Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos viešajame transporte – žymūs pokyčiai

2012-06-25 11:53
Klaipėdos viešajame transporte – žymūs pokyčiai
Klaipėdos viešajame transporte – žymūs pokyčiai / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Nuo rugsėjo viešajame transporte laukia pokyčiai. Nebeliks šešių maršrutų, kuriuos aptarnauja maršrutiniai taksi. Vietoje jų atsiras nauji, kurie bus integruoti į bendrą sistemą. Tokiais pokyčiais patenkinti ne visi.

Nebeliks šešių maršrutų

Viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ paskelbė konkursą, kurio metu paaiškės, kas aptarnaus naujus maršrutus. Pasiūlymus dalyviai turi pateikti iki rugpjūčio 6 dienos.

Jei niekas nieko neskųs, nuo rugsėjo 1 dienos Klaipėdos viešojo transporto sistemoje įsigalios pokyčiai. Permainos laukia maršrutinių taksi, kurie aptarnauja dabartinius 2, 7, 5, 15, 14, 11-ąjį maršrutus.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas tvirtino, kad šie vežėjai sutiko būti integruoti į bendrąją viešojo transporto sistemą.

Numatoma, kad minėtų šešių maršrutų nebeliks. Juos pakeis nauji aštuoni. Perduotas iš didžiojo vežėjo jiems bus ir 21-asis maršrutas.

Sujungs abu turgus

Naujieji maršrutai suskirstyti pagal zonas. Šiaurinei priskiriami 7, 15A, centrinei – 21, 2A, 13, 14A, pietinei – 2B, 11A ir 20 maršrutai. A.Samuilovas aiškino, kad kai kurie nauji maršrutai atitiks dalį senųjų. Pavyzdžiui naujieji 7, 2A, 11A maršrutai bus sutrumpinti senieji. 15A taip pat atitiks dalį dabartinio 15-ojo maršruto.

Atsiras ir visiškai naujų – žiedinis 13-asis maršrutas važiuos aplink mokamo stovėjimo zoną. Pasak A.Samuilovo, siekiama, kad žmonės centrą viešuoju transportu pasiektų iš visų pusių.

14-as maršrutas, kuris bus organizuojamas turgaus dienomis: trečiadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais, sujungs Tilžės ir senąjį turgų.

20-as maršrutas – Smeltės kvartalą su Taikos prospektu.

21-ajame maršrute pasikeis tik jį aptarnaujanti transporto priemonė. Nuo rugsėjo čia važiuos mažesnės talpos autobusas.

A.Samuilovas pabrėžė, kad vykdant pertvarką siekiama pagerinti viešojo transporto paslaugos teikimą.

„Norime, kad atsirastų daugiau jungiamųjų maršrutų, kad žmonės iš atokesnių kampelių būtų privežami prie gatvių, kur važiuoja daug autobusų. Mažiau bus dubliuojama rida – tomis pačiomis gatvėmis vienu metu nevažiuos daug viešojo transporto priemonių, kaip yra dabar“, – aiškino pavaduotojas.

Stos tik stotelėse

Sutartis su konkursą laimėjusiais vežėjais bus sudaroma penkeriems metams.

Vienas dalyvis pasiūlymą galės teikti tik vienam paketui. Dabartiniai vežėjai turi pirmumo teisę. Konkurso sąlygas jau pasiėmė kelios įmonės.

Pagal naująją tvarką į bendrąją sistemą įsiliejusiems maršrutiniams taksi mokama bus kaip ir autobusams – pagal nuvažiuotus kilometrus.

Miesto teritorijoje maršrutiniuose taksi galios visi autobusų bilietai. „Mikriukai“ privalės sustoti tik autobusų stotelėse.

Reikalaujama, kad maršrutus aptarnautų ne senesnės nei 10 metų transporto priemonės. Jose turi būti 14 – 25 vietos.

Pertvarka neliečia vežėjų, kurie aptarnauja 6, 8, 9, 10-ąjį maršrutus. Tačiau integracija į bendrąją viešojo transporto sistemą nepatenkintos 2 bei 7-ąjį maršrutus aptarnaujančios įmonės.


Komentaras

Airidas Tamavičius

Klaipėdos apskrities verslininkų asociacijos pirmininkas

Su miesto valdžia tarėmės dėl bendradarbiavimo, kol galų gale likome apgauti. Ji negina nei viešojo intereso, nei smulkiojo verslo. Anksčiau buvo pabrėžiama, kad į bendrą viešojo transporto sistemą galės integruotis tie maršrutiniai taksi, kurie to norės. Tačiau atsitiko visai kitaip. 7-ąjį maršrutą aptarnaujantys vežėjai nė negalvojo jungtis į bendrąją sistemą. Šis maršrutas pelningas. Taip pat yra su 2-uoju maršrutu. Šie vežėjai pateikė prašymus raštu neįtraukti į bendrąją sistemą, bet jų norų niekas nepaiso. Tai bus didelis smūgis vežėjams. Jiems reikės atleisti darbuotojus, atsisakyti mašinų. Sprendžiame, ką reikės daryti toliau. Konsultuojamės su teisininkais.


Numatyti nauji taksi maršrutai

7 – Mazūriškės, Tauralaukis, Klaipėdos universitetinė ligoninė ir atgal.

15A – darbo dienomis: Kalotė, Mažasis Kaimelis, Manto, Priestočio, Mokyklos, Debreceno gatvės, Taikos prospektas. Grįždamas jis suks ir į Dubysos gatvę. Savaitgaliais bus sutrumpintas maršrutas iki autobusų stoties.

2A – Sportininkų gatvė, Taikos prospektas, Debreceno gatvė ir atgal.

13 – Sausio 15-osios, Tilžės, Mokyklos, Priestočio, S.Dariaus ir S.Girėno, Naujoji Uosto, Pilies ir Sausio 15-osios gatvės.

14A – organizuojamas trečiadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais. Jis sujungs Tilžės turgų su senuoju turgumi. Važiuos iš „Turgaus“ stotelės Kūlių Vartų, Tilžės gatvėmis, o grįš Sausio 15-osios gatve ir Taikos prospektu.

2B – važiuos iš „Jūrininkų“ stotelės Vingio gatve, Šilutės plentu, Debreceno gatve, Taikos prospektu ir Smiltelės gatve grįš į Vingio gatvę.

11A – „Šernų“ sodai, Lėbartai, Rimkai, Jūrininkų prospektas, Mogiliovo, Smiltelės gatvės, prekybos centras BIG ir atgal.

20 – Smeltės kvartalo „Marių“ stotelė, Nendrių, Pietinė gatvės, Taikos prospektas, Naikupės, Minijos gatvė, Smeltės kvartalas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų