Kylantis Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas išjudino verslininkus aplinkinėse teritorijose. Prabilta ir apie sumanymus netoliese statyti šeimyninio tipo viešbutį.
Prašo keisti paskirtį
Minijos, Agluonos ir Skinijos gatvių kampe planuojama statyti komercinės paskirties pastatą, tikriausiai viešbutį. Tai paaiškėjo, kai buvo pradėta svarstyti šios teritorijos detaliojo plano koncepcija.
Teritorijų planavimo komitete pasigirdo prašymų leisti pakeisti žemės paskirtį iš gyvenamosios į komercinę.
Neoficialiais duomenimis, sklype netoli būsimo Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo numatyta pastatyti 4 aukštų šeimyninio tipo viešbutį. Viliamasi, kad tokio viešbučio prireiks, kai pradės veikti naujasis terminalas.
Kilo klausimas, ar nebus nusiskundimų iš aplinkinių gyventojų. Esą vienintelė galima problema ir trikdys kaimynams, kad iš 3–4 būsimo viešbučio langų atsivers vaizdas į gyvenamuosius namus ir aplinkinius sklypus.
Išjudins aplinkines teritorijas?
Tame rajone atsiras jau bent trečias viešbutis, tačiau Klaipėdos savivaldybės Architektūros skyriaus vadovas Almantas Mureika mano, kad viešbučių koncentracija tikrai ne per didelė. Esą tai, kiek viešbučių reikia, reguliuoja rinka.
„Planuojamas objektas – mažas, nedidelis ir pats sklypas. Nebūtinai ten gali atsirasti viešbutis, gal tai bus administracinis pastatas, savininkai apsispręs“, – teigė A.Mureika.
A.Mureika pastebėjo, kad pradėjus Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybas, aplink imta planuoti daugiau visuomeninės ir komercinės paskirties pastatų.
„Per vasarą iškilo didžiulis viešbutis šalia buvusio kino teatro “Aurora„. Statytojai iš karto orientavosi, kad čia bus didesnis keleivių srautas. Kitaip tariant, būsimasis terminalas paskatins aplinkinių teritorijų vystymąsi“, – įsitikinęs A.Mureika.
Manoma, kad ir apleista aikštelė šalia Dubysos gatvės netrukus turėtų sulaukti verslininkų dėmesio.
Ledai pajudėjo vasarą
Liepos viduryje Klaipėdos uoste statomo Keleivių ir krovinių jūrinio terminalo pamatuose įbetonuota atminimo kapsulė. Pirmųjų keleivių tikimasi sulaukti jau kitų metų vasarą.
Šio projekto vizija atsirado 2004 m. pabaigoje. Po to vyko detaliojo plano rengimas, projektavimo darbai, viskas užtruko ilgiau nei planuota.
Procesą apsunkino ir tai, kad iš uosto rezervinės teritorijos reikėjo iškeldinti keliasdešimt šeimų.
Iki tol viešojoje erdvėje nedviprasmiškai abejota: bus tas terminalas ar nebus.
Jau išgriauti seni statiniai, atliekami inžineriniai žemės darbai. Ir toliau išlieka svarbiausias klausimas – dėl Baltijos prospekto žiedinės sankryžos įrengimo.
Iki kitų metų vasaros maždaug 20 ha plote operatorius planuoja įrengti visiškai naują terminalą, kuris bus pajėgus aptarnauti apie 5 mln. tonų krovinių ir apie 1 mln. keleivių per metus.
Trūksta keltų linijų
Terminalo pastato su keleivių galerija ir laukimo salėmis plotas sieks beveik 5 tūkst. kv. metrų.
Terminalo krantinių statybas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu jau antri metai vykdo bendrovė „Latvijas tilti“.
Krantinėms įrengti naudojamos valstybės ir ES piniginės lėšos.
Terminalo statybai, be privažiuojamųjų kelių ir sankryžų rekonstrukcijos, bus skirta apie 200 mln. litų valstybės, ES ir privačių lėšų.
Skelbdamas oficialių terminalo statybų pradžią, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis tvirtino, jog svarbiausias dalykas yra užtikrinti, kad naujai pastatytas terminalas pritrauktų naujų keltų linijų.
Dabar Klaipėdoje dirba tik viena keltų linija – „DFDS Seaways“.
Statistika byloja, kad Latvijoje ir Estijoje keltų paslaugomis labai intensyviai naudojamasi ir kaimyniniuose uostuose gabenama kur kas daugiau žmonių nei Klaipėdoje.
Naujausi komentarai