Planuojama, kad uostamiesčio viešasis transportas dar iki kitų metų neatpažįstamai pasikeis. Jeigu politikai pritars, Klaipėdos autobusai bus nudažyti dviem spalvomis – geltona ir raudona.
Papuoš herbas
Klaipėdoje, siekiant išskirti viešojo transporto sistemos vieningumą, planuojama nustatyti spalvas, kuriomis vežėjai privalės nudažyti visus mieste kursuojančius autobusus, išskyrus ekologiškus.
Uostamiesčio autobusus siūloma nudažyti Klaipėdos vėliavos spalvomis – geltona ir raudona. Ekologiški autobusai, varomi gamtinėmis biodujomis, elektra ar vandeniliu bei jų hibridai, turėtų likti tų spalvų, kurių yra dabar – žalios, pilkos ir oranžinės.
Mieste kursuojantis viešasis transportas, planuojama, bus papuoštas ir uostamiesčio herbu.
Vairuotojai vilksis kostiumus
"Kad būtų geresnis estetinis vaizdas, siekiame nustatyti, kad išorinė reklama autobuse turi būti įrengiama tik ant galinės autobuso dalies", – dėstė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Be to, prie atnaujintų autobusų vairų sės kostiumuoti vairuotojai. Transporto priemonėse bus įrengtos ir vaizdo stebėjimo kameros.
Vakar posėdžiavę Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto nariai pritarė tokiems siūlymams, tačiau be aštrių diskusijų neapsieita.
Atrodys purvini
Minėto komiteto narys Vidmantas Plečkaitis pastebėjo, kad autobusai neprimins uostamiesčio vėliavos, mat joje abi spalvos užima po lygiai vietos. Esą pagal siūlomą dažymo tvarką geltonos bus daug mažiau. Be to, politiko teigimu, raudona spalva nėra tinkamas sprendimas, nes ji nė kiek nemaskuoja ant transporto priemonės besikaupiančio purvo.
"Ką tik iš plovyklos išvažiavęs autobusas greitai apdulka. Iš raudonos pasidaro murzina spalva", – spalvų pažinimo įgūdžius atskleidė V.Plečkaitis.
Politikas taip pat nuogąstavo, jog visų Klaipėdos autobusų perdažymas užtruks ilgai, todėl, tikėtina, mieste gali sutrikti jų darbas. Tai esą gali turėti įtakos ir savivaldybės biudžetui.
Primena Londoną
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis paaiškino, kad suvienodinti minėtų transporto priemonių išvaizdą būtina. Anot jo, autobusai ne tik reprezentuoja miesto įvaizdį, bet ir turi išsiskirti iš bendros transporto masės, kartu juos privalo lengvai pastebėti silpnaregiai.
"Raudona yra ir Londono autobusų spalva. Tai tarsi prekės ženklas", – dėstė įstaigos vadovas.
Direktoriaus teigimu, vienam autobusui nudažyti reikia maždaug 4–7 dienų. Spėjama, kad iki rugsėjo visų jų nudažyti veikiausiai nepavyks, tačiau iki sausio to tikėtis įmanoma.
Privatininkai nedžiūgauja
"Žinoma, vežėjai netrykšta optimizmu, nes tai pareikalaus papildomų lėšų. Jie taip pat negaus papildomų pajamų iš reklamos. Tačiau jeigu toks miesto sprendimas, jį vykdyti reikia", – pripažino G.Neniškis
Jo teigimu, jeigu politikai pritars siūlomai autobusų išvaizdai, Klaipėdos autobusų parkui teks perdažyti labai nedaug transporto priemonių. Šiuo metu autobusų parkas turi 34 ekologiškus autobusus, perdažyti prireiktų 36 transporto priemones.
Privatiems vežėjams reikėtų perdažyti visus autobusus.
"Londonas man nėra pavyzdys", – rėžė V.Plečkaitis ir pasiūlė autobusus perdažyti raudona ir geltona spalva, tačiau skeliant ne horizontaliai, o vertikaliai.
Posėdžio metu būta ir daugiau originalių politikų siūlymų, tačiau pritarta pirminiam variantui. Galutinį verdiktą dar tars Klaipėdos miesto taryba.
Naujausi komentarai