Pereiti į pagrindinį turinį

Nauja tvarka uostamiesčio keliuose įneš painiavos?

2019-11-22 10:00

Specialistai suka galvas, kaip organizuoti eismą judriausiose uostamiesčio sankryžose, kai prie šviesoforų nebeliks lentelių su žaliomis rodyklėmis, leidžiančiomis sukti į dešinę degant raudonam signalui. Panašu, kad Klaipėdoje susizgribta gerokai per vėlai.

Iki šių metų pabaigos Lietuvoje bus nuimtos visos vairuotojams judėjimą lengvinančios ir degant raudonam šviesoforo signalui sukti į dešinę leidžiančios lentelės. Jų nuo sausio 1-osios neliks visose Europos Sąjungos šalyse.

Teigiama, kad panaikinus papildomas lenteles avaringumas sumažės, o eismas sankryžose taps sklandesnis. Tačiau tam, kad miestų gatvėse iš tiesų nekiltų sumaištis, nesiformuotų spūstys, kiekviena savivaldybė turi tinkamai sureguliuoti eismą.

Būtent šiuo klausimu ketvirtadienį į Klaipėdos rotušę rinkosi savivaldybės transportininkai, Kelių policijos tarnybos pareigūnai, viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“, bendrovės „Gatvių apšvietimas“ atstovai.

Anot Klaipėdos vicemero Arūno Barbšio, ruoštis pradėta per vėlai, nes ankstesnės kadencijos Klaipėdos valdžia esą žinojo, kad bus tokie pakeitimai, bet nieko nedarė.

Mero pavaduotojo žodžiais, pagrindinėse sankryžose nuėmus lenteles su žaliomis rodyklėmis, būtina įvertinti transporto priemonių, sukančių į dešinę, srautus, jų pralaidumą. Tokių sankryžų Klaipėdoje įvardyta apie dvylika. Kitose vairuotojai tiesiog turės palaukti žalio šviesoforo signalo.

„Šešioms sankryžoms sprendimai yra rasti ir jose pokyčiai jau pradėti įgyvendinti, pakabinant papildomas sekcijas. Šie darbai patikėti bendrovei „Gatvių apšvietimas“. Kalbant apie kitas sankryžas, organizuojame pirkimus tam, kad būtų įsigyti specialūs valdikliai, kurių vieno orientacinė kaina – apie 8–9 tūkst. eurų. Kol projektuotojai skaičiuoja, analizuoja, greitiname pirkimus, siekiant nepalikti nesuvaldytų srautų ir kamšačių“, – dėstė A.Barbšys.

Klaipėdos savivaldybė yra pasamdžiusi projektuotojus, kurie turi įvertinti eismo srautus uostamiesčio sankryžose ir pasiūlyti variantus, kaip eismą pagerinti. Tačiau savo pasiūlymus specialistai pateiks tik kitų metų vasarį.

Projektuotojams už eismo srautų sankryžose analizę ir pateiktus pasiūlymus iš savivaldybės biudžeto bus sumokėta apie 11 tūkst. eurų, jų pasiūlytų priemonių įdiegimas taip pat kainuos.

Dienraštis primena, kad nuo lapkričio 1-osios leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, su papildoma sekcija į dešinę. Jei dega žalias signalas pagrindiniame šviesofore, sukti į dešinę galima, tačiau reikia praleisti kitus eismo dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus. Taip pat būtina atsižvelgti, ar pagrindiniame šviesofore signalas nenurodo kryčių, kuriomis galima judėti. Jei kryptys nurodytos, vadovautis šviesoforo signale esančiomis rodyklėmis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų