Savivaldybės administracija siūlo keisti vietinės rinkliavos tvarką už automobilių statymą mieste. Ji esą taptų lankstesnė, patogesnė bei socialiai teisingesnė.
Savivaldybės atstovai teigia, kad dalis gudraujančių vairuotojų, siekdami išvengti rinkliavos mokėjimo, savo automobilius stato, kur papuola. Naudojimasis “pilkosiomis“, tai yra lig šiol neapmokestintomis zonomis, diskriminuoja sąžiningus rinkliavos mokėtojus, miesto centras užkemšamas automobiliais.
Todėl iki vasaros sezono pradžios planuojama apmokestinti ir „pilkąsias zonas“.
Senamiesčio gyventojai turės galimybę įsigyti leidimus, kiemuose negalės būti nemokamai laikomi ne to namo gyventojų automobiliai. Tuo pačiu gyventojai, turintys antrą automobilį, galės įsigyti ir leidimus juos statyti. Jų kaina metams bus 70 proc. mažesnė nei komercinių leidimų.
Savaitgaliais automobilių stovėjimą sumanyta apmokestinti ir senamiestyje.
Teigiama, kad tvarkingiems ir racionaliems rinkliavos mokėtojams automobilių statymas atpigs, o leidimo galiojimo laikas taps patogesnis jų poreikiams. Perkant visų metų abonementą, automobilio vairuotojas sutaupys dviejų mėnesių mokėjimo sumą (atitinkamai raudonojoje ir geltonojoje zonose 400 ir 200 litų). Metinis abonementas galios ne iki kalendorinių metų pabaigos, o metus nuo įsigijimo datos. Taip pat, įsigijus terminuotą viešojo transporto bilietą, mėnesio abonementas būtų dar 5 proc. pigesnis. Taip vairuotojai būtų skatinami naudotis ekologiškesniu transportu.
Įvertinus sukauptą patirtį, Žaliojoje zonoje, kurioje mokestis renkamas vasaros sezono metu, dviem savaitėmis bus paankstinta mokesčio rinkimo pabaiga – iki rugsėjo 15 dienos, tai pat planuojama nustatyti didesnę rinkliavos sumą Žaliojoje zonoje – 1 Lt už 1 valandą (šiuo metu yra 1 Lt už 1,5 valandos). Rinkliavos dydį Žaliojoje zonoje planuojama keisti ir dėl to, kadangi nemaža dalis vairuotojų suprasdavo, kad dabartinis tarifas yra 1,5 Lt už 1 valandą, ko pasėkoje kildavo nemažai konfliktinių situacijų.
Atsižvelgiant į tai, kad vietinė rinkliavą už automobilių statymą vengiantis mokėti vairuotojai savo automobilius laiko už 10-20 metrų esančiose nemokamose aikštelėse (pvz. „Klasco“, ,,Begos“ aikštelės) bei siekiant sureguliuoti krovininių automobilių srautą, siūlome išplėsti Geltoną zoną:
vakarinėje zonos dalyje – gatvėse ir aikštėse, esančiose į vakarus nuo Naujojo Sodo g. (Gegužės, Titnago, Uosto gatvės), pietrytinėje zonos dalyje – Baltikalnio g. ir Tilžės g. ruože iki Kooperacijos g., Žaliąją zoną – gatvėse ir aikštėse, esančiose į vakarus nuo Pamario g., taip pat Skautų g. ir gatvėse, vedančiose į stovyklą ,,Žuvėdrą“.
Siekiant sureguliuoti transporto srautus dabartinėje keleivių kėlimo į Smiltynę vietoje, siūlome apmokestinti Šiaurinio rago teritoriją, priskiriant ją Raudonajai zonai, ir taikyti teritorijai sezoniškumo principą, t. y. laikotarpiu nuo gegužės 1 d iki rugsėjo 15 d. rinkliavą rinkti kasdien nuo 8 iki 22 val., o nuo rugsėjo 16 d. iki balandžio 30 d. rinkliavą rinkti kasdien nuo 8 iki 18 val.
Nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. Raudonąją zoną apmokestinti visą savaitę nuo 8 iki 18 val. Pakoreguoti Raudonosios zonos ribas, sumažinant apmokestintų stovėjimo vietų skaičių.
Dauguma šių siūlomų naujovių yra svarbios pirmiausia miesto centre gyvenantiems vairuotojams. Tačiau siūloma ir rinkliavos kontrolės režimo naujovė, kuri būtų naudinga visiems be išimties vairuotojams.
Mokėjimo už stovėjimą kontrolės patirtis rodo, kad dauguma nesutarimų tarp kontrolierių ir vairuotojų kyla dėl vėluojančio mokėjimo pastačius automobilį. Dabar tokiais atvejais nebūtų rašomas protokolas, o tiesiog būtų suteikta galimybė susimokėti rinkliavą – kaip už visą stovėjimo dieną – jau po tokio užfiksuoto automobilio pastatymo (dabartiniais tarifais Raudonojoje zonoje – 30 Lt, Geltonojoje – 20 Lt, Žaliojoje – 7 Lt).
Naujausi komentarai