Klaipėdos licėjaus mokiniai žino, kaip tiksliuosius mokslus paversti smagiu ir kūrybišku užsiėmimu. Šioje mokymo įstaigoje vyksta robotikos pamokos bei veikia specialus būrelis, kuriame vaikai įgūdžius lavina konstruodami.
Išbandė praktikoje
Praėjusią savaitę įvairių Vakarų Lietuvos mokyklų mokiniai sugužėjo į Klaipėdos licėjų, kur vyko "VEX Robotics" varžybos. Jas organizavo Klaipėdos licėjaus informacinių technologijų mokytojas ekspertas Andrius Gumuliauskas su savo mokiniais.
Pirmą kartą mūsų šalyje vykusiame tokio tipo turnyre kovėsi vaikų rankomis sukonstruoti robotai.
Klaipėdos licėjuje vykusiose varžybose dalyvavo komandos iš Klaipėdos, Vilniaus, Šiaulių, Tauragės, Kretingos, Pagėgių ir kitų Lietuvos miestų mokyklų.
Tarp jauniausių dalyvių pirmąją vietą laimėjo Klaipėdos M.Mažvydo progimnazijos moksleiviai. Likusias tris iškovojo Klaipėdos S.Dacho progimnazijos, Tauragės "Šaltinio" progimnazijos ir Klaipėdos Vydūno gimnazijos komandos.
Vyresniųjų pergalių vietos atitinkamai pasiskirstė taip: Pagėgių A.Mackaus gimnazija, Klaipėdos rajono Judrėnų S.Dariaus pagrindinė mokykla, Klaipėdos M.Mažvydo progimnazija bei Klaipėdos moksleivių saviraiškos centras.
Klaipėdos licėjus – pirmieji
Klaipėdos licėjus – pirmoji Lietuvoje mokykla, įsigijusi naujus amerikiečių gaminamus VEX IQ robotus, kuriuos taiko ugdymo procese.
Licėjaus mokytojo eksperto A.Gumuliausko teigimu, robotika jungia įvairias sritis: matematiką, gamtos mokslus, inžineriją, technologijas, lavina mokinių kūrybinį mąstymą bei socialinius įgūdžius.
"Tai stiprina tarpasmeninį bendradarbiavimą, komandiniam darbui reikalingus gebėjimus, partnerystę tarp mokyklų. Užsienyje tai – labai populiaru. Neseniai teko dalyvauti kasmet Londone vykstančioje informacinių technologijų ir švietimo parodoje, kur ir sužinojau apie VEX IQ robotus, gaminamus Amerikoje", – pasakojo A.Gumuliauskas.
Licėjaus mokytojas pasiūlė mokykloje plėtoti robotų konstravimo idėją, kuri sulaukė didelio mokinių susidomėjimo.
Tad šiais mokslo metais iš JAV į mokyklą atkeliavę robotai buvo greitai sumontuoti licėjaus mokinių.
"Viską darė patys vaikai – jie surinko standartinius robotus. Ši veikla net ir tokį tikslųjį mokslą, kaip programavimas, paverčia patraukliu mokiniams, nes žaisdami jie mokosi. O visų svarbiausia, kad jų nereikia versti – vaikai ateina patys", – pabrėžė A.Gumuliauskas.
Anot jo, Lietuvoje robotika nėra naujiena, tačiau mokyklas, kurios tuo užsiima, galima suskaičiuoti ant dviejų rankų pirštų.
Vystys inžinerinių technologijų kryptį
Mokytojo teigimu, robotai skatina domėtis inžinerinėmis specialybėmis, kurios šiandieninėje pasaulinėje darbo rinkoje yra labai paklausios. Aukštos kvalifikacijos inžinierių trūksta visoje Europoje, ir ne tik joje.
Nors Klaipėdos licėjuje sėkmingai vystoma gamtos ir matematikos mokslų kryptis, nuo kitų metų licėjus pradės vystyti dar vieną – inžinerinių technologijų kryptį.
"Kitais mokslo metais mokykloje planuojama įrengti modernią inžinerinių technologijų laboratoriją, ruošiama šios ugdymo krypties programa. Šiais mokslo metais mokykloje organizuojamos robotikos pamokos – tai dar viena galimybė moksleiviams šiuolaikiškai mokytis tiksliųjų mokslų, ugdyti kūrybiškumą, o susidomėjusiesiems – giliau pasinerti į šią įdomią ir perspektyvią sritį", – teigė Klaipėdos licėjaus direktorė doc. dr. Regina Kontautienė.
Naujausi komentarai