Uostamiestyje vis dar yra vietų, kur sudėtinga išvengti pėsčiųjų ir dviratininkų konfliktų. Viena tokių – vadinamajame Žardės rajone. Dviračių takas čia driekiasi priešais autobusų stotelės paviljoną.
Klaipėdiečiai baiminasi, kad greitai lekiantys dviratininkai gali įpulti į autobuso laukiantį keleivį.
„Keista, kad dviračių takas įrengtas tiesiai prieš stotelę. Joje autobuso visada laukia daug žmonių. Šaltuoju metų laiku problemų nelabai kyla, bet vasarą gali įvykti nelaimė“, – tvirtino vyras.
Anot gyventojo, mieste neturėtų būti vietų, kur sudėtinga išvengti pėsčiųjų ir dviratininkų konfliktų.
„Ir taip tarp dviratininkų ir pėsčiųjų nesutarimų netrūksta. Nepasidalija šaligatviais, o čia situacija tampa dar aštresnė. Aišku, gal kitaip pažymėti tako šioje vietoje ir neįmanoma. Nemanau, kad specialiai kažkas taip padarė“, – dėstė vyras.
Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda tvirtino, kad apie šią vietą buvo diskutuota ne kartą. Tačiau greitai išspręsti problemos nepavyksta.
„Šaligatvis yra siauras. Neįmanoma padaryti taip, kad dviračių takas driektųsi už stotelės. Ten iš karto prasideda automobilių stovėjimo aikštelė. Tokiose vietose turi visi sutilpti – ir dviratininkai, ir pėstieji. Reikia tolerantiškiau vieniems į kitus žiūrėti“, – sakė vadovas.
L.Dūdos teigimu, didžiausia klaida buvo padaryta įrengiant automobilių stovėjimo stotelę prie prekybos centro. Ji labai didelė. Vadovo nuomone, niekas negalėjo leisti palikti tokio siauro šaligatvio.
„Dabar kažką pakeisti yra sudėtinga. Reikia planavimo dokumentų. Artimiausiu metu to daryti nėra numatyta. Reikėjo palikti šaligatvį tokio pločio, kad jame tilptų ir dviračių takas, ir pėstiesiems liktų dalis“, – komentavo direktorius.
Vasarą buvo atnaujinami dviračių takai nuo Taikos prospekto sankryžos su Smiltelės gatve iki Liepojos gatvės. Vienose vietose iš naujo buvo nupieštos linijos, kitose – pakeistos trinkelės.
Kur pavyko, dviračių takai perkelti už autobusų stotelės. Taip buvo padaryta prie Naujojo turgaus. Siekta išvengti dviratininkų ir pėsčiųjų nesutarimų.
L.Dūda atkreipė dėmesį, kad nors dviračių takai ant šaligatvių įrengti jau seniai, klaipėdiečiai prie jų nepripranta. Neretai pasitaiko pėsčiųjų, kurie būtinai turi jais eiti.
„Kodėl gatvėmis nevaikšto? Dviračių takas – lygiai tas pats. Žinoma, yra ir probleminių vietų, kur pėstiesiems palikta mažai erdvės. Svarbiausia, kad visi būtų vieni kitiems tolerantiškesni“, – pabrėžė vadovas.
Naujausi komentarai