Pereiti į pagrindinį turinį

Nenori sirgti? Pirk „stebuklingą“ čiužinį

2012-11-30 05:00
Nenori sirgti? Pirk „stebuklingą“  čiužinį
Nenori sirgti? Pirk „stebuklingą“ čiužinį / Shutterstock nuotr.

Jeigu turite pinigų, galite išsigydyti net nepagydomas ligas. Taip teigia žmonės, klaipėdiečiams siūlantys įsigyti ne vieną tūkstantį litų kainuojančius čiužinius. Platintojai tikina, jog tokių čiužinių Klaipėdoje jau pardavė rekordiškai daug.

Vienas iš aštuonių

Klaipėdiečiai savo pašto dėžutėse aptiko kvietimų į medicininių produktų pristatymus, organizuojamus įvairiose mokyklose.

Būsimiems renginio dalyviams žadama pateikti informacijos apie ligas, kaip pagerinti savijautą, pateikti atsakymus į rūpimus klausimus, o kad žmonės nesijaustų tuščiai leidę laiką, žadama dovanų. Ant kvietimo figūruoja kelių farmacinių kompanijų ženklai.

Dienos metu nurodytu laiku – mokyklos aktų salė pustuštė. Prie durų entuziastingai pasitinka mergina ir jaunuolis, kurie užsirašo atėjusiojo duomenis, reikalingus dalyvauti loterijoje.

Priešais didžiulį stalą, nukrautą maisto papildais, įvairiomis medicininėmis priemonėmis, salėje sėdi vos šeši pagyvenę žmonės.

Organizatoriai nesiskubina pradėti renginio, nors praėjo nemažai laiko nuo skelbtos jo pradžios. Pagaliau pasirodęs jaunas vyras negausiai susirinkusiuosius informavo, kad įprastai susirenka daug žmonių. Bet jeigu jų būna mažai, renginys tiesiog neįvyksta.

Šįkart susirinkusiesiems buvo padaryta išimtis. Vyrukas prisistato esąs medicininės paskirties specialistas. Pasirodo, tokių Lietuvoje esama vos aštuoni.

Reikėtų miegoti nuogam

Specialistas pažeria kratinį įvairių medicininių žinių – po truputį papasakoja apie širdies veiklą, paaiškina apie Parkinsono ligą, fizinio krūvio naudą.

Gal ieškodamas kontakto su tylinčiais žiūrovais, jis kartkartėmis patikrindavo šių žinias arba perklausdavo, ar teko apie tai girdėti.

Iš informacijos gausos labiausiai įstrigo specialisto žodžiai apie prietaisų skleidžiamus elektromagnetinius laukus. Vyrukas paaiškina, kad būtent dėl šios priežasties prostatos vėžiu dažniausiai serga elektrikai (tiesa, dienraščio kalbintas garsus urologas Raimundas Venckus vėliau šį teiginį paneigė – S.L.)

Staiga specialistas pradeda pasakoti apie fizinio aktyvumo naudą. Jis patikino, kad jei kasdien nubėgsime po penkis kilometrus, po metų jam padėkosime už geresnę savijautą.

Tačiau netrukus pasiūlymą aktyviau gyventi vyras paneigia, pristatydamas čiužinį, iki tol paslėptą po užtiesalu. Jis paaiškina, kad čiužinio paviršius padengtas merinosų vilna, kitas sluoksnis – besiūlis, apdorotas infraraudonaisiais spinduliais. Čiužinio apačioje – siauras porolono sluoksnis.

Specialisto teigimu, ant šito čiužinio miegančiam nuogam žmogui nereikės nei sporto, nei masažų, bet jis vis tiek jausis sveikas. Po ilgų išvedžiojimų jis dar pridūrė, kad čiužinys itin naudingas sergantiesiems vėžiu ar tokiomis neišgydomomis ligomis kaip cukrinis diabetas, Parkinsono liga.

Už atsiliepimą taiko nuolaidą

Susidomėjus stebuklingojo čiužinio kaina, vyrukas į šį klausimą atsakė ne iškart. Po vėl pasikartojusių išvedžiojimų ir minties šuolių, kainą vis dėlto pasako – apie 5 tūkst. litų. Priklausomai nuo dydžio.

Po kurio laiko ši kaina nukrenta ir čiužinį pasiūloma įsigyti vos ne pusvelčiui – už 1,6 tūkst. litų, tačiau su viena sąlyga. Po metų nuo čiužinio įsigijimo bendrovės atstovams reikės parašyti atsiliepimą apie jo poveikį.

Pamojavęs šūsniu į aplanką susegtų atsiliepimų, vyrukas patikina, kad jų jau pakankamai surinkta. Jis paragino nedelsti ir kuo skubiau įsigyti čiužinį. Mat kuo daugiau žmonių jį nusiperka, tuo labiau didėja kaina.

Klaipėdiečiai perka noriai?

Atstovas patikino, kad per kelias savaites šių čiužinių jau įsigijo maždaug tūkstantis klaipėdiečių. Tačiau vienai moteriai panorus iš pirmų lūpų išgirsti čiužinį įsigijusio klaipėdiečio nuomonę, vyras nieko konkretaus neatsakė.

Peržiūrėjus žmonių paliktus atsiliepimus, į akis krenta dominuojantys rajonų ar mažų miestelių pavadinimai, taip pat braižas, primenantis seno žmogaus rašyseną.

Kai kurie pristatymo dalyviai bandė įkalbėti čiužinį duoti išbandyti kuriam laikui nemokamai. Turintys patirties tokiuose renginiuose žmonės tikino, kad kiti agentai mėnesiui nemokamai duoda magnetinius akmenukus.

Už kantrybę 1,5 val. trukusiame renginyje laimingajam atiteko prizas. Laimingajai – vyresnio amžiaus moteriai – buvo įteikta lėlė, o visiems likusiems – maisto papildų dozė šešioms dienoms.

Komentuoti atsisakė

Medicininės paskirties produktus pristačiusios bendrovės „Torpol Baltija“ atstovė, nepanorusi pasakyti savo pavardės, iš pradžių atsisakė pakomentuoti situaciją, teigdama, kad į visus rūpimus klausimus buvo atsakyta renginyje.

Po kurio laiko perskambinusi ji pranešė, jog nenori, kad apie tai būtų rašoma. Moteris motyvavo, esą į renginį kviečiami žmonės su kvietimais. Tačiau dienraščio „Klaipėda“ atstovai kvietimą turėjo. Be to, čiužinių pristatymas vyko viešoje vietoje – mokykloje, į kurią patekti jokių leidimų nereikia.

Lenkijos gamintojams atstovaujanti įmonė savo veiklą Lietuvoje pradėjo prieš dvejus metus.

Komentarai

Raimundas Vaitiekūnas

Rinkodaros specialistas

Tai multimarketingo veiksmai. Tikslas yra paprastas – į rinką ateina naujas žaidėjas, norintis parduoti tam tikrą prekės ženklą. Jis turi penkis platintojus, kurie turi surasti kitus lengvatikius, tikinčius ypatingomis parduodamo produkto savybėmis. Tokių žmonių ieškoma per renginius, kur prašoma nurodyti savo duomenis ir mainais siūloma dovanų. Paskui gali būti pasiūlyta sutartis, pagal kurią galėsite nusipirkti ypač gerų daiktų. Tai toks rinkodarinis žaidimas, kai gaunamas geometrinės progresijos pelnas. Bet yra vienas niuansas. Anksčiau tokie produktai buvo gaminami pagrindinėje įmonėje, iš kokybiškų brangių medžiagų. Bet jie tarnaudavo net kelioms kartoms. Dabar, organizuojant panašius žaidimus, produktas būna pagamintas Kinijoje, kur taupoma gaminio gamybai, tad nukenčia kokybė. Aiškinimai apie gaminio išskirtinumą – tai rinkodariniai paistalai ir žmonių noras uždirbti. Tuomet specialistai kaip povai išskleidžia uodegą ir žmogui aiškina apie dalykus, kuriuos šis nelabai išmano. Kuo daugiau parduodi, tuo gaminys kainuoja brangiau. Tas pasakymas yra teisingas. Pavyzdžiui, sukuriamas mitas, kad įsigijęs tam tikrą produktą pasveiksite, bet jūs turite sumokėti didelius pinigus. Tikslas yra sukelti psichozę bei rasti tuo susidomėjusių žmonių. Rinkodaroje yra taip, kad iš 100 žmonių produktu susidomi 10–15, jei dar daugiau – dar geriau. Kodėl apeliuojama į sveikatą? Yra toks rinkodaros triukas – siūlyti, kas žmogui svarbu. Jei norite valgyti, jums siūlomas šnicelis, jei norite gerti – gėrimas. Pažiūrėkite, 80 proc. televizijos reklamų yra susijusios su sveikata.

Rūta Radzevičienė Jurgutė

Privačios gydymo klinikos vadovė, šeimos gydytoja


Gal labiau sociologai galėtų atsakyti, kodėl žmonės susigundo įvairiais medicininės paskirties produktais, kurių poveikis nėra pagrįstas moksliniais įrodymais. Jų efektyvumas įrodomas tik vienos ar kitos kompanijos, kuri suinteresuota parduoti savo prekę. Nesu mačiusi, kad nors viena iš siūlomų stebuklingų priemonių būtų pagrįsta moksliniais tyrimais. Ar žmogus susidomi tokia priemone, priklauso, kiek jis pasitiki savo šeimos gydytoju ir kiek su juo aptaria savo sveikatos problemas. Gal tai visuomenės sąmonės plovimo mechanizmai? Kažkas panašaus į tai, kai paskambinus telefonu iš žmogaus išviliojami pinigai. Žmonės kažkaip įtikinami pirkti daiktus, kurių jiems nereikia. Tai stipriai susiję ir su vartotojiška visuomene, kai sudaromas įspūdis, kad gali nusipirkti sveikatą ar priemones jai gerinti. Visuomenei trūksta žinių ir artimo kontakto su patikimu specialistu. Tad tiesiog manipuliuojama žmonių neišmanymu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų