Pereiti į pagrindinį turinį

Negali atvykti pas gydytoją – pranešk

2016-01-20 14:34
DMN inf.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Shutterstock nuotr.

Paciento teises ginantis įstatymas papildytas nauju punktu, primenančiu žmogui ir apie pareigas. Nuo šių metų sausio, pacientai, užsiregistravę planinei konsultacijai, tačiau negalintys atvykti, prieš parą privalo apie tai informuoti sveikatos priežiūros įstaigą. Tokia tvarka nustatyta remiantis „Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo“ įstatymo pakeitimu.

Šalies prezidentė Dalia Grybauskaitė 2015 m. lapkritį pasirašė šio įstatymo pakeitimo įstatymą, kuriame 12 straipsnis papildytas nauja dalimi. Joje skelbiama: „Pacientas, užsiregistravęs planinei asmens sveikatos priežiūros paslaugai gauti, tačiau negalintis atvykti nustatytu laiku, privalo apie tai informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigą ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios“.

Klaipėdos jūrininkų ligoninės I ambulatorinių konsultacijų skyriaus vedėja Nijolė Rimdžiuvienė sakė, jog tokia prievolė neturėtų apsunkinti paciento, tačiau yra labai naudinga medikams, bei eilėje pas konsultantus laukiantiems žmonėms.

„Neabejotinai, toks įstatymo pakeitimas atsirado siekiant trumpinti eiles pas gydytojus specialistus. Iš ilgametės patirties galiu pasakyti, jog mūsų įstaigoje konsultuotis neatvyksta 10-20 proc. užsiregistravusių pacientų. Apie tai medikams praneša vienetai. Dėl to konsultacijų metu susidaro tušti laiko tarpai, per kuriuos galima konsultuoti kitą pacientą. Užsiregistravę, tačiau neatvykę pacientai ne tik gaišina konsultanto laiką, bet ir užima kito paciento, kuris galbūt nebegalėjo užsiregistruoti, vietą“, – sakė N.Rimdžiuvienė.

Nuo sausio įsigaliojus naujai tvarkai, apie kurią pacientai yra informuojami registratūros darbuotojų, pranešančių apie tai, jog pas gydytoją neatvyks, daugėja.

Medikai labai tikisi žmonių geranoriškumo ir supratingumo. Sužinojus, jog pas vieną ar kitą specialistą atsirado laisvas konsultacijos laikas, registratorės gali paankstinti vėliau užsiregistravusių pacientų laiką arba registruoti naują žmogų.

N.Rimdžiuvienė sako negirdėjusi, kad Lietuvoje neatsakingiems pacientams būtų taikomos kokios nors sankcijos, tačiau yra skaičiusi, kad užsienio šalyse gydymo įstaigos jų imasi. Pavyzdžiui, už kitą konsultaciją tokiam pacientui tenka mokėti visą, ar pusę kainos.

Klaipėdos jūrininkų ligoninės I ambulatorinių konsultacijų skyriuje, pacientų, negalinčių atvykti planinei konsultacijai, prašoma apie tai pranešti registratūrai telefonais: (8 46) 38-50-52; (8 46) 49-11-98; (8 46) 49-11-11.

Trijuose Klaipėdos jūrininkų ligoninės ambulatorinių konsultacijų skyriuose per metus suteikiama 140 tūkst. konsultacijų, iš jų vien centrinės ligoninės pastate įsikūrusiame I ambulatorinių konsultacijų skyriuje – 86 tūkst. konsultacijų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų