"Mums džiaugsmo susitikimas nesukėlė. Susidarė įspūdis, kad gyventojai geležinkelininkams nesvarbūs, jiems labiau rūpi vykdyti savo planus", – po susitikimo su bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atstovais tikino asociacijos "Vitės bendruomenė" valdybos pirmininkas Antanas Blynas.
Gyventojai ir bendrovės atstovai aptarė garsą slopinančių sienelių statybos projekto projektinius pasiūlymus.
Tokių sienelių Geležinkelio ir Stadiono gatvėse gyvenantys žmonės laukia jau kelis dešimtmečius. Garso problema tapo ypač aktuali pastaruosius kelerius metus, kai į Klaipėdą pradėjo riedėti daugiau prekinių traukinių sąstatų.
Viena aktualiausių bėdų ta, kad projektuojant sienelę numatyta panaikinti Vitės kvartalo gyventojams ypač aktualią perėją per bėgius ties Pušyno ir Parko gatvėmis. Pastačius garsą sugeriantį įrenginį, eiti per bėgius bus nebesaugu. Tačiau žmonėms, apribotiems uosto įmonių tvoros ir geležinkelio bėgių, patekti į parką ar Herkaus Manto gatvę taptų itin keblu.
Baiminamasi, kad ne tik senoliams ar jaunoms šeimoms būtų nepatogu nueiti į Poilsio parką, bet, įvykus nelaimei uoste, Vitės kvartale gyvenantys žmonės gali atsidurti savotiškuose spąstuose. Bėgti iki Herkaus Manto gatvės viaduko būtų pernelyg toli.
Gyventojų atstovai nusiteikę reikalauti šioje vietoje įrengti saugią perėją. Įstatymai teigia, kad panašiais atvejais būtina pastatyti antžeminę ar požeminę perėją.
Kasti tunelį geležinkelininkams šioje vietoje būtų per brangu, bet pastatyti metalinių konstrukcijų tiltą virš bėgių veikiausiai galėtų. Taip svarstantys klaipėdiečiai kol kas atsako nesulaukė.
Kita projektinių sprendinių dalis, užkliuvusi gyventojams, – ketinimas garsą sugeriančią sienelę įrengti pernelyg arti namų.
"Jei sienelė atsiras ten, kur dabar suplanuota, mes gyvensime tarsi kaliniai, tiesiai prie namų langus matysime ne ką kita, o sieną. Ketinama sunaikinti ir žaliąją juostą", – pasakojo Geležinkelio gatvėje gyvenantis A.Blynas.
Statyti ją tolėliau nuo namų trukdo geležinkelio aklakelis. Klaipėdiečių prašymas jį sutrumpinti bent iki Herkaus Manto gatvės viaduko taip pat sulaukė neigiamos projektuotojų reakcijos. Esą taip neužteks geležinkelio kelio traukinių sąstatams formuoti. Be to, plečiant uosto veiklą, į Klaipėdą atriedės dar daugiau traukinių.
Savo pasiūlymus raštu gyventojai prašomi išdėstyti iki sausio 29 d. Jau kitą dieną, sausio 30-ąją, ketinama pristatyti visą projektą.
Naujausi komentarai