Geriau nesirgti. Šią auksinę frazę prisimena kiekvienas ligonis, priverstas klaidžioti tarp gydymo įstaigų.
Blaškėsi po visą miestą
Apžiūra pas gydytoją užtrunka vos keliasdešimt minučių, tačiau norint pas jį patekti, kantrybė egzaminuojama ne kartą.
Glaukoma sergančiam klaipėdiečiui tenka dažnai lankytis pas okulistą. Tad iš pietinės miesto dalies su šeimos gydytojos siuntimu, kaip įprasta, išsiruošė į Klaipėdos sveikatos priežiūros centrą.
Dar neseniai čia buvo įsikūrę reikiami Universitetinės ligoninės specialistai. Tačiau garbaus amžiaus vyras sužinojo, kad okulistai perkelti į ligoninę.
Nuvažiavęs į kitame miesto gale įsikūrusią gydymo įstaigą pacientas pageidavo užsiregistruoti gydytojo konsultacijai.
Tačiau pusantros valandos išstovėjęs eilėje žmogus sužinojo, kad užsiregistruoti turės kitame Ambulatoriniame konsultaciniame skyriuje, kuris įsikūręs trečiajame ligoninės korpuse (vadinamajame onkologiniame).
Atėjęs į vietą žmogus nesusigaudė, kur čia reikia registruotis. Pacientas pasigedo apie tai informuojančių nuorodų. Mat šalia Ambulatorinio konsultacinio skyriaus yra dar vienos durys, vedančios į ligoninės skyrius.
Paklausęs koridoriuje sutiktų slaugytojų, vėl grįžo į antrąjį korpusą, o ten jam vėl pasiūlė grįžti į Klaipėdos sveikatos priežiūros centrą miesto centrinėje dalyje.
Eilėje – 100 ligonių
Pagalvojęs, kad negalėjo taip suklysti, bei pasitaręs su ligoninėje sutiktais žmonėmis, klaipėdietis dar kartą grįžo į trečiąjį korpusą. Tačiau pagaliau radęs registratūrą vyras net žagtelėjo – koridoriuje raitėsi didžiulė eilė, o joje – daugiau kaip šimtas laukiančiųjų.
Vyras eilėje išstovėjo beveik tris valandas, kol galiausiai užsiregistravo pas okulistą. Gydytojo apžiūra neužtruko ir pusvalandžio.
Šis pacientas – ne vienintelis piktinęsis ilgomis eilėmis ir blaškęsis tarp korpusų. Ligoniai nesupranta, kodėl taip ilgai tenka laukti eilėje vien tam, kad registratorė įvestų duomenis į kompiuterį ir paskirtų laiką pas specialistą.
Sveikatos apsaugos ministerija gyrėsi, kiek milijonų išleidusi elektroninei registracijai ligoninėje įdiegti. Būtent ši naujovė Lietuvoje turėjusi sutrumpinti pacientų eiles ir pagerinti medikų darbą.
Dar praėjusių metų pabaigoje elektroninė registracija buvo pristatoma žiniasklaidos atstovams tikinant, kad nuo šiol – galas ilgoms eilėms. Tačiau dabar pacientams tenka stovėti dvigubose eilėse po kelias valandas.
Srautai – nenuspėjami
Klaipėdos universitetinės ligoninės (KUL) trečiajame korpuse įsikūrusio Ambulatorinio konsultacinio padalinio registratorės patvirtino, kad išties į nedidelę patalpą kasdien suplūsta daugybė žmonių. Kartais net po kelis šimtus.
"Reikėjo pamatyti, kas čia dėjosi prieš pusvalandį", – kiek aprimus pacientų antplūdžiui pasakojo moterys.
Žmonių srautai – nenuspėjami. Kiek nuslūgsta, o po pusvalandžio vėl pilna. Registratorių žodžiai pasitvirtino – iš pradžių negausus pacientų būrys sparčiai didėjo.
Darbuotojų teigimu, eilės nutįsta, nes serga daug žmonių. O jų atvažiuoja ne tik iš Klaipėdos. Gydytis atvyksta iš visos apskrities, o kartais ir tolimesnių vietovių.
Nepaiso nurodyto laiko
"Nieko nepadarysi, kad žmonės susiburia. Visi suvažiuoja aštuntą valandą ryto, nors talonas pas gydytoją būna 14 val. Negalime žmogui uždrausti atvažiuoti anksčiau", – teigė KUL vyriausiasis gydytojas Vinsas Janušonis.
Ligoninės vadovas tikino, kad apie pietus eilių nebelieka. "Klaipėdos" žurnalistai įsitikino, kad tokiu metu jos iš tiesų praretėja. Tačiau dar vėliau ir vėl nutįsta.
Pats pikas – ryto valandos.
Pasak V.Janušonio, elektroninė registracija eilių niekada nesutrumpins. Tai esą gali padaryti patys žmonės, ateinantys užsiregistravę nurodytu laiku. Tiesa, daugiau pacientų sulaukiama mėnesio pradžioje.
"Bet eilę sudaro ne tik klaipėdiečiai. Atvyksta ir iš kitų miestų, ir iš kaimo. Gal kitaip žmonėms autobusas nevažiuoja. Tad norint patekti pas gydytoją, kartais tenka pastovėti. Žmonės visame pasaulyje stovi eilėse", – tęsė vadovas.
Pasak V.Janušonio, palyginti su kitomis gydymo įstaigomis Lietuvoje, šioje ligoninėje eilės – nedidelės.
Vyriausiasis gydytojas nesutiko, kad stinga nuorodų. Tiesiog kartais žmonės iš įpročio eina įprastu keliu: kreipiasi į vieną korpusą, nors specialistai jau dirba kitame. Taip nutiko ir su okulistais.
"Gal kitą pyktis dėl to ir paima. Bet praeis keli mėnesiai, ir situacija pasikeis", – tikino ligoninės vadovas.
Naujausi komentarai