Juodos kaip varnas spalvos išskirtinis "Plymouth Special" automobilis, riedėdamas uostamiesčio gatvėmis, traukia praeivių akis. Tačiau mažai kas žino, kiek kainuoja tokio, 1933 m. pagaminto automobilio priežiūra ir išlaikymas.
Pirkėjų nesudomino
Neseniai kretingiškis Aidas Abraitis pamėgino pasidomėti, ar kas nors nupirktų jo senovinį automobilį, kuris į Lietuvą buvo atgabentas net iš Jungtinių Amerikos Valstijų. Tačiau per mėnesį daugiau nei 53 tūkst. litų kainuojančiu automobiliu susidomėjo tik vienas žmogus.
"Jis galvojo, kad įsigis automobilį, kuriuo galės kiekvieną dieną važinėti be jokių rūpesčių. Nieko panašaus. Turint tokį automobilį reikia pačiam rankas prie jo prikišti ir išmanyti techniką", – pasakojo senovinius automobilius kolekcionuojantis vyras.
Bet kurio autoserviso meistrai, išvydę į kiemą įsukusią tokią antikvarinę mašiną, tik pakeltų rankas į viršų, nes nesugebėtų jos suremontuoti.
Pelno nesusikrovė
Aštuonių cilindrų, 5,7 tūkst. kub. cm galingumo variklio automobilis JAV buvo įsigytas aukcione šios vasaros pradžioje.
"Ši mašina buvo tik pusiau tvarkinga, teko taisyti kėbulą, variklį, važiuoklę. Tačiau iš to neuždirbsi. Net ir investavus į mašiną, pelno nesusikrausi. Gerai, jei pavyks parduoti ir už darbą atgauti pinigus", – pripažino A.Abraitis.
Tai jau šeštas senovinis automobilis, kurį vyras savo rankomis paverčia padoria mašina.
"Esu turėjęs ne vieną mašiną, tačiau šis, 1933 m. pagamintas, yra seniausias mano turėtas automobilis. Kieme dar stovi 1941 m. pagamintas "Packard special 110", – didžiavosi automobilių mėgėjas.
Amerikiečių automobilių gamintojas "Packard" garsėjo prabangiais automobiliais ir iki Antrojo pasaulinio karo buvo pats rimčiausias varžovas tokiems automobilių pramonės milžinams, kaip "Cadillac" ar "Lincoln". Tačiau pokariu įmonė nutraukė savo veiklą.
Iš Lietuvos – į Monaką
A.Abraitis prisipažino, kad žiemą turimu senoviniu automobiliu stengiasi nevažinėti.
"Tačiau, kai tik yra galimybė, stengiuosi juo kur nors išvažiuoti. Nors mašina ir nėra idealiai sutvarkyta, tačiau greitį pasiekia nemažą. Šimtui kilometrų automobilis sunaudoja 15 l benzino.
Daug kas turi tokias mašinas, bet laiko užrakinę. O man patinka išvažiuoti", – pasakojo A.Abraitis.
Tačiau kretingiškis pripažino, kad senoviniai automobiliai nėra itin patogūs.
"Matyt, anksčiau žmonės buvo mažesni, nes labai jau mažai vietos prie vairo", – juokėsi A.Abraitis.
Prieš kurį laiką lietuvio rankomis restauruotas 1950 m. pagamintas "Dodge" jau važinėja Monako gatvėmis. Senovinį automobilį įsigijo Monake įsikūręs Rusijos pilietis.
A.Abraitis džiaugėsi, kad šeima palaiko jo užsiėmimą.
"Sakoma, jei neleisi vyrui domėtis senais automobiliais, jis pradės domėtis jaunomis moterimis", – šmaikštavo automobilių mėgėjas.
Pasaulyje išliko 5 mašinos
Keli kretingiškiai įkūrė klubą "Cars and friends" ir spėjo senoviniais automobiliais nurūkti į vieną kitą renginį užsienyje ir Lietuvoje.
"Mano automobiliai toli gražu ne patys seniausi, vienas klaipėdietis turi 1918 m. pagamintą mašiną", – pavyduliavo A.Abraitis.
Iš tiesų klaipėdiečio Augustino Jankevičiaus garaže puikuojasi "Rauch & Lang B-26", pagamintas 1918 m. Tai elektra varomas automobilis.
Pasak A.Jankevičiaus, visame pasaulyje išliko tik penki tokie automobiliai. O Europoje esantis vienintelis toks ir jis priklauso klaipėdiečiui.
"Savaitgalį kaip tik mėginau juo pasivažinėti. Vos avarijos nepadariau, nors ir buvo geras kelias. Tokios mašinos yra sunkiai valdomos", – teigė A.Jankevičius.
Tačiau plačiau apie retą automobilį A.Jankevičius kol kas nenorėjo pasakoti, nes dar reikia jį pabaigti tvarkyti.
Naujausi komentarai