Siekia išvengti taršos
V.Grubliauskas teigė, kad pastaruoju metu jis sulaukia nemažai šiaurinėje miesto dalyje gyvenančiųjų skundų.
Teigiama, kad jų gaunama iš Švyturio, Stadiono, Malūnininkų gatvių. Melnragiškių skundų – kur kas mažiau.
Miesto vadovas įmonių atstovų teiravosi, kokių priemonių imamasi, bandant suvaldyti situaciją.
"Klaipėdos naftos" atstovai užtikrino, kad bendrovės rekuperacinis įrenginys 100 proc. atlieka savo darbą – visiškai eliminuoja benzinų garų patekimą į aplinką iš geležinkelių cisternų teritorijos.
"Jeigu mes šito įrenginio neturėtume, situacija būtų kitokia", – neabejojo bendrovės "Klaipėdos nafta" terminalo eksploatacijos direktorius Gediminas Vitkauskas.
Vis dėlto pripažįstama, kad garų susidaro pilant kitus produktus, todėl neneigiama, kad kai kurie debesėliai gali nupleventi iki Švyturio gatvės rajono. Tai gali lemti ir dominuojančios pietvakarių vėjo kryptys.
Siekiant išvengti garų taršos iš tanklaivių, bendrovė naudoja specialų deglą.
G.Vitkauskas patikino, kad bendrovės atstovai ne kartą bendravo su Vitės seniūnaičiu. Pasitaikė net atvejų, kai, tik gavus signalą, buvo vykstama į mikrorajoną, atliekami matavimai. Prietaisų užfiksuoti duomenys rodyti ir gyventojams.
Teigiama, kad kol kas normos nebuvo viršytos. Pastarųjų metų matavimai rodo, kad net nebuvo priartėta prie leistinos normos.
Pabrėžiama, kad ateityje bendrovė planuoja investuoti apie 5 mln. eurų į dar vieną papildomą rekuperatorių, daryti ir kitus sprendimus.
Veiksmai – operatyvūs
Pasitarime dalyvavę bendrovės "Klasco" atstovai taip pat patikino, kad imamasi priemonių, sprendžiant taršos problemas.
Bendrovės komercijos direktorius Vytautas Kaunas pripažino, kad pastaruoju metu fiksuotas nemažas krovinių antplūdis. Pasitaikė atvejis, kai bendrovę pasiekė sausesnis nei įprasta krovinys, todėl dulkėjo.
Tačiau iškart suskubta imtis priemonių – pastatytos ir pradėtos naudoti vandens debesų patrankos. Bendrovė įsigijo du šiuos įrenginius.
Teigiama, kad jie – labai vertingi. Bendrovė ketina nusipirkti ir dar vieną patranką.
Priemonių imtasi ir siekiant sumažinti triukšmą – ketaus ir metalo krovimo į automobilius darbai naktimis nebebus atliekami. Be to, nuo 23 iki 6 val. teritorijoje nebus vežiojami kroviniai.
Bendrovė taip pat įsigijo du modernius, didelės keliamosios galios kranus, kurie padės efektyvinti krovos darbus. Vietoj 5–6 parų laivas pakraunamas per tris.
Pasigenda bendradarbiavimo
Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento direktorius Andrius Kairys teigė, kad, siekiant nustatyti oro užterštumą kietosiomis dalelėmis, Švyturio gatvėje pastatyta mobilioji stebėjimo stotelė.
Kol kas matavimai dar vykdomi. Neseniai inicijuoti ir benzino garų koncentracijos ore tyrimai.
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento direktorius Rimantas Jonas Pilipavičius teigė, jog pernai dėl sklindančio triukšmo įstaigą pasiekė 18 skundų, trys – dėl kvapų.
Šiemet iki liepos jų apskritai nebūta, o per maždaug pusę liepos specialistai gavo tris skundus dėl triukšmo. Taip pat sulaukta dviejų kreipimųsi dėl kvapų iš J.Janonio ir Švyturio gatvių.
Departamento direktorius taip pat pastebėjo, jog neretai pasitaiko, kad apie triukšmą ar nemalonius kvapus pranešę žmonės toliau nebendradarbiauja – nebepatikslina informacijos, todėl galimus pažeidimus užfiksuoti tampa sunkiau.
Atvyktų ir naktį
Posėdyje dalyvavę visuomenės sveikatos specialistai aiškino, kad apie jaučiamus kvapus ar girdimą triukšmą jiems galima pranešti bet kuriuo paros metu, tačiau veikiausiai tyrimai nebus atliekami tą pačią minutę.
Įstaiga veikia pagal nustatytas tvarkas, tad pirmiausia komanda atvyksta į nurodytą vietą ir pati įsitikina, ar jaučiami kvapai. Tuomet laukia kiti veiksmai – galimo taršos šaltinio paieška, tikrinama, ar nebuvo padaryta technologinio proceso pažeidimų.
Vis dėlto pabrėžiama, kad tyrimai atliekami ne tik įprastu darbo laiku. Reikalui esant – ir naktimis ar savaitgaliais.
Naujausi komentarai