Nuo lapkričio 25 d. iki gruodžio 14-osios NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai nebuvo keliami atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos karinių orlaivių.
Gruodžio 14 d. NATO oro policija atpažino AN-26 orlaivį, skridusį iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.
Po šio vienintelio incidento per beveik pusantro mėnesio nuo lapkričio pabaigos iki šių metų sausio 5 d. NATO oro policijos naikintuvai nebuvo keliami atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių orlaivių.
Su kuo tai susiję, sunku pasakyti. Tačiau metų pabaigoje skelbta, kad yra įgyvendinamas Baltijos oro erdvės stebėjimo ir kontrolės sistemos (BALTNET) pertvarkymas Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje, kur pradės veikti trys nacionaliniai Valdymo ir pranešimų centrai.
Tai esą turėtų pagerinti NATO integruotos oro erdvės ir priešraketinės gynybos sistemos pajėgumus ir sąveikumą regione, padės saugoti aljanso oro erdvę.
Pagal galutinę projekto koncepciją numatoma įsteigti tris identiškus, nacionalinei oro erdvei stebėti optimaliai pritaikytus Valdymo ir pranešimų centrus Taline, Lielvardėje ir Karmėlavoje.
Naujausi komentarai