Kanalą gilins ir platins
Tikėtina, kad dar šiais metais bus žinoma, kas imsis gilinti Klaipėdos uostą nuo 21 iki 85 piketo. Tai yra nuo uosto 10-osios krantinės iki 104–105 krantinių. Dalis gilinimo apimtų ir ties 8–9 krantinėmis esančio KLASCO apsisukimo rato dalį ties Kuršių nerijos krantu. Taip pat renkamas rangovas, kuris atliks šio gilinimo inžinerinę priežiūrą.
Uosto laivybos kanalas bus gilinamas iki 15 metrų projektinio gylio su pusės metro pergilinimu.
Taip pat kai kuriose vietose kanalas bus platinamas 30–50 metrų. Tikėtina, pagal ankstesnę patirtį, kanale bus randama ir nemažas kiekis didelių akmenų. Gilinimas nevyks prie pat krantinių. Riba numatyta per 20–25 metrus nuo krantinių.
Pagerins krovos sąlygas
Tai bus didžiulės apimties projektas. Gilinimas suskirstytas į 13 etapų. Planuojama iškasti per 2,1 mln. kubinių metrų grunto kartu su sąnašomis. Gilinimo plotas sudarys per 1,8 mln. kvadratinių metrų. Po gilinimo iki tolimiausio taško prie 105 krantinės galės priplaukti laivai su 13,8 m grimzle.
Klaipėdos valstybinio jūrų uostogeneralinis direktorius Algis Latakas teigė, kad gilinimas sudarys sąlygos visoms uosto kompanijoms krauti „Post Panamax“ laivus.
Šios uosto dalies gilinimas jau vyko 2015 m. Laivybos kanalas buvo pagilintas nuo 13 iki 14–14,5 m. Tuomet po akvatoriją plaukiojo didelis laivas „Al Idrisi“ ir ne visi net pastebėjo, kad jis gilina uostą.
Tikėtina, kad, kaip tada, taip ir dabar didelės apimties gilinimo konkursą uoste laimės pasaulinio lygio vakarietiška kompanija, turinti modernią ir galingą gilinimo techniką.
Saugos žuvis ir ramybę
Iškasamas gruntas, kaip ir vykdant ankstesnius gilinimus, bus išgabenamas į tolimąjį jūros sąvartyną, kuris yra už 33 kilometrų nuo uosto.
Tačiau I klasės užterštumo paviršinis gruntas gali būti naudojamas ir paplūdimiams.
Ypatingą vaidmenį atliks pusės metro uosto pergilinimas. Jis sudarys sąlygas uoste kauptis tam tikram kiekiui sąnašų, kurias išvalius ateityje bus galima pilti į jūrą ties paplūdimiais. Aplinkosaugos tarnybos yra pateikusios sąlygas, kaip turi būti vykdomi uosto gilinimo projektai.
Numatyta, kad dalyje nuo Šiaurės rago iki Vakarų Baltijos laivų statyklos gilinimas vyks tik dienomis.
Gilinti bus draudžiama naktimis, kad nekeltų triukšmo prie gyvenamosios aplinkos. Tačiau didesnėje dalyje uosto gilinimas numatytas ir naktį, bet laikantis triukšmo ribojimų.
Gilinant uostą taip pat bus imamasi priemonių, kad nebūtų trikdoma pavasarinė žuvų migracija į Kuršių marias.
Naujausi komentarai