Kone 100 km trasos
Klaipėdos mieste įrengta 98,9 km ilgio dviračių trasų.
Geriausiai įvertinti šiaurinės miesto dalies dviračių takai. Čia tokių trasų yra daugiau, jos asfaltuotos bei tinkamai pažymėtos.
Centrinėje miesto dalyje yra naujų ar atnaujintų takų, yra suformuotos trasos, bet čia dėl senamiesčio ypatybių ne visur takai yra patogūs.
Kai kurioms trasoms trūksta jungčių arba jos kertasi su pėsčiųjų takais. Pripažįstama, kad grindiniu dviratininkams nėra patogu važiuoti, trasos driekiasi šalia arba pačia važiuojamąja dalimi.
Atnaujins ženklinimą
Pietinėje miesto dalyje takų mažiau, magistralinės trasos geros, tačiau yra vietų, kur trūksta jungčių tarp tako dalių. Taip pat reikėtų daugiau takų, kurie sujungtų kvartalus.
Statybininkų prospekte yra įrengtos naujos trasos, o per parkus einanti dviračių magistralė skatina miestiečius važiuoti dviračiais.
Yra takų, kurie yra suformuoti nudažius skiriamąją juostą ant šaligatvio.
„Kelių eismo taisyklės leidžia dviračiais važiuoti šaligatviais, tai šis ženklinimas nebėra reikalingas, tačiau manome, kad šalinti šį ženklinimą, kai jis nėra klaidinantis ar nekorektiškas, yra netikslinga, nes šis ženklinimas reguliuoja srautus, o per laiką nusitrins savaime arba bus panaikintas atnaujinant dangas“, – Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariams kalbėjo savivaldybės Transporto skyriaus specialistas Tomas Janauskas.
Vietose, kur nėra aišku, pėsčiajam ar dviratininkui skirtas takas, dažnokai kyla ginčai.
Įvertinus situaciją, nuspręsta takų žymėjimo schemas ar sprendinius perduoti rangovui, kad visame mieste būtų atnaujintas horizontalusis ženklinimas.
Užkliuvo ir kioskai
„Iš esmės dviračių takų horizontaliame ar vertikaliame žymėjime Klaipėdoje nėra daug neatitikimų ar grubių klaidų, tik pavieniai atvejai, kuriuos ir įvardija dviratininkai“, – tikino T. Janauskas.
Dviratininkų judėjimui trukdo takuose esantys prekybos kioskai šalia dviračių takų.
Šiuo metu projektuojama dviračių takų magistralė nuo Smiltelės iki Liepojos gatvės, kur numatyta įrengti naujus dviračių takus.
Smiltelės gatvės ruože, nuo Smiltelės g. ir Vingio g. sankryžos iki Smiltelės g. ir Taikos pr. sankryžos, abiejose gatvės pusėse, projektuojami dvipusiai 2,5 m pločio raudonos asfalto dangos dviračių takai.
Taikos prospekto ruože nuo Taikos pr. ir Smiltelės g. sankryžos iki Taikos pr. ir Galinio Pylimo g. sankryžos (Senojo turgaus žiedinės sankryžos) abiejose gatvės pusėse projektuojami 2,5–3,5 m pločio raudonos dangos dviračių takai.
Herkaus Manto gatvės ruože nuo Universiteto alėjos iki sankryžos su Šiaurės pr., rytinėje gatvės pusėje projektuojamas 2,5 m pločio raudono asfalto dangos dviračių takas.
Panoro etatų
Komiteto nariams diskutuojant dėl to, kas turėtų rūpintis dviračių takais, Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus priminė, kad savivaldybėje vyksta reorganizacija, o darbo krūviai ir taip dideli.
Komiteto pirmininkas Raimondas Tamošauskas pasiūlė komiteto vardu teikti rekomendaciją savivaldybės administracijai.
Siūlyta suburti darbo grupę dviračių takų klausimų nagrinėjimui, paskirti konkretų valdininką, kuris turėtų rūpintis takais.
Tarybos narį Leoną Makūną nustebino toks siūlymas, nes jis įsitikinęs, kad dviračių takų klausimai natūraliai turėtų priklausyti Transporto skyriui, o jei jiems reikia, tegul kuria darbo grupę.
Naujausi komentarai