Pereiti į pagrindinį turinį

Pokyčiai sankryžose: išnykusios rodyklės sulėtins eismą?

2019-12-13 13:00

Jau kitąmet nuo šviesoforų dingus žaliosioms rodyklėms, sankryžų pralaidumas sumažės perpus. Permainos keliuose jau vyksta – kai kuriose sankryžose žaliąsias rodykles jau pakeitė papildomos šviesoforų sekcijos, kai kurioms sankryžoms prireiks didesnių investicijų ir sudėtingesnių sprendimų.

Sankryžos: skaičiuojama, kad nuo šviesoforų nuėmus žaliąsias rodykles sankryžos taps perpus mažiau pralaidžios.
Sankryžos: skaičiuojama, kad nuo šviesoforų nuėmus žaliąsias rodykles sankryžos taps perpus mažiau pralaidžios. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Gatvėse – pokyčiai

Nuo Naujųjų metų uostamiesčio, kaip ir kitų Lietuvos miestų gatvėse, prie šviesoforų nebeliks žaliųjų rodyklių, leidusių sukti į dešinę. Permainoms keliuose ruošiamasi jau dabar.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis paaiškino, kad savivaldybėje dirba speciali darbo grupė, sprendžianti su minėtais pokyčiais susijusius klausimus.

Teigiama, kad panaikinus rodykles kai kurių sankryžų pralaidumą pavyks padidinti be didesnių finansinių investicijų, o kai kurioms prireiks ir sudėtingų sprendimų bei didesnių išlaidų.

"Šiuo atveju saugumas mažina pralaidumą, tą reikia pripažinti", – neslėpė G. Neniškis.

Jau yra perkami nauji valdikliai, kurie bus sumontuoti ir padės mums perorganizuoti srautus pagal stebėjimus.

Bendrovės "Klaipėdos gatvių apšvietimas" atstovų teigimu, žaliųjų rodyklių atsisakymas sankryžų pralaidumą sumažins 50 proc.

Rodyklių jau nelieka

Šią savaitę posėdžiavusiems Saugaus eismo komisijos nariams pristatyti šiuo metu atliekami darbai tose gatvių sankirtose, kuriose klausimus pavyks išspręsti paprasčiau.

Pirmoji tokių sankryžų – Herkaus Manto ir Liepų gatvės. Čia būta dviejų senųjų rodyklių – viena jų iš Herkaus Manto į Naujojo Sodo g., o kita nuo Danės g., judant Liepų g. link.

Šioje sankryžoje papildoma šviesoforo sekcija su žalia rodykle įrengiama minėtame posūkyje į Liepų g.

Žalia rodyklė dega tuo metu, kai eismas juda iš Liepų g. link Naujojo Sodo ir Danės g.

Šiaurės pr. ir Kretingos g. sankirtoje buvo įrengtos keturios žaliosios rodyklės.

Šiuo metu nuspręsta žalios rodyklės šviesoforo sekciją įrengti iš Šiaurės pr. sukant Kretingos g.–Panevėžio g. kryptimi, o visos likusios žalios rodyklės bus nuimtos.

Naikupės ir Minijos g. sankryžoje buvo tik viena žalioji rodyklė – iš Naikupės g., sukant į Minijos g. Šią rodyklę dar šį mėnesį pakeis šviečianti šviesoforo sekcija.

Herkaus Manto ir P. Lideikio g. susikirtime buvo įrengtos dvi rodyklės, sukant link Melnragės ir grįžtant iš jos. Abi šios rodyklės bus pakeistos šviečiančiomis žaliosiomis sekcijomis.

Taikos pr. ir Smiltelės g. sankryžoje vairuotojus pasitikdavo keturios žalios rodyklės, o dabar žalioji sekcija bus įrengta iš Smiltelės g., sukant į Taikos pr., nes ten didžiausias transporto srautas.

Pilies, Minijos ir Sausio 15-osios g. sankirtoje tris žaliąsias rodykles nuspręsta pakeisti tik viena šviečiančia sekcija iš Pilies į Minijos g.

Vertins atlaidžiai

Eismo specialistai pabrėžia, kad įrengus žaliąsias sekcijas vairuotojai į dešinę galės sukti net ir tada, kai sekcija nedega, tačiau dega visiems ta kryptimi važiuojantiems judėti leidžiantis žalias šviesoforo signalas. Tik šiuo atveju vairuotojas privalo praleisti kliūtis.

Kelių policijos atstovai paragino vairuotojus būti ypač atidžius, mat pastebima, kad šiuo metu, jau išmontavus senąsias rodykles nuo šviesoforų, kai kurie vairuotojai važiuoja taip, kaip buvo įpratę, ir nepaiso pokyčių.

Įsigaliojus naujai tvarkai policininkai tikina būsiantys supratingi.

Prireiks sudėtingesnių sprendimų

Ne visose sankryžose pakaks išmontuotas žaliąsias rodykles pakeisti papildomomis šviesoforų sekcijomis. Kai kur prireiks sudėtingesnių sprendimų.

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda dėstė, kad šiuo metu rengiamos naujos 8 pagrindinių Klaipėdos miesto sankryžų schemos.

Pusė schemų jau parengta.

"Jau yra perkami nauji valdikliai, kurie bus sumontuoti ir padės mums perorganizuoti srautus pagal stebėjimus. Taip pat kai kuriose sankryžose atsiras papildomų sekcijų, kurios dar labiau pagerins pralaidumą, nors 100 proc. pralaidumo, kaip buvo su rodyklėmis, pasiekti nebus įmanoma", – apibendrino L. Dūda.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų