Pereiti į pagrindinį turinį

Nuo Naujųjų – brangesnės kelionės

2015-12-23 11:38

Nuo sausio klaipėdiečiai už kelionę viešuoju miesto transportu mokės daugiau nei dabar. Miesto taryba kilstelėjo bilietų kainas. Daugiausia diskusijų kilo dėl maršrutinių taksi.


 

Nuo sausio 1-osios už daugumą miesto autobusų bilietų teks mokėti brangiau.
Nuo sausio 1-osios už daugumą miesto autobusų bilietų teks mokėti brangiau. / Vytauto Petriko nuotr.

Nuo sausio klaipėdiečiai už kelionę viešuoju miesto transportu mokės daugiau nei dabar. Miesto taryba kilstelėjo bilietų kainas. Daugiausia diskusijų kilo dėl maršrutinių taksi.

Brangs įvairiai

Nuo sausio 1-osios elektroniniai terminuoti miesto autobusų bilietai vidutiniškai brangs 4 proc., integruotų priemiesčio maršrutų – 6 proc. Mėnesinis vardinio bilieto papildymas atsieis ne 25,7, o 27 eurus. Perkant juos viešojoje įstaigoje „Klaipėdos keleivinis transportas“ kaina bus mažesnė.

Kartinių elektroninių bilietų kaina nesikeis. Daugiau reikės mokėti už popierinį bilietą. Nuo sausio jis kainuos 0,80 euro. Dabar jis atsieina 0,70 euro. Popierinių priemiesčio autobusų bilietų kaina, priklausomai nuo maršruto, didės vidutiniškai 15 proc.

Popierinių bilietų kaina didinama, nes siekiama skatinti elektroninių kartinių bilietų naudojimą.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus vakar vykusiame miesto tarybos posėdyje aiškino, kad didinti bilietų kainas reikia, nes prognozuojama, kad transporto paslaugų sąnaudos kitais metais augs 5,5 proc.

Daugiausia diskusijų kilo dėl mieste kursuojančių maršrutinių taksi bilieto kainos. Iš pradžių buvo siūloma ją padidinti 0,20 euro – iki 0,90 euro.

Tačiau posėdžio metu savivaldybės administracija rekomendavo ją nustatyti mažesnę – 0,80 euro.

Nesutarė dėl "mikriukų"

Posėdyje dalyvavęs 9-ojo maršruto atstovas Audrius Petrošius tvirtino, kad tokia suma nepadengtų sąnaudų. Pastarosios siekia nuo 0,84 iki 0,86 euro.

„Mes dirbame sąžiningai. Pagal mūsų buhalteriją ir buvo skaičiuojama kaina. Pagal kitus vežėjus jos nustatyti nebuvo įmanoma, nes kilo problemų dėl buhalterijos. Reikia įvertinti ekonominį naudingumą“, – tvirtino atstovas.

Miesto taryba galiausiai pritarė, kad maršrutinio taksi bilieto kaina dieną kainuotų 0,85 euro. Naktinė kelionė šia transporto priemone atsieis vieną eurą, o buvo 0,98 euro.

Politikai domėjosi, kodėl naftos produktų kaina mažėja, o bilietai brangsta. Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis tvirtino, kad įvertinus naftos kainas per šių metų 11 mėnesių ir palyginus su praėjusių metų vidurkiu pokytis nėra didelis.

„Naftos kaina sudaro 24 proc. bilieto kainos. Norint, kad ji turėtų įtakos, būtina, kad atpigtų 5–10 proc. Reikia akivaizdesnio pokyčio“, – aiškino vadovas.

„Kas būtų, jei tavį nebūtų“, – Klaipėdos miesto tarybos narys Viačeslavas Titovas domėjosi, kiek kainuotų bilietai, jei nebūtų viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“.

„Klaipėdoje nebūtų viešojo transporto“, – replikavo kiti tarybos nariai.

Komfortas kainuoja

Politikai atkreipė dėmesį, kad Klaipėdos viešasis transportas yra gerai išvystytas, kuriami nauji maršrutai. Autobusai kursuoja ir naktį.

„Už malonumą reikia mokėti – dotuoti savivaldybei arba didinti bilieto kainas“, – tvirtino miesto tarybos narys Rimantas Taraškevičius.

Prieš viešojo transporto bilietų kainų didinimą pasisakė V.Titovas.

„Daug proto nereikalinga pakelti kainas. Daug proto reikalinga, kad gerai viską sutvarkyti, paslauga būtų pigi. Dabar su mašina važiuoti pigiau nei su autobusu“, – tvirtino politikas (kalba netaisyta – aut. past.).

Per trejus metus Klaipėdoje miesto autobusų bilietų kainos mažėjo du kartus. Pirmą kartą, kai buvo grąžinta pridėtinės vertės mokesčio lengvata viešajam transportui, antrą, kai kainos buvo peržiūrimos pereinant nuo lito prie euro – buvo apvalinama į mažąją pusę.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų