Kai paslaugas teikia savivaldybės įmonė – įkainiai mažesni
Skirtingai nuo kitų šalies miestų, kurie išsaugojo savivaldybei priklausančias komunalinių paslaugų įmones, Klaipėda daugelį tokių paslaugų perka rinkoje. Deja, kaip parodė ilgametė patirtis, Lietuvos rinka yra maža ir specifinių paslaugų tiekėjų visoje šalyje yra vos keli.
Pavyzdžiui, komunalinių atliekų vežimo rinkoje šalyje dirba dvi – trys įmonės, galinčios ir turinčios techniką aptarnauti tokio dydžio miestus kaip Klaipėda. Tačiau paskelbus atliekų vežimo konkursą uostamiestyje gaunami pasiūlymai, kuriuos lyginant su kitais miestais paaiškėja, jog tos pačios paslaugos kitur teikiamos pigiau. Netikra konkurencija leidžia įmonėms piktnaudžiauti padėtimi, krautis pelnus mokesčių mokėtojų sąskaita.
Todėl dar 2012 metais Klaipėdos miesto savivaldybė ragino savo kontroliuojamą KAP dalyvauti atliekų vežėjo konkurse ir to pakako, kad uostamiestyje dirbantys kiti vežėjai sumažintų paslaugų kainas.
Panaši situacija susiklostė ir šį rudenį. Klaipėdos miesto savivaldybei paskelbus sniego valymo konkursą, KAP pasiūlė teikti šias paslaugas 10 - 15 proc. mažesne kaina nei rinkoje dirbantys senbuviai. Turint galvoje, jog šioms paslaugoms miesto ižde trims metams numatyta suma siekia 2 mln. eurų, sutaupomi šimtai tūkstančių.
„Savivaldybės paslaugas perka viešųjų pirkimų būdu ir visi pirkime dalyvaujantys verslo subjektai turi vienodas sąlygas. Jeigu mes laimime, tai ne dėl to, kad esame savivaldybės kontroliuojama bendrovė, o todėl, kad pasiūlome geriausią kainą“, – aiškino Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
Analogiška patirtis ir kituose KAP laimėtuose miesto tvarkymo konkursuose: vakuuminio gatvių valymo, bešeimininkių automobilių nutempime iš kiemų municipalinė bendrovė pasiūlė apie 15 proc. mažesnę kainą nei konkurentai.
Daugiau verslų garantuoja stabilumą
Kai koronaviruso pandemijos karantino laikotarpiu buvo apribotos tarpmiestinės kelionės į kitas savivaldybes ir dvigubai sumažėjo autobusų reisų mieste, KAP iš keleivių pervežimo patyrė milžiniškus nuostolius. Pasak bendrovės vadovo, įmonę nuo bankroto išgelbėjo dar iki pandemijos priimti sprendimai dėl kitų veiklų ir paslaugų plėtros.
Žinia, KAP be keleivių vežimo dar teikia siuntų gabenimo, transporto nuomos, autobusų ir sunkiojo transporto techninio aptarnavimo, gatvių valymo, miesto apšvietimo, elektromobilių įkrovos stotelių ir šviesoforų įrengimo, turto nuomos bei kitas paslaugas.
„Ypač paslaugų spektras prasiplėtė, kai Klaipėdos autobusų parkas buvo sujungtas su kita miesto įmone „Gatvių apšvietimas“. Bet ties tuo sustoti neketiname. Turime aukštos kvalifikacijos serviso specialistus, profesionalius vairuotojus, projektų vadovus, vadybininkus. Iš esmės, visos paslaugos, kurios susijusios su transportu, apšvietimu, eismo valdymo infrastruktūra, yra mūsų akiratyje. Ten, kur galime dirbti ir uždirbti, būti naudingi miestui, dalyvaujame konkursuose, siūlome savo paslaugas“, – pasakojo V. Ramanauskas.
Pastaraisiais metais transporto bendrovė pasuko į komunalinių paslaugų sferą – laimėjo savivaldybės konkursus vakuuminėmis mašinomis šluoti miesto gatves, iš kiemų išgabenti nebenaudojamus automobilius, o šią žiemą pradėjo teikti ir sniego valymo paslaugas. Bendrovė neatsisako planų dalyvauti ir atliekų vežėjų konkurse, kuris Klaipėdoje turėtų būti paskelbtas kitąmet.
„Gal ne visada viskas pavyksta iš pirmo karto, bet turėti savivaldybės kontroliuojamą įmonę, kuriai galima patikėti dalį paslaugų – tai patikimas būdas taupyti visų miestiečių pinigus. Ten kur atsiranda municipalinė bendrovė, privataus verslo bendrovės priverstos mažinti apetitą pelnui. O savo kontroliuojamoje įmonėje mes galime reguliuoti ir pelno maržą, ir reikalauti aukštesnės paslaugų kokybės“, – sakė Gintaras Neniškis, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius.
Naujausi komentarai