V.Paukštė.
Pasak vyriausiojo specialisto, vieną perėją į saugesnę vietą ketinama perkelti Kauno gatvėje. Čia žadama įrengti ir saugumo salelę, nes gatvė yra plati.
Salelę vienoje pėsčiųjų perėjų sumontuoti planuojama ir Liepojos gatvėje, kur yra keturios eismo juostos. Taip pat žadama įrengti ir kryptinį apšvietimą.
"Liepojos gatvę kerta daug regos sutrikimų turinčių žmonių. Jie čia eina į stotelę. Dar nesame apsisprendę, kada tai darysime, bet planuojame", – tvirtino vyriausiasis specialistas.
Vieną naują pėsčiųjų perėją numatoma įrengti Bangų gatvėje ties Kooperacijos gatve. Čia turėtų atsirasti ir saugumo salelė. Ten vaikams sudėtinga pasiekti mokyklą.
"Ši pėsčiųjų perėja visiškai atitiks reikalavimus. Mokiniai juk turi pasiekti mokyklą. Kada įrengsime, sunku pasakyti. Viskas priklauso nuo oro. Anksčiau pėsčiųjų perėjos šioje gatvėje buvo įrengtos painiai", – pasakojo vyriausiasis specialistas.
Anot V.Paukštės, įvairių gyventojų nuomonių galima sulaukti ir peržiūrėjus planuojamas naikinti pėsčiųjų perėjas. Tačiau jis pabrėžė: "Geriau jau pėsčiasis pasikeiks, bet saugiai pereis gatvę praleidęs automobilius, nei eis drąsiai ir nukentės. Geriau lai mus keikia, bet gyvi vaikšto".
Komentaras
Ramūnas Šideikis
Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas
Panaikinus pėsčiųjų perėjas, kurios neatitinka reikalavimų, mieste pėstiesiems tapo saugiau. Žmonės turėtų gatvę kirsti ten, kur jos išliko ir yra reguliuojamos. Vietose, kur anksčiau buvo pėsčiųjų perėjos, gatvę galima pereiti tik tada, kai nėra automobilių. Anksčiau žmonės pamatydavo, kad "zebras", ir eidavo per gatvę, nežiūrėdami nei į kairę, nei į dešinę. Dabar, kai pastarojo nebeliko, apsižiūri, ar nėra automobilių, saugodami savo gyvybę. Perėjose, kurios panaikintos, buvo eismo įvykių. Buvo atvejų, kai žmonės žuvo, buvo ir sužeistų. Kai perėjos panaikintos, nebuvo nė vieno eismo įvykio registruota. Tai dar kartą parodo, kad žmonės saugosi.
Naujausi komentarai