Lietuvos gėrimų pramonės lyderė „Švyturys-Utenos alus“ 2008 m. pagamino ir pardavė 192,7 mln. litrų gėrimų - 1,4 proc. mažiau nei 2007 m. Pernai bendrovė padidino užimamos alaus rinkos dalį iki 45,7 proc. (2007 m. - 45 proc.) Bendrovės apyvarta padidėjo iki 566,6 milijono litų - 10 proc. daugiau nei 2007 m., kuomet ji siekė 514 milijonų litų. Padidėjusiai apyvartai didžiausią įtaką turėjo pakilusios žaliavų ir energetikos kainos, lėmusios produkcijos kainų didėjimą.
Pagrindinio gaminamo produkto - alaus - Lietuvoje „Švyturys-Utenos alus“ pardavė 135,2 mln. litrų (2007 m. - 135,7 mln. litrų). Bendra Lietuvos alaus rinka 2008 m. mažėjo 5,6 proc. (Lietuvos aludarių asociacijos duomenys).*
„Atsižvelgiant į 2008 m. Lietuvos ekonomikoje pasireiškusią recesiją ir beveik visų rinkų, kuriose parduodami „Švyturio-Utenos alaus“ produktai, kritimą, įmonės rezultatai vertinami labai gerai. Tokioje rinkoje reikia ypatingų pastangų norint išlaikyti pardavimus ir padidinti rinkos dalis“, - sako "Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.
Įmonės eksportas į Vakarų rinkas padidėjo 13,5 proc. - iki 3 mln. litrų. Labiausiai eksportas išaugo į Airiją - 21 proc., kaimyninę Lenkiją - 18 proc., į Rusiją - net 5 kartus. Šiuo metu bendrovė eksportuoja „Švyturio“ ir „Utenos“ alų, bei „Kiss“ sidrą į 25 valstybes.
Augo vandens bei energetinių gėrimų pardavimai
2008 metais „Švyturys-Utenos alus“ pardavė 27,5 milijono litrų geriamojo vandens - tai 7 procentais daugiau, nei užpernai (25,7 milijono litrų). „Švyturio-Utenos alaus“, prekiaujančio „Vichy Classique“, „Vichy Vivafresh“ bei „Montavit“ geriamuoju vandeniu pardavimai augo daugiau už pačią rinką, kuri pernai kilo 3,3 procento. Tai vienintelė gėrimų rinka, kuri pernai padidėjo, nepaisant bendros ekonominės recesijos. Tuo tarpu vandens su natūraliu skoniu be saldiklių - „Vichy Vivafresh“ - pardavimai augo net 22 proc.
Šaltųjų arbatų „Vichy Ice Tea“ pardavimai kilo iki 4,4 mln. litrų - pernai parduota 17,8 proc. daugiau nei 2007 m. „Blindos giros“ pardavimai pernai augo 27,2 proc.
Energetinių gėrimų rinka Lietuvoje pernai buvo itin dinamiška - atsirado daug naujų produktų ir gamintojų. Nepaisant padidėjusios konkurencijos, „Švyturys-Utenos alus“ energetinio gėrimo „Battery“ pardavimus padidino 26,5 proc.
Vartotojai jautriai reagavo į dėl padidėjusių akcizų pakilusias sidro bei alkoholinių kokteilių kainas. Šios rinkos pernai sumenko atitinkamai 21,9 ir 12,4 proc. Krentančioje rinkoje UAB „Švyturys-Utenos alus“ gaminamas sidras „Kiss“ padidino rinkos dalį iki 41,7 proc. Įmonė pirmavo alkoholinių kokteilių rinkoje, užimdama 40,2 proc. rinkos, tačiau alkoholinių kokteilių ZIP ir „ZIP Deluxe“ pardavimai pernai smuko 14,8 proc.
Šiemet rinkų smukimas pagilėjo
2009 m. gėrimų rinkų smukimas pasireiškė daug smarkiau, nei pernai. Pirmo ketvirčio duomenimis Lietuvos alaus rinka smuko 13 proc., sidro - 33 proc., alkoholinių kokteilių - 37 proc. 14 proc. sumenko netgi pernai kilusi geriamojo vandens rinka.
„Šiemet įmonei svarbiausias uždavinys - aukščiausia kokybe ir inovacijomis atgaivinti alaus ir kitų gėrimų rinkas, bei pagerinti įmonės efektyvumo rodiklius“, - teigia R.Viršilas.
Balandžio mėnesį įmonė įgyvendino vieną didžiausių šių metų inovacijos projektų - visas „Utenos“ alus skaidriame butelyje nuo šiol gaminamas su saugiais nutraukiamais kamšteliais, kuriuos tiekia Japonijos gamintojai. „Švyturio“ alaus kokybę dar kartą paliudijo praėjusią savaitę gauti „The Australian International Beer Award“ apdovanojimai „Ekstra Draught“, „Baltam“ ir „Baltijos“ alui.
*Pranešime pateikiami įmonės analitikų duomenys, gauti remiantis „AC Nielsen“ duomenimis, nebent nurodytas kitas šaltinis.
Naujausi komentarai