Pereiti į pagrindinį turinį

Nuo rugsėjo Tiltų gatvėje bus erdviau

2014-08-27 02:00
DMN inf.

Klaipėdos miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija vakar pritarė birželio mėnesį priimtam Savivaldybės administracijos sprendimui nuo rugsėjo 1 dienos grįžti prie senojo eismo režimo Tiltų gatvėje. Žinia, nuo birželio 10 dienos buvo laikinai leista ir visiems lengviesiems automobiliams dienos viduryje važiuoti per Biržos tiltą sukant į dešinę Turgaus gatve. Vakarykštis sprendimas palengvins viešojo transporto funkcionavimą labiausiai jam įtemptu rudens sezono metu.

Eismas Tiltų gatve draudžiamu lengviesiems automobiliams laiku. Vairuotojai masiškai ignoravo nustatytą Tiltų gatvės režimą.
Eismas Tiltų gatve draudžiamu lengviesiems automobiliams laiku. Vairuotojai masiškai ignoravo nustatytą Tiltų gatvės režimą. / DMN nuotr.

Klaipėdos miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija vakar pritarė birželio mėnesį priimtam Savivaldybės administracijos sprendimui nuo rugsėjo 1 dienos grįžti prie senojo eismo režimo Tiltų gatvėje. Žinia, nuo birželio 10 dienos buvo laikinai leista ir visiems lengviesiems automobiliams dienos viduryje važiuoti per Biržos tiltą sukant į dešinę Turgaus gatve. Vakarykštis sprendimas palengvins viešojo transporto funkcionavimą labiausiai jam įtemptu rudens sezono metu.

Sezoniniai srautai

Uždarius Pilies g. tiltą, tačiau prieš priimant sprendimą nuo birželio 10 d. švelninti eismo režimą Tiltų gatve, transporto priemonių srautas piko metu abiem eismo kryptimis, atitinkamai, balandžio mėnesį buvo:

-Tiltų gatve: 379 motorinio transporto priemonės/val.

-Mokyklos g. tiltu: 4041 motorinio transporto priemonių/val.

Jau po pastarojo sprendimo priėmimo, rugpjūčio pradžioje vėl ištyrus transporto srautus, piko laikais transporto priemonių srautas buvo, atitinkamai:

-Tiltų gatve: 789 motorinio transporto priemonės/val.

-Mokyklos g. tiltu:  2551 motorinio transporto priemonių/val.

Skaičiuojant ne transporto priemones, o jų keleivius, balandį per rytinio piko valandą Tiltų gatve pravažiuodavo apie 9 000 žmonių, o Mokyklos g. tiltu – apie 6 000.
Rugpjūtį atitinkamai Tiltų gatve važiavo apie 6 500, o Mokyklos g. tiltų – apie 5 000 keleivių.

Dėl kamščių vasarą Tiltų gatvėje autobusai piko laiku vėluodavo nuo 3 iki 6 minučių; dėl to sutriko miesto ir privežamųjų maršrutų tvarkaraščių rišlumas. Transporto organizatoriai dėl to sulaukė nemažai pretenzijų.

Ruduo – išbandymų metas

Sezoniniai kelionių svyravimai kas mėnesį lyginant su metiniu mėnesio vidurkiu. Matome, kad rudens mėnesiams tenka metinis keleivių pikas. Jau esami šių metų duomenys rodo tas pačias tendencijas kaip ir pernai.

Šį rudenį viešojo transporto keleivių, važiuojančių Tiltų gatve, dar padaugės lyginant su pavasario skaičiavimais. Per labai įtemptą rytinio piko valandą autobusai turės pervežti daugiau kaip 9 tūkstančius keleivių. Per valandą gatve važiuos dvidešimčia daugiau autobusų, jie bus pilnesni, ilgiau sugaiš stotelėse. Iš tų dvidešimties autobusų 10 bus ilgieji, savo gabaritais dar labiau apsunkinantys eismą gatvėje. Todėl sprendimas sudaryti maksimaliai palankias eismo sąlygas jiems yra vienintelis racionalus.

Mokyklos gatvės tiltu per tą valandą rudenį važiuos apie 6 tūkstančius keleivių, daugiausia lengvaisiais automobiliais. Tai jau yra pralaidumo riba, ir, reikia manyti, judėjimo greitis ten nebus didesnis kaip pavasarį.

Socialinis koridorius

Tiltų gatvės pralaidumo rezervas reikalingas toli gražu ne tik miesto autobusams. Pavasarį, apribojus eismą gatve, autobusai gatvėje sudarė tik vieną ketvirtąją transporto priemonių. Kiti ¾ - tai neįgalieji vairuotojai, taksi ir maršrutiniai taksi, specialusis transportas (greitoji pagalba, gaisrinė, policija, avarinės tarnybos), tarp draudžiamųjų ženklų „pasiklydę“ vairuotojai. Šiais metais stebime ir kaip niekada intensyvų dviratininkų srautą.

Tiltų gatvė liko vieninteliu socialiniu koridoriumi, kuriuo greitai kirsti upę gali tie, kurie neturi kito pasirinkimo ar – specialaus transporto atveju - objektyviai priversti skubėti atlikdami gyvybiškas visuomenei funkcijas. Mokslo metų pradžioje kelių policija planuoja itin kruopščiai kontroliuoti ten mašinų srautą.

O kaip ne piko metu?

Išdėstyti skaičiavimai tinka transporto piko valandoms. Tačiau galbūt kitu dienos metu Tiltų gatvėje sutilptų ir daugiau mašinų, galbūt kuriomis nors valandomis įmanoma leisti važiuoti gatve?

Deja, vasaros praktika parodė, kad eismo režimo liberalizavimas suvokiamas kaip bet kokio režimo panaikinimas. Stebėjimo metu per valandą draudžiamu laiku buvo užfiksuota per 200 automobilių, pažeidžiančių draudimo režimą, jie vasarą gatvėje jau sudarė esminę transporto srauto dalį ir buvo pagrindinė kamščių priežastis. Tokiomis aplinkybėmis tik visiškas draudimas lengviesiems automobiliams (išskyrus nurodytas rūšis) važiuoti gatve gali padėti normalizuoti eismo būklė.

Alternatyva – greitieji autobusai

Daugeliu atveju lengvųjų automobilių vairuotojams jau dabar yra racionalu kelionei rinktis ne nuosavą automobilį, o ekspreso autobusą. Visą miestą per Tiltų gatvę ekspresai pravažiuoja vos per pusvalandį – kamščių metu tai yra sulyginamas laikas kaip keliaujant nuosavu automobiliu, darant lankstą.

Tą jau iš savo patirties įvertino daugelis vairuotojų. Per nepilnus 8 šių metų mėnesius ekspresai pervežė daugiau keleivių nei per visus praėjusius metus. Rudenį lengvųjų automobilių vairuotojams sąlygos dar labiau komplikuosis, tad ragintume juos rinktis racionalią alternatyvą – ekspresus.

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų