– Mere, ar tikrai bus pastatyta estakada Baltijos žiede? Apie rekonstrukcijos planus girdime jau daugybę metų, tačiau darbai kažkodėl neprasideda.
– Baltijos prospektas – ne tik miesto gatvė ir įvaža į miestą, bet ir vienas pagrindinių kelių į valstybinį jūrų uostą, tad šio prospekto sankryžų rekonstrukcija neturi ir negali būti vien miesto reikalas.
Kalbant apie Baltijos prospekto ir Šilutės bei Vilniaus plento žiedinę sankryžą, šiuo metu pradedame projektavimo etapą – kaip tik praėjusį penktadienį dėl to savivaldybėje buvo pasirašyta sutartis su bendrove "Kelprojektas".
Pagal sutartį projektavimas gali užtrukti nuo 9 iki 13 mėnesių, tad, įvertinus po to lauksiančias rangos darbų pirkimo procedūras, žiedinės sankryžos rekonstrukcijos pradžią galime planuoti 2019 m. pabaigoje arba 2020-aisiais, o darbai veikiausiai truktų apie dvejus metus. Šioje sankryžoje iškils estakada, kuria transportas judės rytų–vakarų kryptimi, įgyvendinant projektą bus rekonstruota ir po estakada liksianti žiedinė sankryža.
Skepticizmas dėl galimybių įgyvendinti šį projektą man suprantamas, nes iki tikslo eita ne vienerius metus, tačiau tai, kas vyksta šiandien, mane nuteikia viltingai ir jausmui, kad bent darbų pradžios kontekste pagaliau esame finišo tiesėje.
Panašu, kad pagaliau valstybė miestui pradeda grąžinti skolas. Po daugybės pokalbių su šalies valdžios atstovais, turime rezultatą – pažadėtą 10 milijonų eurų finansavimą. Nors ir ne tokios apimties, koks reikalingas projektui įgyvendinti, tačiau tai rimta paspirtis judėti pirmyn ir ieškoti būdų, kaip užtikrinti trūkstamą finansavimą.
Priminsiu, kad ruošiantis Centrinio terminalo statyboms, valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu buvo parengti visų trijų Baltijos prospekto sankryžų techniniai projektai, tačiau, net ir preliminariais to meto skaičiavimais, jų įgyvendinimas turėjo atsieiti beveik 500 mln. litų arba apie 140 mln. eurų.
Akivaizdu, kad miestas vien savo jėgomis įkūnyti šių projektų yra nepajėgus – juk tai gerokai daugiau nei pusė metinio savivaldybės biudžeto. Beje, net ir valstybei tokios išlaidos pasirodė per didelės. Būtent tai ir tapo viena pagrindinių priežasčių, kodėl šiandien yra įgyvendintas tik sankryžos su Minijos gatve rekonstrukcijos pirmasis etapas. Ir net šie darbai atlikti ne be didžiulių miesto pastangų.
Tad daugeliui puikiai suprantant, kad sunku tikėtis, jog valstybė finansuos tokių brangių projektų įgyvendinimą, miestas ėmėsi savo jėgomis rengti naują sankryžos su Šilutės plentu rekonstrukcijos projektą. Siekiame, kad tai būtų projektas, kuris ne tik numatys efektyvius sprendimus eismo srautams suvaldyti, bet ir gerokai labiau atitiks šių dienų ekonomines realijas bei padės išspręsti nūdienos ir artimiausios ateities iššūkius.
Preliminariais vertinimais, projekto įgyvendinimas gali kainuoti apie 20–30 milijonų eurų. Tiksli kaina paaiškės atlikus visas procedūras. 10 milijonų žada, ir, tikiuosi, savo pažadą tesės Vyriausybė, dėl likusio finansavimo užtikrinimo dar teks rimtai padirbėti, tačiau nepradėti projekto, kol neturime visos sumos, būtų neatsakinga. Kaip tik šiuo metu privalome kuo sparčiau judėti pirmyn, kad, gavę valstybės finansavimą, jau būtume paruošę didžiąją dalį namų darbų.
Žinoma, neturime būti naivūs ir tikėti, kad vienos sankryžos rekonstrukcija išspręs visas problemas, todėl planuojamos ir kitos transporto arterijos, palengvinsiančios susisiekimą. Viena tokių – Statybininkų prospekto tęsinys, kuris įsilies į kelią Klaipėda–Šilutė, taip pat siekiame, kad būtų nutiestas pietinis aplinkkelis – dar viena išvaža iš miesto.
Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą. Klausimus siųskite el. paštu [email protected]. Jų sulaukiama daugiau nei yra vietos puslapyje, tad dalis atsakoma asmeniškai, o aktualūs gausesnei skaitytojų grupei rubrikoje publikuojami vėliau.
Naujausi komentarai