Dviračių takas: ir mėgėjams, ir profesionalams
Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) vadovė Lina Dikšaitė pabrėžė, kad dviračių tako atnaujinimas Neringoje yra vienareikšmiškai teigiamas dalykas.
„Pirmiausia, tai reiškia, kad bus plėtojamas ekologinis transportas, tuo mažinant automobilių skaičių Kuršių nerijoje, nes mašinos yra viena didžiausių problemų nacionaliniame parke, ypač vasarą. Na, o kokybiškas dviračių takas paskatins žmones keliauti dviračiais, taip pat jie turės galimybę susipažinti ir su Kuršių nerijos gamtinėmis vertybėmis, nes takas drieksis per Naglio rezervatą, pro Pilkąsias kopas, Bulvikio ragą, Avino kalną iki pat Parnidžo kopos“, – kalbėjo L. Dikšaitė.
Atnaujinto tako privalumas tas, kad dviratininkams nereikės mokėti ekologinės rinkliavos mokesčio, kuris renkamas už motorizuotų transporto priemonių įvažiavimą į Kuršių neriją.
„Pernai vasarą takas sutvarkytas beveik iki Juodkrantės. Ir šios gyvenvietės gyventojai jau pastebėjo, kad ženkliai padaugėjo dviratininkų, atvykstančių iš Klaipėdos į Juodkrantę. Būtent dviračių takas atveria pigesnes galimybes apsilankyti Kuršių nerijoje, be to, tai yra sveikas keliavimo būdas, kuris prisideda prie sveikatos gerinimo, kas yra labai svarbu ir aktualu šiais laikais“, – teigė KNNP direktorė.
Anot L. Dikšaitės, dviratininkai, važiuodami Kuršių nerijos miškais, kvėpuoja sveiku gaiviu oru, gėrisi aplinka, ilsisi, sportuoja.
„Bet kuriuo atveju, keliaujančiam žmogui yra daug privalumų. Beje, pastebėjome, kad padaugėjo ir profesionaliai sportuojančių, ne tik laisvalaikiu važinėjančių dviratininkų, jie išsiskiria savo apranga. Vadinasi, šis dviračių takas yra gana kokybiškas, kad galėtų būti naudojamas ir dviračių sportui“, – pasidžiaugė KNNP vadovė L. Dikšaitė.
Keli mėnesiai remonto
Unikaliausiame Lietuvos kurorte darnių sprendimų plėtros darbus planuojama baigti per 8 mėn. nuo jų pradžios.
Numatyta, jog rekonstravus pėsčiųjų ir dviračių taką Smiltynė–Nida, jis bus 2,5–3,5 m pločio, su asfalto danga, įrėminta bortais. Tai leis užtikrinti, kad esant poreikiui specialusis transportas tinkamai galėtų naudotis susisiekimo infrastruktūra ir nepažeistų rekonstruoto tako konstrukcijos.
2,5 m pločio takas rengiamas Naglių gamtinio rezervato teritorijoje, siekiant sumažinti žalą saugomoms gamtos vertybėms. Ties Juodkrante, 2,77 km ilgio atkarpoje, bus rengiama 5,5 m pločio dviračių gatvė su 2 m pločio šaligatviais pėstiesiems. Projekto metu rekonstruojamose tako atkarpose suplanuota įrengti ir poilsio aikšteles su suoliukais bei dviračių stovais.
Baigus tako rekonstrukciją, gyventojai ir poilsiautojai į Nidą nuo Smiltynės galės patekti patogiai, saugiai bei rinkdamiesi aplinkai draugišką kelionės būdą.
Nuo Smiltynės iki Nidos besidriekiančio dviračių tako ilgis yra 50 km. Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi kelio ruožu nuo Smiltynės iki Preilos, tai yra 36 kilometrais.
„Praėjusiais metais „Via Lietuva“ pasiekti praėjusių metų rezultatai rodo – darnaus judumo infrastruktūros objektų tobulinimas ir jų plėtra mums yra ypač svarbi. Vien per praėjusius metus šalyje nutiesėme ir atnaujinome apie 60 km pėsčiųjų ir dviračių takų, o šių metų pradžioje pasirašėme ir didžiausio Lietuvoje darnaus judumo projekto, pradėto dar praėjusiais metais, darbų plėtros sutartį. Šiais metais darbų tempo mažinti neketiname, darnios infrastruktūros plėtros projektus vykdysime įvairiuose šalies regionuose“, – teigė Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
I. Gelūno / BNS nuotr.
Patogesnės ir saugesnės kelionės
Senasis takas yra stipriai pažeistas medžių šaknų. Jame gausu nelygumų ir duobių, todėl važiavimas dviračiu nebuvo komfortiškas ir saugus.
Siekdami apsaugoti naująją tako dangą nuo medžių šaknų poveikio paskutiniuose rekonstruojamuose ruožuose, rangovai ketina įrengti beveik 29 tūkst. kv. m specialios geomembranos.
Iš viso paskutiniuose dviračių ir pėsčiųjų tako Smiltynė–Nida rekonstrukcijos etapuose bus suremontuota 15,6 km pagrindinio tako ir 5,7 km iš Preilos ir Pervalkos vedančių takų.
Praėjusių metų vasarą buvo baigta rekonstruoti 13,5 km ilgio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako dalis.
Paskutiniųjų Smiltynės dviračių ir pėsčiųjų tako ruožų rekonstrukcijos darbus ketinama užbaigti šių metų spalį, tačiau dviračių eismą planuojama leisti jau rugsėjį.
Didelių įkalnių ar pakalnių atnaujintame dviračių ruože nebus, palei taką įrengtos trumpalaikio sustojimo vietos, tad ir pradedančiam dviratininkui juo važiuoti bus lengva. Savo įspūdžius keliautojai dviračiais galės praturtinti apsilankę paukščių stebėjimo bokšteliuose, kurie įrengti šalia dviračių tako tarp Pervalkos ir Nidos.
Bus tvarkoma ir 10 km ilgio kelio Smiltynė–Nida atkarpa
Šiais metais Kuršių nerijoje toliau bus tvarkoma ne tik darnaus judumo infrastruktūra. „Via Lietuva“ planuoja sutvarkyti ir beveik 10 km ilgio kelio Smiltynė–Nida atkarpą.
Numatyta, kad kelio atnaujinimo darbai viename unikaliausių šalies regionų bus pradėti balandžio viduryje, o baigti iki lapkričio mėn.
Šis kelias atskiruose ruožuose yra labai prastos būklės, todėl Neringos gyventojai ir jos svečiai ilgą laiką laukė, kol kelias bus sutvarkytas. Balandžio mėn. planuojama pradėti kelio atkarpos nuo Alksnynės iki Juodkrantės (8,9 km–18,9 km) atnaujinimą. Šioje kelio atkarpoje asfalto danga yra nelygi, susidėvėjusi, su pažaidomis ir defektais. Remonto metu numatyta pakeisti visus asfalto sluoksnius, įrengti naują dangą bei sutvarkyti kitą kelio infrastruktūrą.
Praėjusio amžiaus septintajame–aštuntajame dešimtmetyje nutiestas kelias Smiltynė–Nida yra svarbiausias ir vienintelis Neringos savivaldybėje krašto kelias, jungiantis jai priklausančias gyvenvietes. Vasarą, kai turizmo sezonas yra pats intensyviausias, per parą keliu pravažiuoja apie 3 tūkst. automobilių.
Naujausi komentarai