Įtartini pirkimo reikalavimai
Dienraštis "Klaipėda" jau rašė ("Pirkimai Holivudo kainomis?", 2018 11 20) apie abejonių sukėlusį NKC viešąjį pirkimą, kai už tris reklamas po 30 sekundžių pasiūlyta 40 tūkst. eurų, o konkurso sąlygos veikiausiai suformuluotos taip, kad buvo galima įtarti, jog jos pritaikytos konkrečiam konkurso dalyviui.
Viena sąlygų buvo ta, kad "3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas veiklą vykdė mažiau nei 3 metus) tiekėjas turi būti sukūręs bent vieną vaizdo reklamą, kurios vertė būtų ne mažesnė kaip 9 tūkst. eurų su PVM".
Tiesa, pakoreguotose konkurso sąlygose jau įrašyta, jog, "atsižvelgus į Viešųjų pirkimų tarnybos pastebėjimus, buvo pakeistas reikalavimas, nenumatant, kad tiekėjas būtų sukūręs konkrečiai vaizdo reklamą (šiame pirkime gali dalyvauti tiekėjai, turintys patirties filmų, muzikinių klipų ir kitų trumpų filmuotų siužetų kūrime)".
Šioje rinkoje besisukantys kūrėjai tikino, jog konkurso sąlygose nurodytos sumos bent 20 kartų viršijo esamas rinkos kainas.
Esą tai ydinga praktika, kai valstybinių įstaigų pirkimai neretai yra pritaikomi tiems, kurie ir, įtariama, turėtų tuos konkursus laimėti.
Biudžeto pinigų neskaičiuoja?
Atlikus žurnalistinį tyrimą ir apklausus iki 20 filmavimo paslaugas teikiančių asmenų, paaiškėjo, kad trijų po 30 sekundžių vaizdo reklamų scenarijus, filmavimas, montavimas, muzika kainuoja nuo 300–400 eurų iki daugiausia 1,8 tūkst. eurų.
Vidurkis – nuo 600 iki 700 eurų, tačiau buvo tokių kūrėjų, kurie manė, jog galės sutilpti į 200 eurų biudžetą.
Pasiteiravus Latvijoje, paaiškėjo, kad toks trijų po 30 sekundžių trukmės klipų sukūrimas, kuriam būtų pasitelkti profesionalūs aktoriai ir Rygos kino studijos aparatūra netgi vykstant filmuoti į Lietuvą, daugiausia kainuotų apie 12 tūkst. eurų.
Tai yra triskart mažiau nei dosniai nusiteikęs pakloti NKC.
Palyginti kaimyniniame Kaliningrade už 40 tūkst. eurų sumą TV žurnalistai galėtų parengti 7 minučių trukmės 60 siužetų iš užsienio.
Pataisė pagal rekomendacijas
Tad praėjusių metų gruodžio 20 d., po viešai kilusio skandalo žiniasklaidoje, konkursas paties NKC iniciatyva buvo nutrauktas. Oficialiai kreiptasi į Viešųjų pirkimų tarnybą (VPT) dėl pirkimo dokumentų įvertinimo.
Pirkimas atnaujintas buvo prieš keletą dienų, tačiau, patikrinus dokumentus, paaiškėjo, jog konkurso reikalavimai praktiškai nepakeisti.
Šį NKC žingsnį minėtą viešojo pirkimo konkursą stebintys suinteresuoti asmenys pavadino "nežabotu valdišku cinizmu".
NKC Teisės ir valdymo skyriaus vedėja-juristė, laikinai vykdanti direktoriaus funkcijas, Ignė Klangauskienė tikino, kad "konkurso sąlygas pataisė pagal VPT rekomendacijas ir paskelbė naują pirkimą".
"Yra VPT metodiniai nurodymai, kurie leidžia apskaičiuoti kažkokius reikalavimus. Čia yra maksimali kaina, tai nereiškia, kad mes už ją nusipirksime. Bus vertinama kokybė, idėja ir kaina. Yra ekonominio naudingumo vertinimo metodika, pagal kurią išsiskaičiuoja galutinis rezultatas", – dienraščiui aiškino NKC atstovaujanti I.Klangauskienė.
Naujausi komentarai