Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos gatves remontuos kitaip

2014-01-06 11:33

Uostamiesčio valdžia ketina išbandyti naują gatvių remontavimo būdą. Teigiama, kad taip atnaujinti gatves bus pigiau ir greičiau. Naujoviškai remontuojant gatves bus panaudotas ir senas asfaltas.

Miesto gatvėse daugėja provėžų – ypač jomis išvagotas Jūrininkų prospektas. Miesto gatvėse daugėja provėžų – ypač jomis išvagotas Jūrininkų prospektas.

Uostamiesčio valdžia ketina išbandyti naują gatvių remontavimo būdą. Teigiama, kad taip atnaujinti gatves bus pigiau ir greičiau. Naujoviškai remontuojant gatves bus panaudotas ir senas asfaltas.

Nereikės uždaryti gatvės

Nauju būdu gali būti remontuojamos kelio provėžos, siūlės, pailgos duobės ar plyšiai. Tai yra greitas gatvių remontas.

Speciali technika važiuos ten, kur driekiasi provėžos. Taikant šį metodą, pažeistos gatvės zonos paviršius yra pašildomas infraraudonaisiais spinduliais iki 150 laipsnių temperatūros.

Sena pašildyta asfalto masė frezuojama iki reikiamo gylio – daugiausia 4 cm.

Pasak Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, gatvei remontuoti panaudojamas senasis asfaltas, naujo įmaišoma tik 30 proc. Be to, jis paklojamas iš karto.

"Šis būdas labai efektyvus, nes reikia remontuoti tik provėžas. Be to, gatvės nebūtina uždaryti. Technika dirba vienoje juostoje, o kita gali važiuoti automobiliai. Sutvarkyta gatvės dalimi transporto priemonės jau gali judėti po 3 val.", – pasakojo direktorius.

Atsieina perpus pigiau

Kadangi naudojamas senasis asfaltas, šis būdas yra pigesnis už įprastą.

Gatvės 1 kv. m remontas kainuoja apie 35 litus. Tvarkomą dangą galima sustiprinti, užpilant skaldelės su bitumu. Tai atsieina papildomai 12 litų už kv. m.

L.Dūdos teigimu, duobės 1 kv. m užtaisymas įprastu būdu kainuoja 70 litų.

"Naujasis gatvių remonto būdas ne tik greitas, bet ir gerokai pigesnis nei ankstesnis. Taip tvarkant gatves nelieka ir jokių siūlių vietose, kur suremontuotas plotas jungiasi su senąja danga", – teigė vadovas.

Direktorius tvirtino, kad naujuoju būdu paklota danga yra kokybiška. Tuo jis įsitikino Suomijoje.

"Koks ilgaamžiškumas, sunku pasakyti. Jis priklauso nuo daug faktorių. Didžiausią įtaką tam turi eismo intensyvumas", – tvirtino vadovas.

Remontuos šešias vietas

Anot L.Dūdos, tokiu būdu gatvės remontuotos Vilniuje prieš Lietuvos pirmininkavimą ES tarybai.

"Klaipėdoje šis metodas dar nenaudotas. Norime jį įdiegti, kad nereikėtų "blynų" gaminti. Juolab kad provėžų mieste daugėja. Planuojame skelbti konkursą šiems darbams pirkti", – pasakojo vadovas.

Naujuoju metodu numatoma remontuoti Jūrininkų prospektą, Taikos prospektą nuo Kauno gatvės iki Taikos ir Baltijos prospektų žiedinės sankryžos, S.Daukanto ir Manto gatvių, Pilies ir Žvejų gatvių sankryžas, vietas, esančias ties autobusų stotelėmis Taikos prospekte, įvažiavimo kelią į miestą nuo Jakų žiedo.

"Šioms vietoms labiausiai reikia remonto. Provėžos čia yra susidariusios nuo sunkiasvorio transporto: autobusų, vilkikų", – komentavo direktorius.

Kad miesto gatvėse daugėja provėžų, skundėsi ir kelininkai. Jos valytojams apsunkina darbą. Neįmanoma gerai nuvalyti provėžose susikaupusio sniego.

"Minėtas metodas yra vienas efektyviausių šalinant provėžas. Be to, jis nėra toks skaudus finansiškai, kaip visos kelio dangos atnaujinimas", – pabrėžė L.Dūda.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų