Pereiti į pagrindinį turinį

Miesto autobusus nudažys vienodai

2015-05-31 09:00

Uostamiesčio politikai sutarė, kad nuo kitų metų pradžios visi miesto autobusai turėtų atrodyti vienodai. Tačiau tam pritarė ne visi. Dalies politikų nuomone, viešojo transporto priemonių perdažymas nėra pati didžiausia miesto problema.


 

Sprendimas: nuo kitų metų sausio 1-osios miesto autobusai bus nudažyti vienodai.
Sprendimas: nuo kitų metų sausio 1-osios miesto autobusai bus nudažyti vienodai. / Vytauto Petriko nuotr.

Uostamiesčio politikai sutarė, kad nuo kitų metų pradžios visi miesto autobusai turėtų atrodyti vienodai. Tačiau tam pritarė ne visi. Dalies politikų nuomone, viešojo transporto priemonių perdažymas nėra pati didžiausia miesto problema.

Dėl spalvų neapsisprendė

Ar miesto autobusai turi būti nudažyti vienodai, miesto taryba svarstė praėjusiame posėdyje.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pabrėžė, kad šiuo atveju nėra sprendžiama, kokiomis spalvomis bus nudažyti autobusai ar kokio dydžio bus herbas.

Esą sprendžiamas klausimas, ar miesto autobusai turi būti nudažyti vienodai. Sprendimą dėl spalvų ir herbo palikta priimti Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriui.

Buvo siūloma, kad visi miesto autobusai būtų nudažyti Klaipėdos vėliavos spalvomis – geltona ir raudona. Ekologiški autobusai turėtų likti tų spalvų, kurių yra dabar, – žalios, pilkos ir oranžinės.

Viešasis transportas turėtų būti papuoštas ir miesto herbu. Jis atsirastų prie priekinių durų.

Laukia didelės investicijos

Tačiau kalbant apie spalvas politikų nuomonė išsiskyrė. Dėl jų nebuvo apsispręsta. Kai kuriems politikams siūlomas raudonos ir geltonos spalvų derinys pasirodė senamadiškas.

Specialistams taip pat reikės nuspręsti, kokio dydžio herbas turėtų atsirasti ant autobusų.

Tarybos nario Tomo Meškinio nuomone, Klaipėdos herbo ir vėliavos nereikėtų nuvertinti iki autobusų lygio. Ypač jei šie bus purvini. Be to, politikas atkreipė dėmesį, kad ateityje visi autobusai bus ekologiški. Tad raudonų ir geltonų liks vienetai.

Tačiau viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis pabrėžė, kad praktikoje neekologiškų autobusų būna daugiau nei ekologiškų.

Tarybos narys Valdemaras Anužis atkreipė dėmesį, kad vieno autobuso perdažymas kainuoja apie 2 tūkst. eurų. Klaipėdoje kursuoja per 100 autobusų.

„Kiek reikės investicijų? Galiausiai juk už autobusų perdažymą turės susimokėti keleiviai. Be to, kiek laikys tie dažai? Kada autobusus vėl reikės perdažyti“, – klausė politikas.

Bilietai brangti neturėtų

Pasak G.Neniškio, vieno autobuso perdažymas kainuoja nuo 1,5 tūkst. iki 2,5 tūkst. eurų. Tai priklauso ir nuo spalvinio sprendimo.

„Darbai yra brangūs, bet tai – miesto kokybės elementas. Kiek laikys dažai, taip pat priklausys nuo darbų kainos“, – komentavo direktorius.

Tarybos narės Ninos Puteikienės nuomone, autobusų perdažyti nereikia.

„Ar mes gyvename rojuje, kad didžiausia problema yra autobusų perdažymas? Čia tas pats, jei moteris su sugedusiais dantimis nusipirktų raudoną lūpdažį“, – teigė politikė.

Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas aiškino, kad autobusų perdažymas buvo įtrauktas į konkurso sąlygas. Vežėjai, dalyvaudami jame, įskaičiavo šias išlaidas į kainą.

„Jei nepritarsime, jiems nereikės investuoti. Tie, kurie siūlo atidėti klausimo svarstymą, ragina paremti vežėjus. Jei nebūtų apsispręsta dėl autobusų nudažymo vienodai, turėtume naikinti konkurso rezultatus ir skelbti naują konkursą, nes galėtume būti įtariami korupcija“, – komentavo vicemeras.

Vienodi autobusai Klaipėdos gatvėmis turėtų pradėti kursuoti nuo kitų metų sausio 1 d. Anksčiau, nuo rugsėjo, vairuotojai pradės vilkėti uniformas, bus įrengtos vaizdo stebėjimo kameros.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų