Pereiti į pagrindinį turinį

Molų dar neuždarys: rekonstrukcijos darbai prasidės tik po Naujųjų metų

2020-10-11 02:00

Prieš mėnesį paskelbus apie būsimą abiejų molų rekonstrukciją, klaipėdiečiai nusiminė, kad bemaž trejiems metams neteks pamėgtos pasivaikščiojimo vietos. Vis dėlto realūs jūros vartų pertvarkymo darbai prasidės tik po Naujųjų metų.

Permainos: atliekant bangolaužių rekonstrukciją, klaipėdiečiai laikinai neteks pamėgtos pasivaikščiojimo vietos ant šiaurinio molo.
Permainos: atliekant bangolaužių rekonstrukciją, klaipėdiečiai laikinai neteks pamėgtos pasivaikščiojimo vietos ant šiaurinio molo. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija maždaug prieš mėnesį paskelbė apie šiaurinio ir pietinio bangolaužių, molų, rekonstrukcijos startą.

Gyventojai nusiminė, kad atliekant darbus neteks savo pamėgtų pasivaikščiojimo vietų ant molų, tačiau, pasirodo, realūs darbai prasidės tik po kelių mėnesių.

"Šiuo metu su rangovais derinamas grafikas, fiziškai darbai bus pradėti kitų metų pradžioje. Suprantant, kokią socialinę funkciją turi šiaurinis molas, lankymąsi ant jo bus stengiamasi apriboti kaip galima trumpesniam terminui. Žmonės gali būti ramūs, artimiausiu metu Melnragėje molas tikrai nebus uždarytas", – patikino Uosto direkcijos atstovė Dovilė Ringis.

Nuo bangų uostą saugantys objektai pastatyti maždaug prieš pusantro šimto metų ir per visą laiką remontuoti tik kosmetiškai.

Suprantant, kokią socialinę funkciją turi šiaurinis molas, lankymąsi ant jo bus stengiamasi apriboti kaip galima trumpesniam terminui.

Esą jei ir toliau būtų eksploatuojami kasmet vis prastėjančios būklės bangolaužiai, augant didžiųjų laivų skaičiui, tektų riboti laivų eismą, didėtų laivų ir krovinių prastovos.

Bangolaužius planuojama rekonstruoti trejus metus. Įgyvendinus projektą, turėtų padidėti laivybos saugumas uoste ir logistinės grandinės efektyvumas.

Tikimasi, kad mažės krovinių gabenimo laikas, o dėl trumpesnio išoriniame reide laivų praleisto laiko bus mažinama oro tarša iš laivų.

Molų atnaujinimo konkursą laimėjo Vokietijos ir Belgijos bendrovių konsorciumas.

Darbų vertė – apie 40 mln. eurų (be PVM).

Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1 374 m, o šiaurinio – 733 m.

Rekonstrukcijos metu numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos.

Abu bangolaužiai kai kuriose vietose bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių ketinama įrengti atramines sienutes.

Ant pietinio bangolaužio bus įrengtos ir apžvalgos aikštelės lankytojams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų