„Aš tikrai jaučiuosi pasiruošusi ir jau rytoj galėčiau laikyti egzaminus. Buvusią baimę pakeitė laukimas ir noras kuo greičiau išlaikyti, nes laiko pasiruošimui yra per daug“, – tikina Klaipėdos licėjaus abiturientė Viltė Milinytė. Ji laikys lietuvių kalbos (mokytoja Laima Vinčienė), anglų kalbos (mokytoja Ramunė Petrauskienė), matematikos (mokytoja Rasa Karapetian) ir biologijos (mokytoja Ingrida Rimkienė) egzaminus, kurių reikia medicinos studijoms Vilniaus universitete – mergina jau seniai svajoja tapti medike.
Paskutinis egzaminas – liepos 21 dieną
Kamavusi nežinia dėl brandos egzaminų, ar jie bus laikomi, kada ir kaip tai vyks dvyliktokams baigėsi tik balandį paskelbus egzaminų tvarkaraščius – pagrindinė egzaminų sesija vyks birželio 22 – liepos 21 d. Dvyliktokai nerimauja dėl pernelyg suspausto egzaminų grafiko – kai kuriems teks laikyti net po 3 egzaminus per savaitę. „Tvarkaraštis toli gražu nėra idealus: mano visi egzaminai išdėlioti per 1,5 savaitės, todėl neatmetu galimybės, kad man bus didžiulis stresas ir nuovargis ir tai gali pakišti koją rezultatams“, – dėl egzaminų nerimauja Klaipėdos licėjaus abiturientė Emilė Mikutaitė. Jos laukia lietuvių kalbos, anglų kalbos, matematikos ir istorijos (mokytojas Vaidas Pamparas) egzaminai, kadangi mergina planuoja studijuoti komunikacijos mokslus Amsterdame (Olandija).
Media dia nuotr.
„Tikrai erzina, kad pavėlinti egzaminai, norisi kuo greičiau juos išlaikyti, o didžiausias stresas tiems, kurie turi pateikti savo brandos atestatus užsienio aukštosioms mokykloms iki konkrečios datos (pvz., Danijos universitetuose), yra rizika, kad gali kilti problemų stojant“, – pastebi Vilius Tubinas. Šio Klaipėdos licėjaus abituriento būsimųjų studijų kryptis – Prancūzija ir kompiuterių mokslų programa, todėl V. Tubinas laikys lietuvių kalbos, matematikos, informacinių technologijų (mokytoja Ilona Rupšienė) ir anglų kalbos egzaminus. Kiti kalbinti gimnazistai nemato problemos dėl itin suspausto egzaminų tvarkaraščio, kadangi tai, anot jų, tik finišo tiesioji, į kurią keliaujama 12 metų.
Savaitė intensyvaus darbo geriau nei ištęstas egzaminų grafikas
„Savaitė intensyvaus darbo gal yra net geriau, nei kankintis ir nemiegoti naktimis“, – sako abiturientas Matas Petravičius, savo ateitį siejantis su tarnyba Lietuvai iš studijomis Lietuvos karo akademijoje. Jis laikys lietuvių kalbos, matematikos, istorijos ir anglų kalbos egzaminus. Jam antrina jo bendraklasis Klaipėdos licėjuje Karolis Gramba: „Kalbant apie akademinius rezultatus, nemanau, kad daugiau laiko tarp egzaminų suteiktų kažkuriems mokiniams akademinio pranašumo. Bet taip, kyla daugiau streso ir įtampos“. K. Gramba laikys net penkis brandos egzaminus: lietuvių kalbos, anglų kalbos, matematikos, informacinių technologijų ir istorijos, nes planuoja Ekonomikos ir finansų studijas užsienyje.
Mokantis namuose padėjo savidisciplina
Pasak dvyliktokų, dėl karantino mokantis nuotoliniu būdu reikia stiprių laiko planavimo įgūdžių ir geros savidisciplinos, atsakomybės už rezultatus. „Nuotolinio mokymosi rezultatai labiausiai priklauso nuo mokinio gebėjimo planuoti laiką. Jei tai sugebi, tikrai įmanoma viską suderinti – laisvalaikį taip pat. Sunkiausia tik tai, kad namie aplink yra dėmesį nukreipiančių dalykų, bet dvylikta klasė – ne juokai, todėl turime susikaupti ir daug dirbti savarankiškai“, – iššūkius vardija abiturientė V. Milinytė.
Media dia nuotr.
K. Gramba pritaria, kad savimotyvacija mokantis nuotoliniu būdu yra esminis dalykas, nes nebeliko tokio stipraus mokytojų priežiūros, kokia buvo mokykloje. E. Mikutaitė sako radusi būdą, kaip efektyviai sau padėti – ji smulkmeniškai susirašydavo, ką turi atlikti, su klasės draugėmis susibūrė į virtualią grupę, kur kartu spręsdavo uždavinius. Labiausiai, pasak E. Mikutaitės, blaškė tik namų aplinka: „Aplink mano kojas nuolat trinasi katinas, kuris prašo dėmesio. Mano sesuo groja pianinu, todėl reikėjo laiko namie susiderinti veiklas. Bute virš mūsų apie dvi savaites vyko remontas, todėl tikrai nebuvo lengva susikaupti, rašyti kontrolinius, daryti kartojimus“, – vardija Klaipėdos licėjaus abiturientė.
Abiturientai: mūsų mokytojai fantastiškai dirbo
Klaipėdos licėjaus abiturientai teigia, kad dėl egzaminų jaučiasi ramūs, nes nuotolinio mokymosi metu turėjo visokeriopą pedagogų pagalbą. „Man asmeniškai nuotolinis mokymasis yra labai panašus į tai, kas yra ir realioje mokykloje. Juk laiką mes planuojame ir lankydami mokyklą, todėl prisitaikyti nebuvo sudėtinga. Aš visiškai nesijaudinau, nes žinojau, kad mokytojai buvo puikiai apmokyti dirbti“, – sako Gustas Grencevičius. Šis Klaipėdos licėjaus abiturientas laikys lietuvių kalbos, matematikos, anglų kalbos ir informacinių technologijų egzaminus, nes suplanavo užsienyje studijuoti interaktyvią verslo, informacinių technologijų ir ekonomikos programą. Abiturientai sako, kad adaptacija – tiek akademinė, tiek emocinė – įvyko per pirmąsias dvi nuotolinio mokymosi savaites.
„Mūsų mokytojai fantastiškai dirbo. Nors daug kas galvojo, kad jiems bus sunku su technologijomis, su „Moodle“ sistema, bet nebuvo jokių problemų“, – džiaugiasi M. Petravičius. „Karantino ir nuotolinio mokymosi pradžioje jausmų buvo labai daug. Buvo labai sunku patikėti, kad reikės visiškai pakeisti savo mokymosi įpročius, bet mes pasitikėjome mokytojais, žinojome, kad jiems tikrai rūpi, kaip mes pasiruošime egzaminams“, – tradicinio mokymosi nepasigenda E. Mikutaitė. Fizikos egzaminams „Klaipėdos licėjaus“ abiturientus ruošia mokytojas Marius Žadvydas, chemijos – Sandra Stimburienė.
Pozityviai egzaminams nusiteikę kalbinti abiturientai sutinka, kad ne visoms mokykloms pavyko taip gerai prisitaikyti prie nuotolinio mokymo ir kad ne visiems moksleiviams nuotolinis mokymasis buvo tinkamas, todėl tiems, kurie turėjo silpnus savo laiko planavimo įgūdžius ar gebėjo mokytis tik įprastos rutinos sąlygomis, jų nuomone, sekėsi prasčiau.

Naujausi komentarai