Pokyčiai – jau greitai
Vietų, kuriose numatyta leisti sustoti maršrutiniams taksi, sąrašas pristatytas miesto Saugaus eismo komisijos nariams.
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis pirmiausia atkreipė dėmesį, kad nuo balandžio 16 d. vadinamieji mikriukai bus integruoti į bendrąją miesto viešojo transporto sistemą.
Dėl to ir siūloma padidinti vietų, kur galėtų sustoti šios rūšies viešasis transportas, skaičių.
"Tapus bendros miesto viešojo transporto sistemos dalimi, maršrutiniams taksi bus mokama už nuvažiuotą kelią. Tikimės, kad šie vežėjai dirbs tvarkingiau. Todėl ir reikia paruošti infrastruktūrą. Miesto centre siūlome numatyti daugiau vietų, kur maršrutiniai taksi teisėtai galėtų sustoti, kad eismas būtų trikdomas kuo mažiau, o keleiviai galėtų įlipti ir išlipti ne tik esamose autobusų stotelėse", – tvirtino vadovas.
Imsis griežtos kontrolės
G.Neniškio teigimu, dalis keleivių džiaugiasi, kad maršrutiniai taksi stoja bet kur ir paima bei išlaipina keleivius. Anot vadovo, niekam ne paslaptis, kad neretai tai daroma pažeidžiant Kelių eismo taisykles.
"Dabar Herkaus Manto gatvės ruože nuo geležinkelio viaduko iki Biržos tilto ir Tiltų gatvėje maršrutiniai taksi gali stabtelėti tik autobusų stotelėse. Vietų, kur tai būtų galima padaryti teisėtai, atsirastų daugiau", – tvirtino vadovas.
G.Neniškis akcentavo, kad įstaiga vykdytų kontrolę ir bandytų užtikrinti, jog maršrutinių taksi vairuotojai laikytųsi tvarkos bei stotų tik numatytose vietose.
Herkaus Manto gatvės dalyje ir Tiltų gatvėje atsiras šešios vietos maršrutiniams taksi sustoti – po tris skirtingose gatvės pusėse. Skaičiuojama, kad dabar yra 18 taškų, kur dažniausiai ir stabteli šie vežėjai.
Atsižvelgė ir į srautus
G.Neniškis pasakojo, kad sudėtingiausia buvo išrinkti vietą Tiltų gatvėje. Vadovas atkreipė dėmesį, kad čia driekiasi dviračių takas. Reikėjo suderinti visų interesus.
Nuspręsta vietą maršrutiniams taksi sustoti įrengti ties Jono gatvės 6 namu vienoje gatvės pusėje ir Tiltų gatvės 6 namu kitoje.
"Pasirinkome mažiausiai "skausmingą" vietą. Čia gatvė yra gana plati. Toje vietoje, kur atsiras vieta sustoti maršrutiniams taksi, dviračių takas pasibaigs ir tęsis toliau. Taip yra ir vietose, kur įrengtos autobusų stotelės", – pasakojo direktorius.
Kita vieta maršrutiniams taksi sustoti bus įrengta Herkaus Manto gatvėje ties M.Mažvydo alėja. G.Neniškis akcentavo, kad čia ji reikalinga, nes susidaro dideli pėsčiųjų srautai.
Važiuojant į šiaurę, vieta sustoti atsiras ties Herkaus Manto gatvės 10 namu, o į pietus – ties 9A, apie 50 metrų nuo perėjos prie pastato, kur veikė "Vaivos" kino teatras.
G.Neniškis tvirtino, kad ilgai diskutuota dėl paskutinės vietos. Galiausiai apsispręsta įrengti sustojimo vietas netoli Lietuvininkų aikštės, nes čia taip pat fiksuojami dideli pėsčiųjų srautai.
Važiuojant į šiaurę sustojimo vieta atsiras ties Herkaus Manto 46 namu, už šviesoforais reguliuojamos perėjos, į pietus – ties 43C pastatu, ties įvaža į automobilių stovėjimo aikštelę.
Prireikus žada keisti
Pabrėžta, kad vietos maršrutiniams taksi sustoti buvo vertintos atidžiai. Jas analizavo ir savivaldybės darbuotojai, ir policijos pareigūnai.
"Stengėmės pasirinkti tokias vietas, kurios tikrai netrukdo eismui, nekelia pavojaus pėsčiųjų saugumui. Visos jos bus už pėsčiųjų perėjų", – teigė vadovas.
Ženklai, žymintys vietas maršrutiniams taksi sustoti, bus įrengti ant gatvės apšvietimo žibintų stulpų, jau esančių kelio ženklų.
Pažymima, kad tose vietose galės stabtelėti tik maršrutiniai taksi. Tai taip pat bus pažymėta. Išleisti ir paimti keleivius maršrutiniai taksi, kaip ir iki šiol, galės ir autobusų stotelėse.
G.Neniškis pripažino, kad mieste yra ir daugiau probleminių vietų, kur maršrutiniai taksi stoja, nors iš tikrųjų to daryti negalima. Ateityje bus svarstoma, ar ir tokiuose ruožuose nereikia įrengti sustojimo vietų.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Olegas Mariničius akcentavo, kad šis sąrašas nėra galutinis ir nekeičiamas.
"Pagal dabartinį ženklinimą senamiestyje maršrutiniai taksi niekur negali sustoti, išskyrus autobusų stoteles. Dabar vietų bus daugiau. Kiekvieną jų analizavome iš visų pusių. Manome, kad pradžiai užtenka, tačiau niekas nedraudžia toliau stebėti situacijos ir, jei prireiks ar bus kokių pageidavimų, keisti. Tvarkos bus daugiau", – tvirtino O.Mariničius.
Naujausi komentarai