Pereiti į pagrindinį turinį

„Mikriukų“ misija uostamiestyje pratęsta

2012-03-16 13:21
„Mikriukų“ misija uostamiestyje pratęsta
„Mikriukų“ misija uostamiestyje pratęsta / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Didelės permainos laukia mikroautobusų vežėjų. Kai kurie maršrutai liks tokie pat, o didžioji dalis bus įtraukta į viešojo transporto sistemą, kur galios mieste taikomos keleivių lengvatos bei elektroniniai bilietai.

Mikroautobusų pionieriai

Prieš 20 metų Klaipėda buvo pirmasis miestas Lietuvoje, kuris suteikė galimybę mažuoju transportu vežti keleivius.

„Atsimenu tuos laikus, kai Klaipėdos autobusų parkas uostamiestyje buvo vienintelis vežėjas ir jis sustreikavo. Tada tuometė miesto valdžia nebežinojo, ką daryti, tad mažiesiems vežėjams pasiūlė vežti keleivius, nes situacija buvo nevaldoma“, – pasakojo Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas.

Tai, pasak mero pavaduotojo, tą istorinę misiją maršrutiniai autobusai atliko, žmonės juos pamėgo, bet dabar iškilo ekologiniai dalykai.

„Automobilių amžius ir komforto sąlygos netenkina nei keleivių, nei miesto valdžios. Prieš keletą metų pradėjo klostytis tokia situacija, tad reikėjo spręsti, ką daryti. Visgi tuomet nepavyko susitarti su vežėjų asociacijoms“, – prisiminė A.Šulcas.

Tačiau dabar po kelių mėnesių derybų beveik pasiektas kompromisas tarp vežėjų ir miesto valdžios.

Galios elektroniniai bilietai

„Nesinorėjo daryti drastiškų sprendimų, nors sutartys baigėsi, jos buvo pratęsinėjamos, o tų pratęsimų laikas peržengė visas ribas. Savivaldybė galėjo kirsti kaip kirviu, bet negalime atimti pajamų nemenkai daliai klaipėdiečių“, – dėstė A.Šulcas.

Uostamiestyje yra 52 veikiančios maršrutinių autobusų įmonės, kuriose 150 automobilių ir dirba bemaž 300 žmonių. Kai kuriose įmonėse yra po tris-keturis, kai kuriose – 12 vairuotojų.

„Radome kompromisinį variantą, kad tie dar galintys išsilaikyti maršrutai per centrinę miesto transporto ašį, tai yra važiuojantys Taikos prospektu–Herkaus Manto gatve, gali išgyventi, jie būtų “ekspreso„ transporto priemonė. Tad važiavimo kaina, kaip ir dabar, būtų didesnė, nei važiuojant didžiaisiais autobusais. Jiems sutartis planuojame pratęsti, bet keldami ekologines sąlygas. O likusieji vežėjai būtų integruoti į viešojo transporto tinklą. Tai reiškia, kad jiems galiotų tie patys bilietai, kaip ir didžiuosiuose autobusuose, taip pat elektroninis bilietas ir visos priklausančios socialinės lengvatos moksleiviams, studentams, senjorams“, – naujoves atskleidė mero pavaduotojas.

Abipusis sutarimas

Dabar dirbantys vežėjai apklausti, kurie jų dalyvautų tame konkurse. Ir pastebėta, kad didžioji dauguma ketina dalyvauti ir tikisi laimėti.

„Aišku, jiems taip pat galiotų ekologiniai standartai, autobusiukai būtų vienos spalvos, kad matytųsi, jog jie priklauso vieningai Klaipėdos viešojo transporto sistemai“, – teigė A.Šulcas.

Derybose dalyvavo smulkiųjų vežėjų atstovė Marina Gumbakienė. Ji pripažino, kad diskusijos dėl maršrutinių autobusų ateities Klaipėdoje juos tenkino, tačiau yra keli niuansai, dėl kurių dar iki galo nesusitarta.

„Šioje darbo grupėje, kuri rengė koncepciją dėl maršrutinių autobusų Klaipėdoje ateities, diskusijos vyko labai geranoriškai. Manome, kad darbuosimės dar artimiausius penkerius metus. Dalis maršrutinių taksi integruosis į viešąjį miesto transportą. Tikimės, jog susitarsime dėl tų kelių likusių punktų ir konfliktų su valdžia nebus“, – teigė M.Gumbakienė.

Įgyvendinus šiuos siekius, tikimasi padidinti viešojo transporto patrauklumą, pritraukti 3 proc. daugiau keleivių, tiek pat sumažinti viešojo transporto eksploatacijos išlaidas, mažinti aplinkos taršą, maršrutinio transporto aptarnavimo sektoriuje išsaugoti didžiąją dalį darbo vietų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų