Pereiti į pagrindinį turinį

Naujovės kaina – skola už elektrą

2012-12-05 05:00
Naujovės kaina – skola už elektrą
Naujovės kaina – skola už elektrą / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Sąžiningai už elektrą mokėjusi moteris metų pabaigoje sužinojo, kad liko skolinga didelę sumą. Paaiškėjo, kad vartotoja skolininke per prievartą tapo, nes naudojosi moderniu atsiskaitymo už paslaugą būdu. Pateiktose sąskaitose buvo įrašyta tik dalis sumos, kurią reikia sumokėti.

Pakeitė atsiskaitymo būdą

Klaipėdos rajone, Doviluose, gyvenanti Asta Sabaliauskienė pasakojo, kad viskas prasidėjo prieš daugiau nei metus. Moteriai buvo pasiūlyta mokėti už elektrą debetu.

Doviliškė tvirtino, kad jai toks atsiskaitymo būdas patiko ir ji pasirašė sutartį. Tačiau moteris keturis mėnesius negavo jokių ataskaitų apie tai, kiek iš sąskaitos nuskaičiuojama pinigų.

„Banke sužinojau, kad kiekvieną mėnesį man už elektros energiją nuskaičiuoja po 178 litus. Išsižiojau. Jos sunaudodavome tik už 130 litų. Tad sutartį dėl debeto nutraukiau“, – tvirtino moteris.

A.Sabaliauskienė įmonės LESTO prašė, kad jai būtų leidžiama, kaip ir anksčiau, už elektrą atsiskaityti pagal knygelę. Tačiau moteriai buvo paaiškinta, kad to padaryti negalima.

Vartotoja pasakojo, kad LESTO darbuotoja skaitiklių rodmenis liepė deklaruoti elektroniniu būdu. Aiškino, kad pagal juos bus išrašyta sąskaita, kurią reikės sumokėti.

Taip pat buvo sutarta, kad, nedeklaravus duomenų, bus atsiųsta 100 litų dydžio sąskaita.

„Sudariau sutartį dėl tokio atsiskaitymo būdo. Viskas atrodė paprasta ir logiška“, – tvirtino moteris.

Sąskaitos vis pūtėsi

Tačiau po kurio laiko A.Sabaliauskienė pastebėjo, kad sąskaitos už elektrą vis didėja. Lapkritį ji pasiekė 608 litus. Moteris pradėjo domėtis, kodėl taip yra.

„Iš pradžių aiškaus atsakymo nesulaukiau. Pirmiausia man buvo tvirtinama, kad suvartojau elektros už tokią sumą, paskui, kad esu tiek skolinga ir sudariau skolos grąžinimo sutartį. Galiausiai pradėjo tvirtinti, kad skaičiuoja kažkokius vidurkius ir juos pridėję gavo tokią sumą“, – pasakojo moteris.

A.Sabaliauskienės teigimu, gavusi didelę sąskaitą, ji išsikvietė LESTO darbuotoją, kad šis užfiksuotų skaitiklių rodmenis. Darbuotojas tvirtino, kad apskritai 608 litai yra permokėti už elektros energiją.

Vartotoja taip pat prašė, kad leistų jai atsiskaityti už paslaugą pagal knygelę.

Tačiau po kelių dienų moteris vėl sulaukė raginimo sumokėti 608 litus. Laiške buvo nurodyta, kad, neatsiskaičius iki gruodžio 17 d., bus išjungta elektra. Moteris vėl skambino tiekėjui.

„LESTO viską žadėjo išsiaiškinti skubos tvarka, bet skambučio taip ir nesulaukiau. Užuot sulaukusi žinios, šįsyk gavau dar didesnę sąskaitą – 788 litai. Protu buvo nesuvokiama, kaip ji išaugo dar 180 litų“, – piktinosi moteris.

Nežinojo visos tiesos

Gavusi dar didesnę sąskaitą, A.Sabaliauskienė nuvyko aiškintis į LESTO biurą, kur sužinojo, kad jai siųstose elektroninėse sąskaitose buvo nurodyta ne visa suma, kurią reikia sumokėti.

„Išnaudoju elektros už 200 litų, o tiekėjas nusprendžia, kad man bus per daug mokėti ir šią sumą sumažina iki 130 litų, o 70 litų įrašo į skolą. Aiškinama, kad taip daroma dėl klientų patogumo. Tačiau koks čia patogumas, kai metų pabaigoje atsiunčia didžiausią sąskaitą?“ – klausė moteris.

Doviliškė pabrėžė, kad visą laiką deklaruodavo skaitiklių rodmenis ir gautas sąskaitas iš LESTO apmokėdavo. Moteriai net nekilo įtarimas, kad jos yra mažesnės, nei turi būti.

„Viską dariau sąžiningai. Deklaruoju parodymus, gaunu sąskaitą ir ją apmoku. Net nekilo minčių, kad kažkuri suma nuskaičiuojama ir įrašoma į skolą. Apie tai manęs niekas neįspėjo. Man buvo paaiškinta, kad kiek deklaruosiu, tiek ir mokėsiu. Taip ir darydavau“, – pabrėžė vartotoja.

Grįžo prie knygelės

A.Sabaliauskienė nesiginčijo, kad per pusmetį galėjo išnaudoti elektros energijos už minėtą sumą. Moteris tvirtino, kad įrenginių namie yra daug – ir žolė pjaunama, ir statybos vyksta.

Pasak doviliškės, vasarą visą laiką naudojasi elektriniu vandens šildytuvu. Vien šis įrenginys per mėnesį energijos suvartoja už 100 litų.

„Dėl sumos klausimų nekyla, bet kam paversti žmogų skolininku, jam nežinant? Visada stengiuosi susimokėti mokesčius laiku. Geriau ko sau nenusipirksiu, bet skolinga neliksiu. Sulaukiau siurprizo prieš Kalėdas. Turiu rūpintis ne dovanomis vaikams, o kaip susimokėti už elektrą“, – teigė doviliškė.

A.Sabaliauskienė džiaugiesi bent tuo, kad elektros tiekėjas sumažino skolą 50 litų. Be to, moteris ją galės sumokėti per du kartus. Doviliškė grįžo ir prie senojo atsiskaitymo būdo – knygelės.

„Dabar vėl viskas bus aišku. Kiek sunaudosiu elektros, tiek sumokėsiu. Modernus atsiskaitymo būdas labai apkarto. Nesitikėjau, jog galiu patekti į tokią situaciją. Turėjau vos ne pusmetį aiškintis ir sužinoti, kad esu skolininkė“, – tvirtino moteris.

Situacijos nekomentavo

Bendrovės LESTO atstovas Ernestas Naprys pabrėžė, kad komentuoti konkrečios situacijos ir atskleisti kliento duomenų negali. Tam reikalingas raštiškas kliento leidimas.

Tačiau aiškino, kad atsiskaitant debetu ir per specialią interneto svetainę mėnesio įmoka už elektros energiją apskaičiuojama pagal vidutinį jos suvartojimą.

Kiek suvartojama vidutiniškai, gali nurodyti patys klientai arba vidurkis nustatomas pagal kliento faktinį vienų metų suvartojimo kiekį.

Pasak E.Naprio, klientai neprivalo, bet ir toliau turi galimybę deklaruoti apskaitos prietaiso rodmenis savitarnos svetainėje esančioje atsiskaitymo knygelės formoje.

„Įsiskolinimas gali susidaryti, jei klientas per ataskaitinį laikotarpį suvartojo daugiau elektros energijos nei nustatytas vidurkis. Nepriemoka fiksuojama, kai klientas deklaruoja ar bendrovės darbuotojai patikrina ir užrašo skaitiklio rodmenis“, – aiškino atstovas.

E.Naprys pabrėžė, kad klientas nepatirtų didesnių nepatogumų, LESTO nepriemoką išdėsto apmokėti per tris mėnesius lygiomis dalimis.

Taip pat pakoreguojamas taikomas elektros suvartojimo vidurkis, kad atitiktų realųjį. Per tris mėnesius apmokėjus nepriemoką, klientai toliau atsiskaito pagal pakoreguotą energijos suvartojimo vidurkį.

Susidarius permokai, kuri yra didesnė nei trijų mėnesių vidutinis energijos suvartojimas, dalis jos panaudojama artimiausiai sąskaitai apmokėti, o likusi grąžinama klientui.

Klientams kyla neaiškumų

Pasak E.Naprio, klientai informuojami apie susidariusią nepriemoką arba permoką. Be to, specialioje svetainėje klientai gali matyti visas apmokėti pateiktas sąskaitas, buvusias įmokas.

Taip pat čia nurodytas ir taikomas elektros suvartojimo vidurkis, skaitiklio rodmenys, iki kurių apskaičiuotas energijos sunaudojimas.

„Jei klientai pastebi, kad suvartojo daugiau ar mažiau elektros, nei yra apmokėję, jie turėtų deklaruoti skaitiklių rodmenis. Tuomet jiems bus patikslintas energijos suvartojimo vidurkis“, – pabrėžė E.Naprys.

Atstovas aiškino, kad tiesioginiu debetu ar kitu būdu atsiskaitantys klientai visada gali grįžti prie senojo atsiskaitymo būdo – knygelės. Tam reikia pateikti prašymą.

„Atvejai, kai, susidarius nepriemokai, klientai nori grįžti prie tradicinio mokėjimo už elektrą būdo, yra reti. Dažniausiai taip nutinka, kai klientai ne visai supranta, kodėl susidarė nepriemoka“, – teigė atstovas.

Komentaras

Milda Levandraitytė

Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos vyriausiosios viešųjų ryšių specialistės komentaras

Vartotojai, kurie neišsprendžia problemų dėl mokėjimų už elektrą su tiekėju ir mano, kad, skaičiuojant mokesčius, buvo padaryta pažeidimų, turi kreiptis į Valstybinę energetikos inspekciją. Ji pagal kompetenciją išnagrinės prašymą ir skundą, nustatys visas aplinkybes ir priims sprendimą. Valstybinė energetikos inspekcija vartotojų skundų ir prašymų dėl apmokėjimo už elektros energiją gauna nedaug. Nagrinėjant juos, retai nustatoma, kad tiekėjas netinkamai apskaičiavo mokestį už elektrą. Vartotojai, sudarydami sutartis su elektros tiekėju, turėtų atkreipti dėmesį į jos sąlygas.

Faktai ir skaičiai

Per šių metų devynis mėnesius Valstybinės energetikos inspekcijos Klaipėdos teritorinis skyrius gavo 25 vartotojų skundus dėl elektros.

Iš jų 2 pasitvirtino, 13 nepasitvirtino, 10 pasitvirtino iš dalies.

Keturi skundai buvo dėl apmokėjimo už elektros energiją, tačiau nė vienas jų nepasitvirtino.

Vartotojai dažniausiai į Valstybinę energetikos inspekciją kreipiasi dėl elektros tiekimo nutraukimo, kokybės problemų, apskaitos prietaisų ar elektros oro linijų iškėlimo, dėl vartotojų patirtų nuostolių atlyginimo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų