Pereiti į pagrindinį turinį

Rusija rengiasi išplėtoti keltų laivybą

2020-11-22 16:00

Jūrų keltų vystymas Rusijoje, kaip ir daugelis dalykų, paūmėja tik iškilus politiniams prieštaravimams.

Norai: planuojama, kad kitais metais tarp Rusijos Sankt Peterburgo ir Kaliningrado uostų galėtų plaukioti keleivinis krovininis keltas „Princesė Anastasija“.
Norai: planuojama, kad kitais metais tarp Rusijos Sankt Peterburgo ir Kaliningrado uostų galėtų plaukioti keleivinis krovininis keltas „Princesė Anastasija“. / Frofile.ru nuotr.

Projektų – daug, keltų – ne

Šiuo metu Rusija statosi penkis jūrų keltus pagal tris skirtingus projektus.

Visus penkis keltus numatoma baigti statyti iki 2022 m. Du jūrų keltai, kurių statybos projektas CNF19M, kursuos Baltijos jūroje tarp Ust Lugos ir Baltijsko. Dar du jūrų keltai, kurių projektas CNF11CPD, ir vienas PV24 projekto keltas kursuos Rusijos Tolimuosiuose Rytuose.

Visų šių projektų keltai iš esmės yra skirtingi. Baltijos jūros keltuose antstatai yra priekinėje dalyje, o Tolimųjų Rytų keltuose – galinėje. Pagal šį požymį jie panašesni į įprastinius trampinius laivus.

Taip yra todėl, kad Baltijos jūroje ir Tolimuosiuose Rytuose yra iš esmės skirtingos gamtos sąlygos. Be to, Baltijos jūroje reikalingi universalesni jūrų keltai, kurie apatiniame denyje plukdytų geležinkelių vagonus, o viršutiniuose – sunkvežimius.

Prisiminimas: dabar iš Baltijsko į Ust Lugą plaukioja keltas „Ambal“, kuris buvo remontuotas Klaipėdoje „Vakarų laivų gamykloje“. / Transbc.ru nuotr.

Pats svarbiausias Rusijos keltų regionas yra Juodojoje jūroje. Čia yra 11 keltų linijų, tiek tarp at-skirų Rusijos uostų, tiek iš Sočio, Novorosijsko, Kaukazo miestų į Turkiją, Bulgariją, Ukrainą, Sakartvelą.

Keltų linijas aptarnauja tiek Rusijos kompanijų, tiek Turkijos, Bulgarijos, Ukrainos keltų operatoriai. Juodosios jūros linijose su Rusija yra patys įvairiausi jūrų keltai – gabenantys ir geležinkelio vagonus, ir keleivius, ir sunkvežimius.

Juodojoje jūroje į Rusijos uostus plaukioja gana seni jūrų keltai – jų vidutinis amžius yra net 28 metai.

Regione dirba netgi daugiau nei prieš 30 metų statyti kažkada iš Klaipėdos į Vokietiją plaukioję jūrų keltai „Vilnius“ (1987 m. statybos), „Greifswald“ (1988 m.), „Kaunas“ (1989 m.). Jie šiame regione dar ne visai senoliai, nes yra laivų, kurie statyti ir 1972, ir 1975, ir 1978 m. Pats jauniausias Rusijos Juodosios jūros keltų linijos laivas yra 2013 m. statytas „Nikolaj Aksenenko“.

Rusijoje yra parengti dar bent keli jūrų keltų, kurie gabentų ir vagonus, ir automobilius, ir keleivius, projektai, kaip CNF08P, CNF16B, CNF16A, CNF12M, bet jie nežinia kada bus statomi.

Kariškių pavadinimai

Tai, kad Rusijoje jūrų keltų statyba iki šiol judėjo ypač lėtai, nestebina. Labiau stebina, kad dėl politinių tikslų pajudėjo dviejų naujų keltų statyba Baltijos jūroje, kurie kursuos tarp pačios Rusijos Leningrado ir Kaliningrado sričių.

Šių keltų statyba susijusi ir su Lietuva. Statydama naujus keltus, Rusija siekia kiek įmanoma mažiau krovinių į Kaliningrado sritį gabenti per Lietuvą geležinkeliais.

Specifika: Rusijoje daug krovinių jūrų keltais gabenama vagonuose, to beveik nėra Vakarų Europoje. / Transbc.ru nuotr.

Rusijoje jau pasigirsta kalbų, kad dviejų naujų keltų Kaliningrado srities geležinkelio srautams iš Lietuvos sumažinti neužteks. Tam reikėtų mažiausiai 5 naujų jūrų keltų, kurie plaukiotų tarp Ust Lugos ir Baltijsko.

Du nauji į Karaliaučiaus kraštą kursuosiantys keltai jau turi ir pavadinimus – vienas vadinsis „Maršalas Rokosovskis“, kitas – „Generolas Černiachovskis“. Tai tarsi turi ir kažkokių sąsajų su Karaliaučiaus krašto istorija.

Tarp Baltijsko ir Ust Lugos yra 508 jūros mylios. Nors iki 2022 m. nauji keltai ir pakeis gerokai senstelėjusius, per 30 metų turinčius keltus „Baltijsk“ ir „Ambal“, tačiau keleivių jie nepritrauks.

Išskirtinis Rusijos Baltijos jūros keltų bruožas bus tas kad jie nepritaikyti priimti keleivius, nes kelių parų trukmės linijose jų paprasčiausiai nebūna.

Atgimtų „Princesė Anastasija“

Tačiau Rusijoje išlieka viltis, kad jūrų keltai su keleiviais kursuos tarp Sankt Peterburgo ir Kaliningrado. Minima kompanija „Moby SPL“, kuri 2021 m. planuoja paleisti keleivinę liniją tarp Sankt Peterburgo ir Kaliningrado, užsukant į Stokholmą. Vėlgi nurodoma sąlyga, susijusi su COVID-19. Tai, ko gero, būtų mažasis kruizas, kuris truktų 6 paras. Laivas plauktų kartą per savaitę.

Į laivus, kad jie labiau atsipirktų, planuojama priimti ir automobilius, netgi sunkvežimius. Kruiziniu jūrų keltu iš Švedijos į Rusiją būtų pergabenami nauji krovininiai automobiliai „Scania“ ir „Volvo“. Neva jau susitarta, kad tokiu būdu per metus būtų perkeliama iki 3 tūkst. automobilių.

Projektas: iki 2020 m. būtų pastatyti du jūrų keltai, kurie gabentų tik krovinius – vagonus ir automobilius tarp Kaliningrado ir Leningrado sričių uostų. / Transbc.ru nuotr.

Preliminariai vertinama, kad reise tarp Sankt Peterburgo ir Kaliningrado plaukiotų 1985 m. Suomijoje statytas 177 m ilgio ir 28 m pločio laivas „Princesė Anastasija“. Jame yra 834 keleivių kajutės, du restoranai, baras, kavinė, kazino. Laivas gali priimti iki 580 automobilių. Sankt Peterburge laivas keleivius paimtų iš kruizinio terminalo „Morskoj fasad“ krovininės krantinės, kurios statybą planuojama užbaigti šiais metais. Problema išlieka tai, kur šis laivas galėtų švartuotis Kaliningrade – ten nėra keleivių terminalo.

Anksčiau buvo planų laivą švartuoti naujai statomame Pionersko keleivių terminale, bet jo statyba sustabdyta, nes pinigai buvo „nuplauti“. Galbūt šis laivas, kaip ir kiti jūrų keltai, bus švartuojamas Baltijsko uoste, kuris Kaliningrado gyventojams nėra patogus. 

Rusijoje taip pat svajojama atgaivinti dėl COVID-19 sustabdytos keleivinės linijos tarp Sankt Peterburgo, Talino, Stokholmo ir Helsinkio veiklą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų