Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos licėjus veržiasi į moksleivių olimpiadų lyderius

2013-04-24 17:04
Klaipėdos licėjus veržiasi į moksleivių olimpiadų lyderius
Klaipėdos licėjus veržiasi į moksleivių olimpiadų lyderius / Vytauto Petriko nuotr.

Šiais mokslo metais Klaipėdos licėjaus mokiniai ypač sužibėjo Lietuvos ir tarptautinėse olimpiadose. Biologijos, fizikos, chemijos ir matematikos pasiekimais licėjaus 9–10 klasių moksleiviai pranoko bendraamžius.

Atėjo metas laimėti

Klaipėdos licėjaus direktorės doc.dr. Reginos Kontautienės teigimu, ta patirtis įgyta ne per vienus metus, tad veikiausiai atėjo laikas skinti derlių.

„Tai, ką turime šiandien, yra daugelio metų darbo rezultatas. Mes taikome savitą, į kiekvieną vaiką orientuotą mokymo sistemą, ypatingą dėmesį skiriame gabių vaikų ugdymui“, – pabrėžė R.Kontautienė.

Klaipėdos licėjus pagal mokinių skaičių didžiausia privati bendrojo lavinimo mokykla ne tik Klaipėdos apskrityje, bet ir šalyje. Mokykloje šiuo metu mokosi apie 300 vaikų.

Per paskutiniuosius dvejus metus mokiniai ėmė skinti Lietuvos ir tarptautinių olimpiadų laurus. Miesto olimpiadose licėjaus auklėtiniai šiais metais tapo lyderiais.

„Kai mokykloje prieš porą metų pradėjome formuoti gimnazinės pakopos klases, atsirado didesnės galimybės mūsų mokiniams dalyvauti įvairiose Respublikos ir tarptautinėse olimpiadose, nes dauguma olimpiadų, ypač tarptautinės, yra organizuojamos gimnazinės pakopos moksleiviams“, – sakė mokyklos vadovė.

Anksti pastebi geriausius

„Pas mus pagilintas dalykų mokymas pradedamas jau nuo 6 klasės, to nėra nė vienoje bendrojo lavinimo mokykloje. Šiuo tikslu atskirų dalykų mokymuisi formuojamos panašius mokymosi pasiekimus ir interesų kryptį turinčios mobilios mokinių grupės“, – teigė R.Kontautienė.

Kurso gilinimui skiriami individualūs bei grupiniai užsiėmimai po pamokų. Kuo vyresnė klasė, tuo mokinys turi daugiau galimybių mokytis pagal pagilintas mokymo programas.

Licėjaus direktorės įsitikinimu, toks mokymo organizavimas sudaro maksimalias galimybes gerai jaustis pamokose ne tik gabiems, bet ir silpniau besimokantiems mokiniams.

Tokia mokymo sistema, kai mokymas organizuojamas pagal mokinių pasiekimus suformuotose mobiliose grupėse, pradėta taikyti prieš penkerius metus. O visa mokymo individualizavimo ir diferencijavimo sistema, prasidedanti jau nuo pradinio ugdymo pakopos, pasak direktorės, mokykloje kuriama ir taikoma net 15 metų.

Mokykloje skatinamas savarankiškas mokinių mokymasis. Tai ypač svarbu itin gabiems, tradicinę, net pagilintą mokymo programą įsisavinusiems mokiniams, kurie savo žiniomis klase ar net dviem lenkia vyresnius mokinius.

Kuria akademinės veiklos tradicijos

Direktorės R.Kontautienės teigimu, kasmet mokykloje organizuojama mokslinė-tiriamoji veikla padeda lavinti mokinių loginį mąstymą, moko naudotis mokslinės literatūros šaltiniais, ugdyti žinių sisteminimą, tiriamąsias kompetencijas bei skatinti mokinių pažintinį aktyvumą.

Moksleivis, pasirinkęs jį dominančią mokslo sritį, vadovaujant mokytojui, per mokslo metus rengia mokslinį darbą, kurį pavasarį pristato visai moksleivių bendruomenei tradicinėje mokyklos mokslinės tiriamosios veiklos konferencijoje „Ieškau. Tiriu. Mąstau“.

Pasak mokyklos direktorės, šiais metais gegužę vyksiančioje konferencijoje bus pristatyti 36 pranešimai, kuriuos rengė beveik visi vyresnių klasių mokiniai arba mokinių grupės.

Šių metų moksliniai-tiriamieji darbai – įvairios tematikos iš skirtingų mokslo sričių: matematikos, fizikos, biologijos, chemijos, lietuvių, anglų, vokiečių, rusų kalbų ir literatūros, istorijos, etikos, psichologijos ir menų.

Juos rengdami mokiniai analizavo mokslinę literatūrą, atliko įvairius empirinius tyrimus, taikė skirtingus matematinius, laboratorinius, apklausos ir kt. tyrimo metodus. Gimnazinių klasių mokiniams tokia veikla mokykloje yra privaloma.

Stulbinantys metų rezultatai

Klaipėdos savivaldybės Švietimo skyrius išplatino 2012–2013 m. dalykinių olimpiadų miesto mokyklų rezultatus. Jie liudija, kad Klaipėdos licėjus veržiasi į moksleivių olimpiadų lyderius.

ES gamtos mokslų olimpiadoje 2 vietą užėmė 9 klasės mokinys Dovydas Drakšas. Mokinį ruošė chemijos mokytoja ekspertė Rima Grabauskienė.

Tarptautinėje gamtos mokslų olimpiadoje Irane Dovydas Drakšas ir Jonas Viršilas laimėjo 3 vietą.

Mokinius ruošė chemijos mokytoja ekspertė R.Grabauskienė, fizikos mokytojas metodininkas Marius Žadvydas, biologijos mokytojas metodininkas Antanas Kontautas.

46-oje Lietuvos mokinių biologijos olimpiadoje net penki 9–10 klasių licėjaus moksleiviai laimėjo I–III vietas.

Klaipėdos licėjaus moksleiviai 51-oje Lietuvos chemijos olimpiadoje laimėjo tris pirmas, dvi antras ir vieną trečią vietą.

61-oje Lietuvos fizikos olimpiadoje dvi pirmas, vieną antrą, dvi trečias laimėjo 9–10 klasių licėjaus moksleiviai.

62-oje Lietuvos matematikos olimpiadoje Klaipėdos licėjaus moksleiviai tapo keturių pirmų, vienos antros ir vienos trečios vietos laimėtojai, juos ruošė mokytojos Rasa Karapetian, Genovaitė Grybienė ir Elena Burbienė.

Taip pat daug laimėjimų mokyklos mokiniai yra iškovoję kitose dalykinėse Klaipėdos olimpiadose.

Mokytojus už jų mokinių pasiekimus licėjaus vadovybė skatina piniginėmis premijomis.

Mokykloje mokslas – mokamas, tačiau gimnazinės ugdymo pakopos mokiniams, turintiems aukštus mokymosi pasiekimus bei stiprią mokymosi motyvaciją, suteikiama galimybė mokytis be mokesčio.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų