Kiek kainuos tyrimai?
Žinomas uostamiesčio advokatas Mindaugas Kepenis pastebėjo, jog tokios policijos akcijos panašėja į tuščias pastangas kovoti su pažeidėjas.
"Tai tik pasirodymas. O kas realiai paskaičiavo, kiek kainuoja išanalizuoti, apdoroti ir skirti nuobaudą vairuotojui, kuris greitį viršijo vos vienu kilometru? Kiek bus išleista valstybės pinigų korespondencijai? Kokia iš to nauda? " – pasvarstė M.Kepenis.
Balandžio 17–19 dienomis Klaipėdos apskrityje matuokliai užfiksavo 16 397 greičio viršijimus. Kiek iš šių užfiksuotų vairuotojų atsipirks tik įspėjimu, dar nėra žinoma.
"Greitį viršijus iki 10 kilometrų, apsiribojama įspėjimu. Kokia nauda? Na, gal pasinervins žmonės savaitę. Paskui nurims. Tokiems pažeidimams taikoma dvejų metų senatis. Bet surašyti protokolą jie privalo per du mėnesius. O jei policija praleis terminą, vadinasi, viskas – išsisukai? Klausimas, ar policija pajėgi susidoroti su tokiu krūviu?" – retoriškai klausė advokatas.
Į paklaidą atsižvelgs
Klaipėdos Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininkas Gediminas Kalasūnas tikino, jog policija turi net dvejus metus visiems pažeidimas ištirti, apdoroti ir skirti nuobaudas.
"Visiems administraciniams pažeidimams taikomas dvejų metų senaties terminas. Neišskiriama, ar tai Kelių eismo taisyklių pažeidimai, ar kiti. Mūsų pajėgumai tokie, kokie yra. Mes – vykdytojai. Nuspręsta buvo imtis tokios "nulinės tolerancijos" akcijos, mes turėsime ištirti visus užfiksuotus pažeidimus. Tačiau iš tų per 16 tūkst. fiksuotų pažeidimų ne visas nuobaudas skirsime mes. Protokolus surašinės kiekvienas teritorinis komisariatas pagal kiekvieno vairuotojo gyvenamąją vietą, ne pagal greičio matuoklio stovėjimo vietą", – aiškino G.Kalasūnas.
Vis dėlto kaip teks pareigūnams pasielgti, kai paaiškės, kad vairuotojas viršijo greitį vos dviem kilometrais? Ar bus atsižvelgiama į matuoklio paklaidą?
"Reikės aiškintis, kokia tam tikro matuoklio nustatyta metrologinė paklaida. Jei žmogus bus įspėjamas, nurodant, jog nustatytą greitį viršijo vienu kilometru, vadinasi, realiai jis bus važiavęs 94–95 kilometrų greičiu. Juk 2–3 kilometrų paklaida visuomet skaičiuojama pažeidėjo naudai", – paaiškino G.Kalasūnas.
Paprastės sistema
Pareigūnas pridūrė, kad ateityje nuobaudų skyrimo tvarka apskritai persikels į elektroninę erdvę.
"Niekas paštu laiškų nebesiuntinės. Manyčiau, tai būtų progresyvu. Juk tam tikrais atvejais nėra būtinas pažeidėjo fizinis dalyvavimas skiriant nuobaudą. Žmogui siunčiame korespondenciją, jis baudą sumoka Valstybinei mokesčių inspekcijai, jei ne, įsijungia antstoliai. Perspektyvoje numatyti tam tikri įstatymų pakeitimai, kurie leis tik minimaliai į procesą įsikišti pareigūnams. Ruošiamasi sugeneruoti sistemas, o, jei gaunant vairuotojo ar asmens tapatybės pažymėjimą bus privalu deklaruoti elektroninį paštą, visa sistema dar supaprastės", – tikino G.Kalasūnas.
Uostamiesčio pareigūnai iš Lietuvos Kelių policijos tarnybos gaus suformuotas pažeidimo nuotraukas, klaipėdiečiams teliks įforminti pažeidimus.
"Kai gausime, tada galėsime vertinti, kokie mūsų pajėgumai apdoroti visą medžiagą", – tarstelėjo G.Kalasūnas.
Policijos pareigūnai nors ir tiki tokių "nulinės tolerancijos" akcijų naudingumu, tačiau pripažįsta, jog daugiau naudos bus iš sektorinių matuoklių darbo.
"Situacija pagerės, kai bus suvokiama, kad bausmės nepavyks išvengti, o pati nuobaudų skyrimo sistema turėtų būti automatizuota. Tuomet keistis ir vairuotojų įpročiai", – įžvelgė G.Kalasūnas.
Naujausi komentarai