Bendrovė „Vakarų laivų statykla” (VLS) Alandų salų vyriausybės užsakymu baigė ledo klasės keleivinio kelto statybas. Klaipėdoje „iki rakto“ pagamintas automobilių ir keleivių keltas artimiausiomis dienomis bus nuleistas į vandenį, kur bus atlikti baigiamieji darbai. Šio projekto vertė - 30 mln. litų. Kelto, dirbsiančio užšąlančioje Baltijos jūros dalyje, ilgis - 65,4 m, plotis - 13 m.
Pasak laivą suprojektavusios garsios Suomijos konstruktorių kompanijos „ILS Oy” generalinio direktoriaus Jyrki Lechtoneno, šis laivas pavadintas naujos kartos keltu dėl trijų priežasčių: atviroje jūroje išvystomo greičio (13,5 mazgų t.y. 26 km/val.), 1A ledo klasės ir žemos gramzdos.
„Keltas tūri būti greitas ir sugebėti skaldyti ledą, kadangi jis ir yra viena didžiausių Alandų salyno problemų”, - pasakojo p. J.Lechtoneno.
Laivui bus išduotas „žaliasis pasas“, patvirtinantis laivo gamybą aplinkos išsaugojimo sąlygose, taip pat saugų laivo utilizavimą jo eksploatacijos laikotarpiui pasibaigus.
Alandų salų vyriausybės atstovai pažymėjo, jog naujas keltas turi sugebėti dirbti daug jėgų reikalaujančiomis sąlygomis, kadangi jo maršrutas tarp Degerby ir Svino kerta svarbiausią keltų trasą tarp Turku ir Stokholmo. Didelio kelto praplaukimas per ledą išmeta ledo sienas kiekvienoje kilvaterio pusėje, tad naujas Föglö keltas turės įveikti tokius ledo barjerus.
„Alandų keltui buvo keliami dideli reikalavimai, tad bus atliekama daug bandymų. Per bandymų seriją, kurie truks keletą mėnesių kitą žiemą ledo sąlygomis Baltijos jūroje, bus tiriami laivo korpuso ir varymo mechanizmų atsako į ledų smūgius matavimai“ - teigė „Vakarų laivų gamyklos“ reklamos ir komunikacijų vadovas Žydrūnas Stasytis. „Be to, tai pirmas keltas Baltijos regione, kuris buvo įrengtas pagal Europos Sąjungos direktyvas, numatančias neįgalių žmonių aptarnavimo būtinybę“.
Naujo kelto denis buvo sustiprintas, kad galėtų aptarnauti apie 225 tonų bendro svorio. Jis plukdys iki 250 keleivių ir 60 transporto priemonių.
Alandų salos - tai salynas, jungiantis daugiau kaip 6500 salų šiaurinėje Baltijos jūroje, kuris formuoja autonominę Suomijos sritį. Salose gyvena apie 26 tūkst. gyventojų, o stiprus bei didelis laivynas skirtas keleivių ir transporto priemonių perkėlimui, be to, vietiniams gyventojams jis yra nemokamas. Susisiekimą tarp 6500 Alandų salyno salų vykdo dešimtys keltų, iš kurių šiuolaikiškiausias buvo pastatytas daugiau nei prieš dešimtmetį.
Naujausi komentarai