Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos pašonėje – naujas konkurentas

2014-10-27 07:15
Laivyba: terminalas Nyneshamne, kur švartuojasi keltai iš Latvijos.
Laivyba: terminalas Nyneshamne, kur švartuojasi keltai iš Latvijos. / Vidmanto Matučio nuotr.

Kai daugelis kompanijų Baltijos ir Šiaurės jūrose dėl papildomų reikalavimų degalams uždarinėja keltų linijas, "Stena Line" Latvijoje jas atidarinėja.

Nauja linija iš Liepojos

Iš Liepojos į Švedijos Nyneshamno uostą nuo spalio 19 dienos vieną kartą per savaitę pradėjo plaukioti keltas. Jis iš Liepojos išplaukia sekmadieniais itin anksti – 5 val. ryto ir plaukia 11 valandų.

Pirmųjų reisų keleivius nustebino itin žemos kainos. Sėdima vieta – vos 10 eurų. Vieta kajutėje – 26 eurai. Tiesa, asmeniui numatytas papildomas 20 eurų degalų mokestis.

Iš Nyneshamno keltas išplaukia pirmadienį vėlai vakare ir Liepojoje būna antradienio vidurdienį.

Keltą valdo Švedijos kompanija "Stena Line". Liniją pasikeisdami aptarnaus keltai "Ask" ir "Urd". Jie plaukioja ir linijoje tarp Vokietijos Travemiundės ir Liepojos.
Dar mažesnės kainos Ventspilio linijoje: sėdima vieta – 8 eurai, vieta kajutėje – 18 eurų. Taip pat numatytas 20 eurų degalų mokestis.

Džiaugiasi Latvijos maršrutais

Kompanijos "Stena Line" linijų vadybininkas Baltijos šalims Tonis Michalsenas teigė, kad linijos į Latvijos uostus yra ypač naudingos. Kompanijos keltai tais pačiais maršrutais plaukioja ir iš Ventspilio uosto.

Čia linijas aptarnauja "Scottish Viking" ir" Stena Flavia". Į Nyneshamną plaukia keltas "Scottish Viking".
Vien šiemet krovinių apimtys iš Latvijos plaukiojančiuose keltuose išaugo 23 proc. Maždaug tiek pat daugiau plukdyta ir keleivių bei lengvųjų automobilių.

"Stena Line" Latvijos linijas kartu su keltais prieš porą metų perėmė iš kompanijos "Scandline". Šios kompanijos keltai maždaug prieš dešimtmetį plaukiojo ir į Klaipėdos uostą. Tačiau dėl didelės konkurencijos su tuomete DFDS  jie verslo Klaipėdoje atsisakė.

"Stena Line" linijų vadybininkas Baltijos šalims T.Michalsenas vertino, kad verslo perėmimas iš "Scandline" ir jo plėtojimas Latvijoje pasiteisino.
"Stena Line" ir Baltarusijos bei Latvijos vežėjai "Namap" ir "Latvijas auto" sukūrė automobilinių priekabų gabenimo iš Baltarusijos į Skandinavijos šalis technologinę liniją. Kaip tik "Stena Line" keltais iš Latvijos ir bus gabenami konteineriai, puspriekabės.

"Nukabina" krovinius ir keleivius

Keltas iš Liepojos į Nynenhamną yra tiesioginis konkurentas Klaipėdos - Karlshamno linijai. Kitas  Klaipėdos konkurentas yra linija Liepoja–Travemiundė. Šis uostas yra netoli Kylio, kur plaukioja keltai iš Klaipėdos.

Kai "Stena Line" Latvijos linijose skaičiuoja augančius krovinius, keleivius ir veikiausiai pelnus, Klaipėdos linijose krovinių mažėja. Rugsėjį jūrų keltais gabenta net 12,9 proc. mažiau krovinių, o nuo metų pradžios – 5,4 proc. mažiau. Aišku, kad iš Klaipėdos uosto krovinių apyvartos yra visai kitos. Iš Klaipėdos į Kylį keltai plaukioja 6 kartus per savaitę į abi puses, o iš Klaipėdos į Karlshamną – kiekvieną dieną į abi puses.

Tačiau Latvijos linijos kaskart "nukabina" krovinių ir keleivių iš Klaipėdos linijų dėl mažesnių kainų. Tiek kelte iš Ventspilio į Nyneshamną, tiek kelte iš Rygos į Stokholmą, kuriais šią vasarą teko plaukti, dominavo keleiviai iš Lietuvos.

Patys latviai pripažįsta, kad keltuose iki 60 proc. keleivių sudaro Lietuvos gyventojai, dažniausiai uždarbiaujantys Švedijoje ar Norvegijoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų