Pereiti į pagrindinį turinį

Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius

2024-11-19 12:58

Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klausimą: ar vis dar reikia skirstyti greičio ribojimus pagal sezoniškumą?

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / L. Balandžio / BNS nuotr.

Apie tai LNK žurnalistas plačiau kalbėjosi su žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miliumi.

– Ar žiemą važiuoti greičiau yra saugu?

– Žmonės nori važiuoti greičiau ir mes tą galime matyti plika akimi, nereikia būti dideliu ekspertu. Kodėl taip vyksta? Visų pirma, nes žmonės nori važiuoti greičiau, antra, mūsų automobiliai ir keliai, palyginus su tais, kuriuos turėjome prieš 30 metų, yra geresni. Padangos taip pat geresnės, viskas yra geriau. Dėl to važiuoti 130 km/val. nėra joks iššūkis.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Tačiau visur stovi greičio matavimo radarai ir jūs sakote, kad vis tiek žmonės lekia magistralėje.

– Vėlgi, nereikia būti ekspertu, kad pastebėtumei: pravažiavus greičio matuoklius, dažnai važiavimo greitis pasikeičia.

– O kaip dėl kelio stabdymo? Kalbama, kad kai temperatūra nukrenta žemiau 7 laipsnių šilumos, gumos sukibimas su kelio danga prastėja.

– Bus daugybė dalykų, kuriuos galima būtų išskirti į dešimt punktų, bet jei bendrai pasakyti, tai taip, esant šaltam asfaltui ar šaltai kelio dangai, sukibimas yra prastesnis. Aišku, labai stipriai skiriasi padangos – geroms žieminėms padangoms nėra joks iššūkis važiuoti nei 130 km/val., nei turbūt 180 km/val. Tačiau ne visi vairuotojai turi tokias padangas, o reguliavimas negali būti visiems skirtingas.

– Kitas dalykas – vairuotojo reakcija. Geru oru važiuojant 130 km/h vairuotojas vidutiniškai sureaguoja per 37 metrus į pavojų, o automobilis, pilnai sustabdomas, dar per 92 metrus. Taigi, vidutiniškai 129 metrai. Blogu oru, dėl prastesnio matomumo ir šlapios kelio dangos, testai parodė, kad vidutinis stabdymo kelias yra net 193,5 metro – kone 65 metrais ilgesnis. Ir čia buvo įvertinta tik šlapia kelio danga, nes tai buvo prancūzų tyrimai. O jei dar sniegas ar plikledis, tas kelias būtų gerokai ilgesnis, ypač žiemos tamsiuoju laikotarpiu. Kaip jums toks argumentas?

– Blogas matomumas ir blogas sukibimas yra problema, ar tai būtų vasara, ar žiema. Ir vasarą gali būti tamsu, rūkas ar dar kažkas. Taip, žiemą turime daugiau iššūkių, ypatingai Lietuvoje, kur per vieną dieną gali pasikeisti penkis kartus iš pliuso į minusą. Tai, aišku, stipriai pakeičia sukibimą. Vairuotojas visada yra atsakingas ir turi pats nuspręsti, koks greitis su tuo automobiliu, jo gebėjimais, tomis padangomis, tą dieną esant tokioms sąlygoms yra saugus. Vairuotojas vis tiek lieka atsakingas, o ne ženklai ar kiti dalykai.

Blogas matomumas ir blogas sukibimas yra problema, ar tai būtų vasara, ar žiema.

– Amerikiečių skaičiavimais, jei sportinis automobilis, esant geroms sąlygoms ir sausai dangai, važiuojant 96 km/h greičiu sustoja per 36,5 m, tai didelis visureigis tą padaro per 43,5 m. Gal tada reikėtų išskirti, kas kokiu greičiu galėtų važiuoti?

– Taip niekaip negalės būti, nes mes negalime skirstyti nei vairuotojų, nei automobilių į grupes ir nustatyti jiems skirtingų taisyklių. Jau prie vienodų taisyklių turime visiškai skirtingus vairuotojus, o jei dar nustatytume skirtingas taisykles, turėtume daug problemų.

– Ar magistralėje įmanoma važiuoti 130 km/val. greičiu?

– Manyčiau, kad įmanoma. Kai kuriose šalyse greitis ribojamas tik atsitikus oro pakitimui – pasnigus, pašalus ar pan.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų