Pereiti į pagrindinį turinį

"Regitra" ėmėsi biznio? (papildyta)

2010-10-22 05:01
Statistika: per devynis šių metų mėnesius uostamiestyje vairavimo egzaminą išlaikė tik apie 40 proc. bandžiusiųjų. Paprastai iš pirmo antro karto pasiseka trečdaliui laikiusių...
Statistika: per devynis šių metų mėnesius uostamiestyje vairavimo egzaminą išlaikė tik apie 40 proc. bandžiusiųjų. Paprastai iš pirmo antro karto pasiseka trečdaliui laikiusių... / Tomo Raginos nuotr.

Du tūkstančius litų. Tiek jau išleido klaipėdietė, norinti įgyti vairuotojo pažymėjimą. Mergina egzaminą laikė šešis kartus, bet tai dar ne pabaiga. Vairavimo egzamino rekordai uostamiestyje stulbinantys – teorijos egzaminas daugiausia laikytas 20, o praktikos – 14 kartų. Tvarką dar ruošiamasi griežtinti.

Į miestą neišvažiavo

Dvidešimtmetė įgyti vairuotojo pažymėjimą nusprendė pernai. Vairavimo mokykloje ji ėmė lankyti kursus, už kuriuos sumokėjo apie tūkstantį litų.

Teorijos egzaminą išlaikė be didelio vargo – iš pirmo karto. Kur kas prasčiau sekėsi vairuoti.

Dvidešimtmetė šešiskart laikė vairavimo egzaminą aikštelėje, bet išvažiuoti į miestą jai nepavyko.

Pastarąjį kartą ji visas figūras apvažiavo tiksliai, bet sustojo per toli nuo "stop linijos", o čia dar išsijungė mašina.

Pamokos nepadėjo

Kadangi kursuose važiavimui buvo skirta vos 20 valandų, mergina už papildomus mokėjo atskirai. Vairuoti ji mokėsi ir su seneliu, ir su teta.

Papildomai mokėsi ir aikštelėje.

Pasipiktinusiai klaipėdietės motinai taip pat nesuprantama, kodėl kursus baigusi ir papildomai besimokiusi dukra niekaip neišlaiko vairavimo egzamino.

"Susidaro įspūdis, kad mokymo programa neatitinka reikalavimų. Per 20 valandų, skirtų praktikai, negalima visko išmokti. Nesuprantama ir tai, kodėl egzamino negalima laikyti mokyklos arba asmenine mašina. Juk prie naujo automobilio reikia priprasti“, – stebėjosi moteris.

Susidarė apvali suma

Anot klaipėdietės, kai duktė išlaikys vairuotojo pažymėjimą, jis bus auksinis.

Už vairavimo kursus sumokėtas tūkstantis, už teorijos egzaminą – 35, už pirmą praktikos – 108, už pakartotinius – po 82 litus. Instruktoriui už papildomą pamoką – 50–60 litų. Pastarųjų mergina turėjo šešias. Valanda vairavimo mokyklos aikštelės nuomos – dar 10 litų.

„Gali ir bankrutuoti, kol vairavimo pažymėjimą gausi“, – pyko klaipėdietė.

Blogiausia, kad pastarąjį kartą vairavimo egzamino neišlaikiusiai dvidešimtmetei teks perlaikyti ir teorijos egzaminą. Jos mama baiminosi, kad iš naujo reikės lankyti ir kursus, kurie tikrai nėra pigūs.

„Tokie dalykai žlugdo žmogų. Jis visiškai nebepasitiki savo jėgomis ir dėl to pradeda klysti“, – įžvelgė moteris.

Neišlaiko šeštadalis

Už savo dukrą kovoti pasiryžusiai klaipėdietei susidaro įspūdis, kad prastas vairavimo egzamino laikymas labai naudingas valstybės įmonei „Regitra“.

„Aikštelėje – penkios minutės, o mokėti reikia per 80 litų. „Regitrai“ tai finansiškai naudinga. Kokioje kitoje srityje gausi tokį uždarbį už penkias minutes?“ – klausė moteris.

„Regitros“ Klaipėdos filialo viršininkas Saulius Budinas neslėpė, jog vairavimo egzamino išlaikymo procentas nėra didelis.

Per devynis mėnesius tai pasisekė tik 39,7 proc. jį laikiusių klaipėdiečių. Iš pirmo ar antro karto vairuotojo pažymėjimą išlaiko iki 30 proc. asmenų.

S.Budino teigimu, panašios tendencijos vyrauja visoje Europoje.

Daugiausia uostamiestyje teorijos egzaminą žmogus laikė 20, praktikos – 15 kartų. Dažniausiai klaipėdiečiai susikerta per praktikos egzaminą aikštelėje.

Anot S.Budino, žmonės, kurie orientuojasi aikštelėje, mažiau vargo turi ir mieste.

„Egzamino neišlaikiusieji neanalizuoja, kodėl taip nutiko, iš karto registruojasi artimiausiai datai, kada vėl galės laikyti egzaminą. Eina kaip į loteriją: pasiseks nepasiseks“, – tvirtino viršininkas.

Ką veikia instruktoriai?

Pasak S.Budino, dalis laikančiųjų nesusitvarko su jauduliu – jei su artimaisiais važiavo normaliai, per egzaminą viską pamiršta.

Vadovo manymu, dėl didelio vairuotojų pažymėjimo neišlaikančiųjų skaičiaus kalti ir vairavimo instruktoriai. Anot vadovo, dažniausiai jie moko pagal maršrutus, kuriuose vyksta egzaminas.

„Nemaža dalis instruktorių netinkamai paruošia žmones egzaminui. Jiems turėtų būti keliami didesni reikalavimai. Instruktoriai moko važiuoti ne mieste, o tam tikru maršrutu. Dėl to bet koks pasikeitimas egzaminą laikančiam asmeniui sukelia stresą. Reikia keisti mokymo procesą“, – teigė vadovas.

Viršininko teigimu, besimokantiems turėtų padėti ir šiek tiek nuo spalio 1 dienos pakoreguota programa. Valandų, skirtų važinėjimui, skaičius padidintas iki 30.

S.Budinas pasakojo, jog neretai iš neišlaikiusiųjų sulaukiama klausimų: „Kas čia tokio? Priliečiau kuolelį, ir tiek“.

Tačiau vadovas pabrėžė, jog gairelės imituoja tikrą situaciją.

„Egzamino metu negalime pristatyti žmonių, mašinų ar stulpų. Juk įvažiavęs į stulpą nepasitaisysi. Čia lygiai taip pat“, – pabrėžė viršininkas.

Gatvėje vyrauja chaosas

Lietuvos vairavimo mokyklų asociacijos Klaipėdos filialo vadovė Birutė Dirmontienė tvirtino, jog vairuotojų rengimas – lyg užburtas ratas.

„Šioje srityje dedasi nesuvokiami dalykai. Viskuo kaltinti vairavimo mokyklų ir „Regitros“ nereikėtų“, – dėstė B.Dirmontienė.

Anot jos, viena didžiausių problemų, kodėl tiek daug žmonių neišlaiko vairavimo egzamino, ta, kad nėra atrankos, kas jį gali laikyti.

Kita – vairavimo kultūra: gatvėse vyrauja chaosas. B.Dirmontienė pabrėžė, jog reikalavimai vairuotojui yra dideli, bet viską įmanoma įgyvendinti.

Vadovė sutiko, jog reikia koreguoti ir mokymo programas. Anot jos, instruktoriai per mažai dėmesio skiria žmogui mokymo metu. Nesuteikiami mokymai ekstremaliomis sąlygomis.

„Reikalavimai aukšti, išlaikymo procentas žemas, o tarp mokymo įstaigų, „Regitros“ neįmanoma rasti kontakto. Gal konkurencijos trūksta ir „Regitrai“? Juk sakoma, kad konkurencija skatina kokybę“, – priminė vadovė.

Sausį – griežtesnė tvarka

B.Dirmontienės teigimu, blogai yra ir tai, kad nuo šių metų sausio mokyti vairuoti gali artimieji.

„Nesakau, kad jie blogai moko vairuoti, bet kokia metodika vadovaujasi? Žmonės visai kitaip įpratę vairuoti, nei reikalaujama. Jie negali tinkamai išmokyti pradedančiojo“, – įsitikinusi B.Dirmontienė.

Nuo sausio 1 dienos įsigalios patikslintas vairavimo egzamino kriterijų ir metodų sąrašas.

S.Budino teigimu, tai turėtų pagerinti vairavimo egzamino išlaikymo situaciją.

Tačiau pagal šią tvarką griežtesni reikalavimai bus taikomi ne tik vairavimo mokykloms, bet ir laikantiems egzaminą. Bus išplėstas kritinių klaidų sąrašas. Į jį įtrauktos tos, kurios dabar leidžiamos.

Tvarka labiausiai griežtės aikštelėje, kur ir dabar neišlaikymo procentas yra didžiausias.

Papildyta:

Anksčiai išlaikydavo daugiau

S.Budinas tvirtino, jog ir anksčiau vairavimo egzaminą išlaikydavo panašus skaičius asmenų.

„Statistika kinta tik dėl sezono. Vasarą laikyti vairuotojo pažymėjimo ateina mokyklas baigę ir studijuoti turintys išvažiuoti asmenys. Jie žino miesto gatves ir nori vairuotojo pažymėjimą išsilaikyti čia. Kadangi studentai skuba išsilaikyti vairuotojo pažymėjimą, todėl ir padidėja neišlaikiusių procentas“, – dėstė vadovas.

B.Dirmontienė vairavimo mokykloje dirba beveik 40 metų. Vadovės teigimu, anksčiau egzaminai vykdavo paprasčiau ir juos išlaikydavo kur kas daugiau žmonių.

„Kelių eismo taisyklės būdavo dėstomos 30 asmenų grupei. Ateidavo policijos pareigūnas, išdalindavo egzamino bilietus, visi jokio triukšmo juos pildydavo. Nebūdavo jokio nusirašinėjimo. Neišlaikydavo 2-3 žmonės. Nei susikirsdavo penki, jau būdavo katastrofa. Nežinau, ar mes pasikeitėme nuo anų laikų. Gal atsakomybę praradome, gal keliuose drąsesni pasijutome ar mažiau motyvuoti“, – svarstė vadovė.

Statistika

Per šių metų devynis mėnesius Klaipėdoje vairavimo egzaminą laikė 11 917 žmonių:

išlaikė 39,7 proc.

išlaikė iš pirmo ar antro karto – iki 30 proc.

laikė 62 proc. vyrų

laikė 38 proc. moterų

išlaikė 34 proc. moterų

išlaikė 43 proc. vyrų

aikštelėje neišlaikė 65 proc.

mieste neišlaikė 45 proc.

Atliktas austrų tyrimas, kurio metu vertinami vairuotojo pažymėjimą norintys gauti asmenys, parodė:

Asmenų, tinkančių vairuoti, yra 70 proc.

Asmenų, visiškai netinkančių vairuoti, yra 10 proc.

Asmenų, tinkančių vairuoti, bet ne dirbti vairuotoju, yra 20 proc.


Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų