„Viešojoje erdvėje pastaruoju metu buvo disponuojama dideliu kiekiu tikrove neatitinkančios informacijos – tai dezinformuoja institucijas bei visuomenę, kelia nereikalingą paniką ir taip visame pasaulyje nelengvu metu. Tam, kad visi gandai būtų išsklaidyti, pakvietėme suinteresuotas grupes apsilankyti bendrovės teritorijoje ir pamatyti viską savo akimis, išgirsti atsakymus į rūpimus klausimus“, – sako KLASCO generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.
Pasak jo, KLASCO krauna tik Lietuvoje gaminamas trąšas, kurių gamybai, sandėliavimui ir transportavimui taiko gerokai aukštesnius saugumo standartus, nei reikalauja Europos Sąjungos ir Lietuvos įstatymai. Lietuvos gamintojas savanoriška iniciatyva papildomai yra įdiegęs „Product Stewardship“ vadybos sistemą pagal Europos trąšų gamintojų asociacijos gaires, kuri yra šios asociacijos nuolat tikrinama ir sertifikuota. Griežti saugumo standartai taikomi ir prižiūrimi nuo saugaus produkto gamybos pradžios iki pat išbėrimo į dirvą. Amonio nitrato gamybos metu amonio nitratas maišomas su inertinėmis medžiagomis – magnio nitratu. Vadovaujantis laboratoriniais tyrimais, šis junginys praktiškai neturi sprogstamųjų savybių. Sandėliuose birios amonio nitrato trąšos nėra ir niekada nebuvo laikomos – tai draudžiama įstatymų. Iš gamyklos atvykęs krovinys įprastai yra pakraunamas tiesiogiai iš traukinio vagonų į laivą.
Ekskursijos dalyviai aplankė įvairius krovos objektus, krantines, pamatė ir laikinuosius tentinius sandėlius, kurie trijų parlamentarų buvo klaidingai įvardinti kaip trąšų sandėliavimo vietos. Visi ekskursijos dalyviai galėjo savo akimis įsitikinti, kad jie iš tiesų yra naudojami grūdinių kultūrų (grūdų, rapsų) laikinam sandėliavimui.
Pasak bendrovės vadovo, KLASCO laikosi aukščiausių saugumo reikalavimų, keliamų veiklai, susijusiai su pavojingomis medžiagomis, o visas procesas yra griežtai reglamentuojamas. Bendrovę „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“, kaip pavojingą objektą dėl amonio salietros, kiekvienais metais tikrina komisija, į kurios sudėtį įeina ir Priešgaisrinės ir gelbėjimo tarnybos atstovai. Paskutinis patikrinimas buvo vykdytas 2019 m. gegužės 13–24 dienomis. Šiais metais patikrinimas, planuojama, vyks rugpjūčio 17–20 dienomis.
„Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra išskyrusi penkis pavojingus krovinius kraunančius uosto objektus ir ne KLASCO yra pirmose pozicijose. Tačiau esame įsitikinę, kad tiek KLASCO, tiek kitos uosto krovos bendrovės vykdo saugią bei atitinkančią visus reikalavimus krovą“, – sako V. Štumbergas.
KLASCO informacija.
![Straipsnis užsakytas](/themes/custom/dienalt-custom-theme/build/assets/images/dmn-pr-kd.png)
Naujausi komentarai