Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos uoste – svarbūs darbai: kanalui gilinti skirta ES parama

2020-11-14 16:00

Klaipėdos uoste skirta parama svarbiam vystymo projektui.

Perspektyva: po gilinimo uoste galės plaukioti gerokai didesni laivai.
Perspektyva: po gilinimo uoste galės plaukioti gerokai didesni laivai. / Vidmanto Matučio nuotr.

Įtarimų nekeliantis projektas

Nuo politinės arenos nueinantis susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius paskyrė vieną iš paskutiniųjų paramų uosto vystymui.

Dažnas jo pinigų skyrimas būdavo įvertinamas įtariai, tiesa, ne uoste. Ir šis projektas jokio įtarumo nekelia. Jis svarbus Klaipėdos uostui, nes apima ne kokio nors vieno ar kelių subjektų, bet didesnės dalies uosto naudotojų veiklą.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos kanalo gilinimui iki 15 metrų skirta 17 mln. 319 tūkst. eurų. Nemaža suma pinigų skirta po to, kai gilinimo projektas buvo įvertintas ir priimta teigiama Centrinės projektų valdymo agentūros ataskaita.

Uosto centrinės ir pietinės dalies gilinimas iki 15 metrų į remiamų projektų sąrašą buvo įtrauktas dar 2018 m. pradžioje. Gilinimas vyks maždaug nuo Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) apsisukimo rato ties 8–10 krantinėmis iki „Birių krovinių terminalo“ naudojamos 105 krantinės.

Baigiamas konkursas

Bendra šio projekto vertė apie 30 mln. eurų. Kiek realiai kainuos gilinimas, paaiškės po konkurso.

Kaip tik praėjusią savaitę turėjo vykti uosto laivybos kanalo gilinimo iki 15 metrų konkurso vokų atplėšimo procedūra. Ją buvo numatyta įvykdyti iki spalio pradžios, bet po to dar beveik mėnesiui terminas buvo pratęstas.

Jei pateikta pakankamai pasiūlymų, dar šiais metais bus žinoma kompanija, kuri gilintų minėtą laivybos kanalo dalį. Greičiausiai tai bus užsienio kompanija, nes darbas yra labai didelės apimties.

Pagal projektą numatyta gilinti 1,8 mln. kv. metrų plotą ir iškasti per 2,1 mln. kubinių metrų grunto. Šis uosto gilinimas suskirstytas net į 13 barų.

Numatomas projektinis 15 metrų gylis, tačiau su leistinu pusmetrio pergilinimu jis gali siekti ir 15,5–16 metrų. Šiuo metu toje akvatorijos dalyje yra 14–14,5 metro gylis.

Numatyta apribojimų

Gilinti uostą numatyta beveik 1,5 metų, tiksliau, 369 dienas, iki 2022 m. pavasario.

Gilinimo projekte numatyti apribojimai dėl triukšmo naktimis ruožuose ties 4–6 barais. Tai yra dalyje tarp KLASCO, Dangės upės žiočių ir Vakarų Baltijos laivų statyklos.

Taip pat numatyti papildomi apribojimai, kurie susiję su žuvų plaukimu į nerštavietes Kuršių mariomis.

Aplinkos apsaugos agentūra yra numačiusi ir tam tikrų apribojimų dėl iškasto grunto gabenimo į jūrą. Kadangi jo kiekis bus labai didelis, numatyta gruntą gramzdinti alternatyvioje jūros sąvartyno aikštelėje maždaug už 30 km nuo uosto vartų.

Leidimą gabenti gruntą į jūrą Aplinkos apsaugos agentūra yra davusi iki 2022 m. rugpjūčio.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų