Mobilieji vilioja į spąstus Pereiti į pagrindinį turinį

Mobilieji vilioja į spąstus

2009-09-04 07:54
Išlaidos: naudojantis mobiliaisiais telefonais tenka susimokėti ir už tas paslaugas, kurių vartotojas net neužsisakė.
Išlaidos: naudojantis mobiliaisiais telefonais tenka susimokėti ir už tas paslaugas, kurių vartotojas net neužsisakė. / M.Ažušilio nuotr.

Šalyje įsivyrauja nauja mada - iš gyventojų lupti pinigus už paslaugas, kurios jiems net nebuvo suteiktos.

Už dieną - po litą

Klaipėdiečius vis dažniau šokiruoja gaunamos sąskaitos už mobilųjį ryšį. Valerijonų reikia griebtis sąskaitoje pamačius eilutę "Padidinto tarifo paslaugos" ir greta jos nemenką sumą, kurią reikia sumokėti. Padidinto tarifo paslaugos - tai naudojimasis mobiliuoju internetu, žaidimų, muzikos siuntimasis, telefonu užsakomi skelbimai, prenumerata, kitos paslaugos.Klaipėdietė Sigita Skiriūtė turėjo gerokai pavargti, kad atsisakytų paslaugų, kurių nė neužsisakė, bet privalėjo už jas mokėti.

"Kažkokiame žurnale pamačiau reklamą, kad į mobilųjį telefoną galima pigiai parsisiųsti žaidimų. Vieną nusižiūrėjau, išsiunčiau žinutę, kad tas žaidimas man būtų atsiųstas. Žinutė kainavo tris litus. Tačiau žaidimo taip ir negavau. Vietoj jo man parėjo žinutė, kad kažkur aktyvavau savo narystę ir man kas penkias dienas už tai bus nuskaičiuojami penki litai", - pasakojo mergina.

Žinutėje taip pat buvo nurodyta, kaip paslaugų atsisakyti - nusiųsti žinutę, jog norima nutraukti prenumeratą. Nors S.Skiriūtė taip ir padarė, tačiau paslauga nebuvo nutraukta net penkiolika dienų ir nuo išankstinio papildymo sąskaitos nuskaičiuota 15 litų.

"Paslaugų pavyko atsisakyti tik tada, kai paskambinau tame skelbime nurodytu kitu telefonu ir pasikalbėjau gyvai su konsultante", - prisiminė mergina.

Ji naudojasi bendrovės "Tele2" išankstinio mokėjimo paslauga "Pildyk".

"Tele2" atstovas spaudai Andrius Baranauskas, išsiaiškinęs, situaciją, patvirtino, kad S.Skiriūtė tikrai bandė atsisakyti mobiliųjų pramogų prenumeratos siųsdama trumpąją žinutę. Tačiau esą žinutė taip ir "nenusisiuntė".

"Tokie atvejai labai reti ir išskirtiniai. Kompiuteriai nedažnai stringa. Gerai, kad vartotoja pasinaudojo kitu būdu, kaip atsisakyti paslaugos. Jai tikrai kompensuosime patirtus nuostolius, o patys aiškinsimės, kas kaltas, kad atsisakyti paslaugų skirta žinutė nenusisiuntė", - žadėjo A.Baranauskas.

Aktyvuoja automatiškai

Keli klaipėdiečiai skundėsi, kad jiems taip pat teko finansiškai nukentėti, nes reikėjo sumokėti už paslaugas, kurių esą neužsisakė.

Jiems į mobilųjį telefoną atskriejo žinutės, kuriose siūloma aktyvuoti atsiųstą nuorodą ir taip užsisakyti paslaugą - galimybę parsisiųsti muzikos ir žaidimų. Paslaugos kaina - apie 10 litų per savaitę. Žmonės tikino jokių nuorodų neaktyvavę, tačiau mobiliojo ryšio operatoriaus atsiųstoje sąskaitoje pamatę, kad mokestis už šią paslaugą įskaičiuotas.

Operatoriaus atstovai paaiškino, kad esą mobiliąsias pramogas teikiančios bendrovės jiems atsiuntė tokias sąskaitas, o operatoriai yra tik tarpininkai, tad nurodytas sumas ir įrašė. Taip pat buvo paaiškinta, kad paslauga aktyvuojama esą vos atidarius žinutę.

"Sunku įsivaizduoti, kad taip techniškai įmanoma. Mes taip tikrai nedarome, o kaip elgiasi kitos bendrovės, nežinau", - teigė bendrovės "Verozona", kuri minėtiems klaipėdiečiams taip esą suteikė paslaugų, kurių jie negavo, projektų vadovė Kristina Mašanauskaitė.

Ji tikino, kad vartotojai sąskaitas už paslaugas gauna tik tada, kai jas užsisako. "Operatoriai yra nusistatę labai griežtas taisykles. Jie reikalauja, kad mes, siūlydami kokią paslaugą vartotojui, pavyzdžiui, užsiprenumeruoti žaidimų atsisiuntimą, atsiųstumėme ir taisykles, o paslauga gali būti aktyvuojama tik tada, kai žmogus tas taisykles perskaito ir patvirtino, kad su jomis sutinka. Mes negalime atsakyti už žmogų, jei jis neperskaitė taisyklių, bet paspaudė mygtuką, kad su jomis sutinka", - aiškino K.Mašanauskaitė.

Vaikams - limitai

Tačiau ji neslėpė, kad nesusipratimų nepavyksta išvengti. Viena priežasčių - telefonų vagystės. Juos nugvelbę ilgapirščiai prisisiunčia brangių paslaugų, už kurias turi sumokėti abonentas. Pašnekovė tikino, kad tokiu atveju pinigai yra grąžinami, nes vartotojas nekaltas, jei iš jo buvo pavogtas telefonas. Žinoma, tai pirmiausiai reikia įrodyti.

Bėdų esą kyla ir dėl įvairių techninių gedimų. K.Mašanauskaitė teigė, kad jei įrodoma, jog žmogus paslaugos tikrai neužsisakė, o sąskaita jam buvo pateikta ir sumokėta, pinigai taip pat grąžinami.

"Kiekvienas atvejis yra individualus. Netikėtai dideles sąskaitas gavę žmonės pirmiausiai turėtų kreiptis į savo operatorius. Jie labai dažnai nurodo, kad tas paslaugas esą suteikėme mes, nors tai net ne mūsų produktai. Tiesiog esame vieni didžiausių šioje rinkoje. Žinant mobiliojo telefono numerį, visada galima išsiaiškinti, už ką ir ar pagrįstai žmogus sumokėjo", - patikino K.Mašanauskaitė.

Rizikos grupė, besinaudojanti tokiomis paslaugomis, - vaikai. Mobiliaisiais telefonais jie siunčiasi įvairius žaidimus, muziką, o sąskaitos dydis šauna į kosmosą.

K.Mašanauskaitės įsitikinimu, vaikus turi kontroliuoti tėvai, nes paslaugų teikėjai to padaryti negali. "Atžalos tėvai turi aiškinti, kas yra mobilusis telefonas, kam jis skirtas, kiek kainuoja įvairios paslaugos", - teigė pašnekovė.

Dar vienas kontrolės būdas - sąskaitos kredito limitas arba atsisakyti abonemento ir rinktis sąskaitos papildymo korteles.

K.Mašanauskaitė tikino, kad jos įmonė taip pat gali nustatyti limitą, jog vaikas per mėnesį galėtų parsisiųsti žaidimų už ne daugiau kaip 10 litų.

Skundų sumažėjo

Kai tik prasidėjo mobiliųjų pramogų ir paslaugų klestėjimas, Ryšių reguliavimo tarnyba perspėjo gyventojus būti itin atidiems. Vartotojus ji ragino ypač stebėti, kokias paslaugas prenumeruoja, kiek tai kainuoja.

Tai, kad šioje rinkoje vis dar vyrauja netvarka, pripažįsta ir mobiliojo ryšio operatoriai.

"Tai, kas vyksta dabar, labai panašu į interneto pradžią Lietuvoje, kai mažai, kas suprato, kaip jį užsisakyti, kaip naudotis ir kaip skaičiuojama paslaugos kaina. Tam, kad mūsų klientams būtų bent šiek tiek aiškiau, mes mobiliųjų pramogų teikėjams įvedėme labai griežtas taisykles. Taip praradome dalį tokių bendrovių. Gal ir praradome pinigų, bet norime apsaugoti savo vartotojus", - teigė "Tele2" atstovas Andrius Baranauskas.

Įmonė iš mobiliųjų pramogų ir paslaugų teikėjų reikalauja, kad jie vartotojams aiškiai nurodytų, kiek kainuoja paslaugos, kaip galima jų atsisakyti.

A.Baranauskas tikino, jog sukūrus griežtas taisykles teikėjams, skundų dėl nepagrįstai didelių sąskaitų, kai vartotojai sumoka už paslaugas, kurių neva neužsisakė, sumažėjo iki 50 kartų.

Sąlygas mobiliųjų pramogų ir paslaugų teikėjams vis labiau griežtina ir kiti operatoriai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų