Kairiniai posūkiai nebevargins
Ilgai lauktais pokyčiais netrukus galės džiaugtis keliaujantieji Liepų gatve, ypač sparčiai besiplečiančių gyvenamųjų teritorijų šioje rytinėje miesto dalyje bei priemiestyje gyventojai.
Kaip pasakojo bendrovės „Gatvių apšvietimas“ Eismo valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Vasiliauskas, fiziniai šviesoforinės Liepų ir Jaunystės bei Arimų gatvių sankryžos įrengimo darbai vyko sklandžiai – ilgiau užtruko projektavimo bei projekto derinimo formalumai.
„Iš pradžių buvo manyta, kad atsiras tik perėja, tačiau galiausiai nuspręsta rekonstruoti visą sankryžą, nes čia buvo nesaugūs ir eismui labai trukdė kairiniai posūkiai iš abiejų Liepų gatvės pusių – tiek į Arimų, tiek į Jaunystės gatves“, – aiškino M.Vasiliauskas.
Bendrovės „Gatvių apšvietimas“ darbuotojams beliko tik sulaukti atsakingų tarnybų palaiminimo čia įjungti šviesoforus.
Veržiasi žalioji banga
Šiemet darbais šiaurinėje miesto dalyje startavo ir didžiulės apimties tęstinis projektas diegiant inovatyvią eismo valdymo, vadinamosios žaliosios bangos, sistemą.
Modernizavus šviesoforinę Minijos ir Smiltelės gatvių sankryžą įrengtas ir papildomas pėsčiųjų šviesoforas. Šiuo metu vyksta Minijos gatvės ir Statybininkų prospekto sankryžos rekonstrukcija – čia modernūs šviesoforai ims veikti jau antroje spalio pusėje.
Nauji šviesoforai atsiras ir sankirtoje su Baltijos prospektu, tiesa, jos rekonstrukcija veikiausiai nusikels į 2022-uosius.
„Šiemet pradėtus žaliosios bangos, kuri drieksis iki pat S.Dariaus ir S.Girėno gatvės, darbus tęsime ir ateinančiais metais, gali būti, kad dalis jų persikels į 2023-iuosius“, – prognozavo įmonės atstovas.
Iki šių metų pabaigos suplanuota įrengti ir keturias iš penkių naujų šiame ruože numatytų šviesoforinių perėjų.
Įdarbins inovacijas
Pasak pašnekovo, visos priemonės skirtos maksimaliai efektyviam ir sklandžiam eismui koordinuoti – to pasiekti su iki šiol veikusiais skirtingų valdiklių šviesoforais buvo neįmanoma.
Įdiegus žaliosios bangos sistemą nustatytu greičiu riedančioms transporto priemonėms neteks stoviniuoti prie sankryžų laukiant žalio šviesoforo signalo.
Išmaniosios technologijos suteiks galimybę fiksuoti transporto srautus ir į esamą situaciją reaguoti „čia ir dabar“. Itin aktualu tai, jog bus suteikiamas prioritetas vėluojančiam viešajam transportui.
„Tai reiškia, kad bus galima stebėti, kuria kryptimi kiek transporto važiuoja, ir reaguojant į tai arba ilginti, arba trumpinti žalios šviesos signalo laiką, kad būtų padidintas eismo pralaidumas. Reguliuojamos perėjos taip pat užtikrins, kad eismas nebūtų stabdomas chaotiškai“, – kalbėjo M.Vasiliauskas.
Be šio strateginio projekto, kuriuo mieste prasidėjo bendros eismo valdymo sistemos kūrimas, įmonė rūpinasi ir kitais sprendimais, kurie pagerintų kasdienes susisiekimo sąlygas.
Tenka ir pandemijos iššūkiai
Kaip pasakojo M.Vasiliauskas, šiemet bus imtasi opios Taikos prospekto bei Rūtų ir Paryžiaus Komunos gatvių sankryžos problemos – piko metu šioje vietoje formuojasi varginančios spūstys.
„Čia veikiantys šviesoforai su senais valdikliais taip pat neatitinka šiandienos poreikių“, – pripažino pašnekovas.
Siekiant padidinti eismo pralaidumą, planuojama įrengti rodyklę į Paryžiaus Komunos gatvę.
Savo ruožtu laikinai bendrovės „Gatvių apšvietimas“ generalinio direktoriaus pareigas einantis Vaidas Ramanauskas pripažino, jog įgyvendinant ambicingus projektus įmonei tenka ne tik didelė atsakomybė, bet ir nūdienos realijų iššūkiai.
„Dėl pandemijos dalis gamyklų sustojusios, tad pagrindinis pastarojo meto iššūkis – sutrikęs medžiagų tiekimas. Situacija išties sudėtinga, sunku prognozuoti veiklą. Tačiau net ir tokiomis aplinkybėmis siekiame, jog mūsų darbai, kurie ženkliai prisideda prie kokybiškesnio eismo organizavimo mieste, būtų įgyvendinami kuo sparčiau“, – teigė įmonės vadovas.
Naujausi komentarai