Suklaidino linija
Klaipėdietis Saulius nustebo, kai išvydo keistai išdėstytas horizontaliąsias linijas automobilių stovėjimo aikštelėje.
"Kilo klausimų, nes ženklinimas geltonąja linija labai neįprastas. Gal net kas nors sulaukė baudų dėl to? Teisės aktas numato tokį ženklinimą tik kelio kraštu arba ant bortelio, tačiau šioje vietoje geltona linija nubrėžta pačioje aikštelėje ir dar kartu su balta linija. Kaip suprasti tokią išmonę?" – klausė miestietis.
Klaipėdietis, atsivertęs susisiekimo ministro įsakymą, įsitikino, kad geltonos linijos turėtų būti braižomos visai kitaip.
Matyt, gyventojų buvo dažyta savo nuožiūra.
"Geltona linija reiškia draudimą sustoti. Tačiau ji brėžiama pagal tam tikrus reikalavimus – vietų, kur uždrausta sustoti ar stovėti, žymėjimui. Teisės akte numatyta, kad ji dažoma palei važiuojamosios dalies kraštą arba gatvės bortelio viršuje. Antru atveju geltona linija atsiranda eismo juostoms darbų vietoje pažymėti. Tai yra tuose kelio ruožuose, kur vyksta kelio remonto darbai ir būtina perskirstyti eismo srautus. Tuomet vairuotojas vadovaujasi ne balta, o geltona linija", – pastebėjo klaipėdietis.
Aikštelėje savivaliauta?
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus specialistas Vidmantas Paliakas, išvydęs klaipėdiečio nuotraukas, suko galvą.
"Gal dažus taupė? Aišku, dažus jie taupė, bet čia ne tas variantas. Na, iš tiesų lyg ir turėtų geltona linija būti šalia žolyno, palei aikštelės kraštą nupiešta. Turbūt tikrai ji klaidina vairuotojus? Veikiausiai žmogus gali nesuprasti, kaip jam statyti mašiną", – svarstė specialistas.
V. Paliakas aiškino, kad šiuo metu visame mieste horizontaliojo kelių ženklinimo paslaugą atlieka vilniečių įmonė, dviem metams laimėjusi rangos konkursą.
Anot Transporto skyriaus specialisto, tikėtina, kad šioje vietoje norėta pažymėti aikštelės dalį prie pat įvažos, kad vairuotojai nestatytų mašinų prie posūkio.
Skaitytojo nuotr.
"Mes ilgai sukome galvą, kaip perbraižyti šią aikštelę, kad tilptų kuo daugiau automobilių ir sutaupytume vietos. Šiuo metu galioja reikalavimas ne tik palikti numatytą erdvę automobiliui pastatyti, bet ir apskaičiuoti vietą jo laisvam judėjimui. Įsukdamas ar išsukdamas iš aikštelėje pažymėtos vietos vairuotojas turi turėti manevro laisvę", – tikino V. Paliakas.
Vis dėlto peržiūrėję dokumentus, Transporto skyriaus specialistai nerado pavedimo atlikti darbus šioje vietoje.
"Matyt, gyventojų buvo dažyta savo nuožiūra", – patikslino V. Paliakas.
"Bet kuriuo atveju mes reaguosime ir artimiausiu metu planuojame šį ženklinimą panaikinti. Primename, kad gyventojai ar vairuotojai, pastebėję eismo organizavimo priemonių netikslumų, gali tiesiogiai kreiptis į Transporto skyriaus specialistus", – ragino V. Paliakas.
Piešia korius
Pasak specialisto, kai kuriais atvejais, darbus atlikus pagal taisykles, paaiškėja, kad tai visiškai prieštarauja realiam gyvenimui.
"Teko įrengti atitvarus pėsčiųjų zonoje. Jei būtume pastatę taip, kaip priklauso, jie atsirastų šaligatvio viduryje. Nors yra reikalavimas juos atitraukti 80 cm nuo gatvės borto. Bet miestuose šaligatviai ne visada būna tokie platūs", – dėstė V. Paliakas.
Šiuo metu uostamiestyje intensyviai braižomos geltonos linijos gatvių sankryžose.
"Piešiame korius. Savotiškas didžiųjų miestų eksperimentas, kad žmonės nestovėtų sankryžose, įvažiavę į jas. Dar piešiame tokius zigzagus geltona linija kiemuose, kur reikia paženklinti vietas, kuriose nuolat draudžiama stovėti", – pasakojo V. Paliakas.
Naujausi komentarai